invelt_unor2



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Z900 (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Bronde
Vloženo 4.3.2017
Aktualizováno 1.4.2017
Zobrazeno 6484x
HODNOCENÍ PROFILU OD 46 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


zelená, dravá, krásná, prostě "Zetko"

Motorka koupena od FIRMA:Moto Modřice (Modřice) - super přístup

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Monster 821: pěkná, ale Z900 se mně prostě líbí více
Ducati Hypermotard 939: na mě dost vysoká

První dojmy - překvapil mě výkon již od spodních otáček, dobře se ovládá, do ruky mně padla ihned

Motorku bych doporučil pro - můj dojem je, že asi není pro úplně začínající jezdce (ten výkon tam prostě je)

Doplňky na motorce - koncovka výfuku Akrapovič, indikátor stavu baterie

Recenze

Přišla padesátka a krize „středního“ věku. Někde jsem slyšel, že život začíná teprve, až se děti odstěhují z baráku a chcípne pes. No, děti pryč, čivava zatím žije, ale i tak jsem si říkal, že mám nejvyšší čas se na nějaké mašině ještě povozit. Volil jsem mezi milenkou a motorkou, následně se zeptal na názor manželky a bylo jasno :)
V mládí jsem jezdil na Jawa Mustang, pak příležitostně i na ČZ 175. Později (po opravdu hodně letech) jsem si pořídil Hondu 125, abych se do řízení moderní motorky trochu dostal, pak jsem nějaký čas jezdil na moto Yamaha MT-03 (obsah 660, ne ta současná), no a posledních několik let jenom v autě. Ovšem velmi brzy se dostavil moto absťák.
Moto jsem začal opět vybírat někdy v roce 2015, ale potřeboval jsem čas téměř celých dvou sezón k tomu, abych si něco vybral. Nejdříve jsem zvažoval zase něco od Yamahy, ale jejich současný design typu „transformers“ mě prostě neoslovil (samozřejmě je jasné, že se jedná o můj subjektivní dojem, to jen, abych někoho neurazil, každému se líbí něco jiného), pak jsem pokukoval po Ducati Hypermotard (ten je na mě trochu vysoký) a Ducati Monster 821. No a pak jsem v únoru 2017 navštívil Kawasaki v Brně, vždy se mně totiž líbilo jejich „Zetko“, tam jsem viděl nové Z900 a bylo jasno (zejména po té, co si jí vlastně první všimla manželka, která trpělivě, tímto jí děkuji, chodila po prodejcích se mnou, a sama ihned konstatovala, že to je nejhezčí motorka, kterou v motosalonech zatím viděla). A jen tak na okraj, taky jednání lidí od Kawasaki bylo jedno z nejlepších, co jsem zažil.
A teď k samotné motorce Kawasaki Z900: do této doby jsem měl vlastně jenom jednoválce a tak je nové „Z“ jako čtyřválec něco jiného. Musím ale říct, že jsem příjemně překvapen, motor je uhlazený, bez vibrací, pobere toho hodně, v podstatě je mu jedno, co mám zařazeno a jak jedu rychle, stačí přidat plyn a je to tam!
Když jsem ale s novým Z odjížděl od prodejny, trochu jsem byl zklamán, že se nedostavil nějaký wow efekt, ale nebylo to motorkou, bylo to ve mně, osm let jsem na moto nejezdil, měl jsem tedy respekt a moc jsem se možná až křečovitě soustředil, abych neudělal chybu, tak jsem nestačil registrovat nějaké pocity (také jsem si uvědomil, že nejsem vůbec rozhýbán a navíc musím opět získat nějaké ty motocyklové návyky). Jenže po několika km jsem se přistihl, jak se do přilby křením a euforie se začala pěkně postupně dostavovat. Téměř ihned mě překvapilo řazení, ty stupně tam padají lehce a přesně tak, jak to chci (měl jsem pocit, že převodovka mně čte snad myšlenky), ani neutrál nehledám. Ještě ten samý den jsem najezdil 150 km (nechtělo se mně domů) s nejvyšší rychlostí 70 km/h (protože je moto v záběhu a otáčky mohou být max. 4000) a tak mě předjel snad každý. Zpětná zrcátka nejsou jen jako povinná výbava, ale jsou skutečně funkční. Jsem unešen z motoru, jak jsem již psal, jeho chod je uhlazený, ale jakmile za to vezmu, je zátah naprosto famózní a to ještě motor nemohu vlastně pořádně vytočit, ale je to příslib do budoucna, až bude Zetko po záběhu, no už se těším. Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal, další pocity se Zetkem napíšu, až najedu nějaké další km a bude po záběhu.

