Troubit na hlučné motorce obyčejným magnetickým membránovým klaksonem není žádná výhra. Ten originál zní spíš jako bzučák a bylo to spíš na ostudu.
Pořídil jsem tedy hlasitější 139dBi šnekovou kompresorovou fanfáru.
Kterou by jsem mohl na moto namontovat. Samozřejmě tak aby to nenarušilo vzhled motorky. Jelikož tento zvukový výstražný systém obsahuje krom membránových šnekových fanfár i vzduchový kompresor je tedy poměrně objemný. Samotné umístění (skrytí) na motorce je téměř nemožné.
Rozhodl jsem se tedy koupit neznačkovou, levnější čínskou variantu , kde mě případný neúspěch nebude finančně tolik mrzet.
Nechal jsem své tvůrčí schopnosti pracovat a modifikoval jsem klakson k potřebám svým.
Odpojil jsem kompresor od fanfár a ty následně ořezal a zmenšil tak aby se vlezly na místo původního klaksonu. Kompresor jsem umístil do volného prostoru pod sedadlem. Propojení kompresoru s fanfárou jsem realizoval plastovou trubičkou teplotně stálou do 90 °C. Zapojení proběhlo za pomocí relátka na stávající svorky a dodatečnou kabeláž.
Jak že to troubí?
Vlastní video jsem ještě nepořídil ale troubí to takhle.
Bohužel klakson 100% fungoval jen pár měsíců
Umístění klaksonu mezi chladičem a blokem motoru má neblahý vliv na jeho plastové tělo a teplem dochází k deformaci a tím uniku vzduchu kolem membrány. Klakson jsem tedy násilím rozebral a membránu přilepil. Viz foto
Fotogalerie:
-
původní klakson
-
139dBi šneková kompresorová fanfára
-
139dBi šneková kompresorová fanfára
-
139dBi šneková kompresorová fanfára
-
139dBi šneková kompresorová fanfára
-
139dBi šneková kompresorová fanfára
-
139dBi šneková kompresorová fanfára
-
demontovaný kompresor
-
demontovaný kompresor
-
porovnání klaksonů
-
kam s ním ?
-
propojení hadičkou
-
zalepeno lepidlem plast/plast
-
původní
-
nový
-
dočasná instalace kompresoru
-
oprava - rozebraný klakson
-
oprava - nanesení lepidla
-
oprava - přilepená membrána
-
oprava - složený klakson