Dvouletá záruka na motorku skončila a to je čas kdy se o mazlíka můžu začít starat sám.
A čím jiným začít než potřebnými úkony po dvou letech provozu.
- Výměnou chladící kapaliny, vyčištěním chladiče a narovnáním lamel chladiče
- Výměnou brzdové kapaliny a vůbec kontrolou a vyčištěním brzd
- Opravou klaksonu.
Výměna chladící kapaliny není nic složitého. Na nejnižším místě rozpojit hadici od chladiče, chladicí kapalinu zachytit do vhodné nádoby a následně nechat ekologicky zlikvidovat. Hadici zapojit zpět na chladič. Do nalévacího otvoru na pravé straně vedle krku řízení nalít novou.
Já zvolil žlutou verzi MOTUL MOTOCOOL EXPERT .
Pokud je kapalina dolita až po hrdlo lze nakláněním motorky urychlit vybublání vzduchu.
Do chladicího okruhu M1800R se vejde 2,7 litrů chladící kapaliny. Trochu jsem nepochopil funkčnost "hladinoměru" který se plní přepadovou hadičkou z podpružiny víčka. Dalším poznatkem pro lepší kontrolu v "hladinoměru" je pořídit chladící kapalinu tmavší barvy. Žlutá není moc vidět.
Výměna brzdové kapaliny je taky poměrně jednoduchý úkon. Otevřít nádobku brzdové kapaliny a odsát její starý obsah. Nalít novou. A opakováním následujících kroků vyměnit starý obsah v brzdovém vedení a brzdičích.
1. nasadit průhlednou hadičku na odvzdušovací šroub brzdiče, druhý konec umístit do PET láhve.
2. uvolnit odvzdušovací šroub na brzdiči.
3. zmáčknout a držet brzdu, (starý obsah vytéká do hadičky).
4. utáhnout odvzdušovací šroub na brzdiči.
5. uvolnit brzdu (nasaje se nová brzdová kapalina z nádržky.
tento postup opakovat pokaď do hadičky nevychází čistá brzdová kapalina.
Je potřeba v nádržce hlídat hladinu aby nedošlo k nasátí vzduchu.
Jako novou náplň jsem zvolil MOTUL RBF 600 FACTORY LINE
Na následné očištění samotných brzdičů jsem použil spray z Lidlu na čištění brzd, kartáček na zuby a vodu na následné opláchnutí. Brzdové desky ještě mají viditelné drážky, takže je ponechám.
Oprava klaksonu. Jak jsem psal v deníku ZDE, musel jsem původní vzduchový membránový klakson odstranit a vrátit původní kovový magneticko membránový klakson. Teploty mezi chladičem a blokem motoru tento plastový model nezvládal a deformoval se, což znemožňovalo správnou funkci. Což je velká škoda protože to troubilo skvěle
Foto z akce:
-
-
zadní brzdič před
-
zadní brzdič po
-
zadní brzdič po údržbě
-
zadní brzdič po údržbě
-
přední brzdič před
-
přední brzdič před
-
přední brzdič po údržbě