Yz 250, rok 1989 , nadherné vzpominky.., dlouhe pohledy stroje, nebo pro závody EVO ?
... jednoznačně pro radost !
Výška jezdce: 150 cm
První dojmy - Menší - drobnější stavba, tvar plastů působí trochu "sklesle" , podvozek je měkký a pohodlný, se širokým sedlem jako "gauč"...motůrek má krasnej, průžnej chod :-)
Motorku bych doporučil pro - Pro Yamaháky :-) Dřív či později, k tomu dospěje každy srdcař s mx jako životním stylem :-)
Doplňky na motorce - Renthal, FMF, Zeta, atd...
Recenze
Když mi byli 3 roky, táta mě vzal poprvé na Mistrovství Světa motokrosu do Holic a od té doby mě pravidelně brával po závodech
Moc dobře si pamatuju tu vůni a atmosféru... masu lidí! Pamatuju jak DEPO hlídali vojáci v maskáčích, zavírala se brána a mohli tam lidi pouze s vysačkou!
Když jsme se tam dostali, tak žebrali o samolepky "bite etiket" - když jsme se spletli u Avie, česká odpověď : "my nic nemáme kuci , my jsme chudí češi .." byla namístě..
Pamatuju davy čechů lemující plot a přez něj handlující za broušené sklo veškeré sportovní vybavení či náhradní díly...
Byla to doba, s nezaměnitelnou dobrodružností, jezdci byly bozi ...jejich vybavení a doprovod jak z říše snů a vše podtrženo vážností a řádem !
V tu dobu vládl holanďan John Van den Berk, Alexandro Puzar,Jacky Vimond .. , další borci Andrea Bartolini ,Mike Healy, Donny Smith...
Heslo "sportem k trvé invalidytě" se podepsalo na mé schránce, finanční ztráta off amortizací na nových závodních strojích mě delší dobu nutila k tomuhle kroku...
Motorku jsem ještě ani neměl doma a už pořizoval díly dopředu ...
Zahlídnul jsem potah, objednal červenej, a on přišel růžovej ..., podobné to bylo i s plastama...(nakonec růžová byla fenomen okolo roku 90..)
Chtěl jsem jen Yz 250 , páč tři ladičky mám nejraději a co nejnovější k roku 1990 pro dostupnost dílů. Musel jsem pro ní do zahraničí k sousedům.
Původní majitel byl Dr-voštěp z "nad Tatrou sa blíská .." s Lakatošem na dvorku...
Stav byl k nepoužití, plasty natřené štětkou, spojovací materiál asi co právě z Lakatoše vypadlo..., takže ANI ÓČKO NE-NA-SA-DÍŠ...
no žádnej zázrak na pohled, původní majitel byl lesák, tak motorka motorycky šlapala jak hodinky! Navic rozhodlo osazení teměř novým kolenem
následovala komplet GO :
- sada těsnění motoru
- originál těsnění pod válec
- pístní sada
- ojnice
- spojkové lamely + plechy
- ložiska na klice + gufera
- opravná sada vodní pumpy
- sada gufer motoru
- svíčka B8EG
- přední kotouč
- desky
- zinkování spoj. Materiálu
- otryskání + komaxit rámu
- fajfka
- zadní ráfek
- pružiny + stupačky
- kompletní přetěsnění a renovace brzd
- nové silné duše + pneu
- chcípák
- koncovka výfuku FMF POWERCORE
- rolny řetězu
- lanka
- ložiska krku řízení
- nová ložiska kol
- nový spoj.materiál důležitých spojů
- zástěrka zadního kola,lízátka atd
- řetěz DID
- Al rychlopal PROTAPER
- kompletace kol
- měřič motohodin
- výklopné páčky
- go tlumičů + nastavení dle váhy
- potah sedla
- plasty
- polepy
- silikonové hadice
- repase pohyblivích částí ...atd..
Květen 2017 - léčení dvou bolestí :
- nefunkční přední vidle (nové pružiny + kompletní repas)
- nefunkční zadní brzda (nové hadice,kotouče, komplet brzdič, desky)
Po cca 4 měsících je výsledkem relativně funkční stroj i pro tuto dobu.
Charakteristický měkounký podvozek, s drobnou a jednoduchou stavbou, motor chytá na první šlápnutí, přede bez známek problémů a tah pružný, plynulý ...
K užívání by mělo patřit i nějaké dobové oblečení, .. nejde o krátké vteřiny, ... spíš o vůni, zvuk a RADOST
Jednoznačně největší zážitek 15.7.2017 evropský závod EVO Teutschenthal
Zima 2017, kontrolní rozborka - sborka + nalepení pár samolepek
8.5.2023
Motorku jsem po 5 letech nastartoval a vytáhl na Mezinárodní Memorial Michaela Špačka do HOLIC v barvách Pink pantera J.Vimonda
Prekrásna práca Kiež by každá kroska, alebo enduro mali takého majiteľa
Klobouk dolů,neskutečná práce,z toho ze všeho jde cítit srdíčko a to je nejvíc ...
Nádhera,skvělá práce
Nádhera
Ještě hodnocení.