renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 125 (1948)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník sussudio
Vloženo 9.3.2017
Aktualizováno 12.4.2017
Zobrazeno 5 174x
HODNOCENÍ PROFILU OD 24 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


ČZ 125C - motor T. původní stroj z roku 1948, následně byl měněn rám - pouze z důvodu pohodlí.. motorka je od první registrace v naší rodině, takže důkladná renovace byla věcí cti..:)

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

První dojmy - na motorce jsem jezdil od deseti let po šumavských lesích.. je to zvláštní z pohledu otce, kterým teď jsem.. že s tím tenkrát nikdo z dospělých neměl žádný problém:) i když jsem stěží dosáhl na zem.. výkon je odpovídající strojům své doby. je to spolehlivá mašina. po 10ti letech ve stodole a po vyčištění karburátoru na třetí šlápnutí naskočila..

Doplňky na motorce - doplňky žádné. většinou na moto býval zadní nosič, případně tandem.. ale mně se to víc líbí jen s blatníkem.. ČZ takhle prodávala některé moto určené na export, takže to není ani historický prohřešek..

Recenze

motorku kupoval děda v roce 1948 - to byla ještě s rámem T. s příchodem odpruženého rámu (C) ji nechal přestavět ve strakonicích.. motor zůstal, jinak je to vlastně kompletní odpružený typ C. protože na ní jezdil každé ráno do práce a vyžadoval pohodlí, resp. vozil i holky - namontoval místo sedla a tandemu "kytaru". v tomhle stavu jsem jí vytáhl ze stodoly a renovoval..









moto je kompletně pískována, lakováná černou RAL 9005. ráfky jsem nechal černé, tak jak byly v nálezovém stavu.. včetně kompletního linkování a chromované nádrže.. renovace mi trvala cca 5 měsíců . velké díly jsem si nechal lakovat, jinak je to má práce. včetně pískování a linkování.. spojovací materiál je podle dobové normy, šrouby černěné.. řídítka jsou z modelu T, kvůli dekompresoru - který se na Cčkový nedával.. kromě sedla, výfuku a pár drobností jsou všechny díly původní. moto mám na veteránských SPZ, vyjíždím jen příležitostně - ale o to větší zážitek to pokaždé je.

u drobných dílů, které jsem lakoval sám - jsem dal na vrch dvousložkový bezbarvý lak. kvůli hloubce a odolnosti.. linkování taktéž moje práce. a že to byl u nádrže slušný "nervák":)











linkování byla kombinace strojku a pásky (nádrž - maskování páskou a následně štětec..).. postup jsem měl již ozkoušený z jawy20, takže jsem věděl, do čeho jdu..:) nádrž je vylitá epoxidem. na dílech kde jsem chtěl zachovat původní strukturu jsem použil balotinu.. nejsem zastáncem vyleštěných motorů do zrcadlového lesku.. samozřejmě je to ale věc vkusu..





8.4.2017 - první vyjížďka po zimě.. doplnil jsem olejem a čerstvým benzínem, dofoukl kola a jelo se.. hlavní cíl cesty, ukázat moto poprvé po renovaci dědovi a babi.. a bylo to pěkné shledání:) cesta tam (cca 10km) probíhala bez problému, i když dvojka má občas chuť vypadnout.. takže jsem skoro celou cestu volil za 3:) při návratu na "základnu" mi bohužel v kopci lehl motor únavou.. takže hezky zablokovaný levý jízdní pruh a že byl provoz:) byl jsem opocený všude. nakonec jsem bez velké časové prodlevi nastartoval s rozběhem a dojel až do cíle.. nebýt toho závěru, tak by to byl výlet za plný počet bodů..:)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
lipinator
lipinator napsal 28.05.20 v 13:34

Moc hezká a pěkně zrenovovaná. Super. 10bodů

Cháris
Cháris napsal 14.11.17 v 13:08 10b.

Dobrý den prosím nemá někdo foto ze spodu motorky v jaké poloze je držák lanka od spojky.Nějak nemohu doladit spojku po nandání motoru
Díky za info

DejvGSR
DejvGSR napsal 17.10.17 v 19:17 10b.

Překrásná holka a s láskou udržovaná. Přeji ještě hodně dlouhý motorkářský život.

O.N.E.
O.N.E. napsal 20.09.17 v 16:26 10b.

Tak to je packa Moc pěkná práce
Dávám jenom 10b páč vic bohužel nejde...

BadRX
BadRX napsal 25.08.17 v 12:46

Paráda! Jak jinak!

Více komentářů



TOPlist