Pro nás východoněmecká klasika se Simson S51 a sen mnoha kluků, kteří si ji nemohli dovolit.. Ne že by neměli peníze, ale prostě se běžně nedala koupit. Cena byla koncem 80.let 9.900,- Kčs /cena Simsona cca 6000,- Kčs - dle modelu/.
Motorka koupena od soukromý prodejce - soukromý inzerát z bazoše, bezproblémové jednání.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
MZ ETZ 250: nepůvodní STAV, mnoho majitelů.
MZ TS 150: neuspokojivý technický STAV, nekompletní MOTO.
První dojmy - koupeno spíš na občasné projíždky a jako veterán, věděl jsem do čeho jdu.
Motorku bych doporučil pro - určitě pro začínajícího motorkáře, který třeba nechce kupovat skútra, ale chce motku s nožním řazením...a nebo uložení jako veterána, protože MZty v původním stavu ubývají a jejich čím dál tím méně.
Doplňky na motorce - originální stav bez doplňků.
Recenze
UŽ JSEM JI DŘÍVE VLASTNIL. KOUPENA PRO RADOST A VETERÁNSKÉ SRAZY. V DOBĚ VÝROBY NADČASOVÝ MOTOCYKL. LEHKÉ , DOBŘE OVLADATELNÉ 2taktní MOTO S DOBŘE FUNKČNÍ KOTOUČOVOU PŘEDNÍ BRZDOU a 5rychlostní PŘEVODOVKOU. NOŽNÍ STARTOVÁNÍ. NENÍ MOC VHODNÁ PRO JÍZDU VE DVOU. LEVNÉ A DOSTUPNÉ NÁHRADNÍ DÍLY, NENÁROČNÁ NA ÚDRŽBU. STAČÍ JÍ BENZÍN NORMAL /BA91/ A TROCHU OLEJE. PŘI KLIDNÉ JÍZDĚ DO 80Km/h JE SPOTŘEBA 3L BENZINU.
technické parametry: objem: 143cm, výkon: 9KW při 5800ot./min, max.kroutící moment: 15Nm/5000ot./min. , dvoutaktní 1válec chlazený vzduchem. směs: benzín s olejem-2T /poměr: 1:50/, rozvor: 1290mm, váha: 122kg, max.rychlost: 105km/h.
PS: VE VÝCHODNÍM NĚMECKU SE PRODÁVALA I VARIANTA SE SILNĚJŠÍM MOTOREM O STEJNÉM OBJEMU 143cm: výkon: 10,5KW při 6500ot./min, max.kroutící moment: 15,8Nm/6000ot./min, dvoutaktní 1válec chlazený vzduchem. směs: benzín s olejem-2T /poměr: 1:50/, rozvor: 1290mm, váha: 122kg, max.rychlost: 110km/h.
Tak jsem zavzpomínal, páčky se vždy ulomily, když padla ze stojanu .
Gratuluju
Kopa nostalgických vzpomínek ...
Krásný stroj mého mládí !
10bodů za ty vzpomínky
Taky jsem ji vlastnil, cca 20000km bez větších závad.