POKRAČOVÁNÍ (1): Tak hranice najetých 1000 km pokořena a je za mnou první garančka, která byla provedena u prodejce Kawasaki v Brně fa Asko KC - perfektní přátelský přístup, provedeno rychle a za příjemnou cenu, mohu s klidným srdcem doporučit (poznámka: není to placená reklama :). No, musím říct jedno zjištění; kdybych před zakoupením motorky měl možnost si ji jízdou vyzkoušet (v tu dobu to nešlo, protože jako novinka ještě nebyla k dispozici), nekoupil bych ji a to by byla chyba! Je to z důvodu, jak jsem již psal dříve, zpočátku se žádný waw efekt nedostavil a tak bych se rozhodoval ad hoc. Ten efekt se totiž dostavil až po najetí několika stovek km, což bych na předváděcí jízdě prostě nenajel. To jsem se totiž já na moto trochu rozhýbal a také začal zvykat na to, jak se chová. Jezdí se s tím prostě jinak než na mém dřívějším jednoválci. Nyní mohu říci, že bych si ji koupil zase, jak chvíli nejedu, tak mám motoabsťák. Po najetí 1000 km již mohu motor vytáčet až do 6000 ot/min (do té doby jen do 4000, což byl fakt opruz, každý na mě civěl, proč jedu na motorce skoro krokem, chtělo by to nějaké sdělení na zádech, že jsem „v záběhu“ :) a to je dámy a pánové jízda! Motor jde za plynem jako divý a konečně se to podobá jízdě na motorce, trochu se hrozím toho, co to bude dělat, až budu moci využívat celý rozsah otáček motoru.
Chtěl bych uvést, někde na tomto serveru Motorkáři jsem četl, že se v případě Z900 jedná o „rozpočtovku“ (uvedeno jako pejorativní výraz), já s tím nesouhlasím. Moto je perfektně zpracované, na pohled opravdu hezké, nikde netrčí žádné kabely (narozdíl od některých jiným motorek) a že nemá kontrolu trakce a radiální brzdy? No a co, bez kontroly trakce jsem jezdil už dřív a na okruh nepůjdu, palivové mapy nepotřebuji, a ty brzdy, co tam japončíci dali, jsou z mého pohledu dostačující. Již jsem si vyzkoušel dvě krizová brzdění a ABS zapracovalo perfektně (žádné zdvižení zadního kola až někam do druhého patra, naražení jezdce na nádrž a tím ukončení jeho reprodukčního procesu, jako u mé předchozí motorky, se nekonalo), Zetko drželo stopu a bylo stabilní (v mých očích), alespoň jsem si krizové brzdění vyzkoušel, ale beru to jako varování, musím být prostě opatrnější.
Ve zkratce: řazení perfektní, přesné, neutrál potažmo jedničku jsem hledal pouze jednou a to ještě mojí vinou (panika, když jsem musel hned na první vyjížďce náhle zastavit v koloně u zastávky autobusu plné lidí a nemohl jsem tam rychle dostat jedničku ze třetího stupně a vypadal jsem jako …). V zrcátkách je fakt vidět, co se za mnou děje. Posez na Zetku mně vyhovuje bez problémů. Podvozek je spíše tvrdší, pro mě jen dobře, nicméně na rozbité cestě nic moc (a že jich u nás je). Motor je jedním slovem výborný. Pokračování příště :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Ales600
Ales600 napsal 12.06.18 v 09:42 10b.

Parádní Akrap TOP

context
context napsal 17.02.18 v 21:14 10b.

Super stroj, tak ať ti dlouho slouží a dělá jen radost

lerakl
lerakl napsal 24.10.17 v 15:30 10b.

Zdravím, pěkně napsané. Jen bych se chtěl zeptat, jestli jste jel ve dvou a jak jízdu vnímala druhá osoba. Píše se, že ve dvou je to nic moc... Děkuji Karel

Více komentářů



TOPlist