Technicky nejrozsáhlejší a výsledkem nejznatelnější úprava Scrama. Zatím.
Nový setup obsahuje:
1) Emulátory
2) Progresivní pružiny
3) Adaptéry předpětí
4) nezbytné úpravy spodku vidlice pro lepší průtok kapaliny
5) o 20 mm méně kapaliny do každé vidlice (vzduchový polštář)
Celý postup a vysvětlení pro anglicky rozumící je přímo od George z TEC Bike Parts zde (btw George Milburn je skvělej člověk, díly od něj opravdu doporučuji):
Výsledek? Skvělý! Každý, kdo má sériovou vidlici na Scramovi a nechce to z jakéhokoliv důvodu předělávat na Ohlinsy se stejně mizerným zdvihem, je tohle nejvýhodnější upgrade. Pro méně náročné uživatele bych místo celkové konverze doporučil alespoň pružiny - to je skutečně úprava za pár peněz a s minimálním úsilím. Dokonce bych ji doporučil i jezdcům i pro jízdu na silnici. V ČR totiž potkáte krosovou roletu i na dálnici.
Co jsem tím získal?
a) nastavitelnost přední vidlice
b) podstatně redukované potápění při prudším brzdění
c) možnost v terénu jet podstatně agresivněji
d) žádné kmitání řidítek při vyšších rychlostech
e) celkově jistější, plynulejší řízení s daleko lepší odezvou - teď už vidlice skutečně něco dělá i při přejetí hlubších nerovností a/nebo více nerovností za sebou.
Na co si dát pozor při instalaci?
Předně bych doporučil sehant si nové měděné tesnění pod spodní šrouby - zdá se to banální, ale než jsem jej sehnal, objel jsem kdejakej servis a hobby market. Nakonec mi zachránil Mercedes Benz v Plzni.
Velice důležité! Pokud někdo bude kupovat emulátory, dejte pozor, aby v balení byly obsažené vymezovací kroužky , jinak hrozí jejich zničení o spodky tlumičů - nesedí totiž od výrobce přesně na kovové tyče. Zde bych odkázal na Tec Bike Parts, které mezikroužky standardně dodává spolu s emulátory samotnými.
Co se úprav týče, je třeba zkrátit vnitřní trubky (rozpěrky) v závislosti na setupu - v případě montáže emulátoru i adaptérů o 28 mm (emulátory o 20 mm, kvůli horním adaptérům o dalších 8 mm).
Spodní trubky je třeba vyvrtat - z původních 2x 4 mm děr na 6x 8 mm.
Celá vidlice pak uvnitř vypadá takto:
Jen pro úplnost - olej jsem zatím ponechal 10W, v případě potřeby použiju lehčí 7.5W.
Vlastník | TangoLima | |
---|---|---|
Vloženo | 13.2.2017 | |
Aktualizováno | 27.2.2019 | |
Zobrazeno | 5 510x |
Nemáě ještě někde odkaz na ty díly prosím ? Stále jsi spokojen ?
No pane jo, ty ses do toho zjara pěkně obul Popsals to všechno úplně přesně, změna vidlí je fakt nutnost a v kombinaci s upgradem brzdy získáš úplně novou motorku. Ale přecijen ti jednu věc vytknu - máš to nechutně čistý! Umaž si tu pokojovku trochu