hravý a přátelský malý dvoutakt, kříženec mezi trialkou a endurem
První dojmy - wau - to je jak moto kolo - svižný, lehounký, ovladatelný. 2T motor je živej, sametovej, krásně naladěnej že jde od spodku a neblázní nahoře. Konečně motorka, která jede, vyjede co mě napadne a ještě se na ní bavím.
Motorku bych doporučil pro - začátečníci endura, kteří chtěji hodný 2T starší enduristi, kteří se nechtějí honit za výkony a chtějí si užít zábavnou vyjížďku
Doplňky na motorce - upravený filtr, zadní brzda, tlumiče
Recenze
Chtěl jsem si vyzkoušet ježdění na 2T a první enduro krůčky jsem udělal na starší KTM EXC 450, která je na mne příliš "velká" - těžká na přední kolo a příliš výkonná, mimo louky jsem se nikdy v terénu neodvážil tam dát a držet plnej :)
Freeride má svoje mouchy, které je potřeba doladit, pro mne díky velikosti a váze (188cm/95 kg) byl limitní podvozek, který byl příliš měkký a nestíhal = vyřešeno kompletním naladěním podvozku u Mikiberga, který z toho udělalo úplně jinou motorku. Druhý problém který kontinuálně řeším je výdrž zadní brzdy, jezdím hodně defenzivně, brzdím a s mojí vahou to s tou brzdičkou (Formula z SX 85) dělá divy. Řešení je výměna celé brzdy za brzdu z EXC.
Freeride je skvělý na technický blbnutí, kameny, skalky, rokle, menší výjezdy - je to přece jen kříženec mezi trialem a endurem, v šikovných rukou toho projede neskutečně hodně a hlavně je hrozně zábavný. Co mu ale nedělá dobře jsou: rychlé dlouhé přesuny (nad 90 km/h to nejde), fakt dlouhé a příkré výjezdy (díky slabšímu motoru mu dochází síla.
Nebude se na něm cítit někdo velký a těžký, motorka je fakt malá a je potřeba se na ní "naskládat" naopak bych ho doporučil někomu menšímu, klidně i holce, která by s dospělým endurem měla problémy.