renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Dněpr MV-750 (1958)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník tramp57
Vloženo 25.1.2017
Aktualizováno 19.11.2023
Zobrazeno 6 135x
HODNOCENÍ PROFILU OD 22 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Ruský motocykl z IMZ - Emka 72N1, r.v. 1958 - ty roky je na ní znát. Ivan ji nešetřil.
/sorry,není to Dnepr,přehlédl jsem v databázi značku IMZ/

Více fotografii

Motorka koupena od překupníka /6.1.2017/

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - Jízda se nekonala, motor kvůli slabé baterce nenaskočil. Nebylo by to nic platné i kdyby zavrčel, s rozsypanou spojkou by neujel ani metr. Věděl jsem, že kupuji šrot.

Motorku bych doporučil pro - Nikoho tak nenávidím,abych mu doporučil ruský motocykl.

Doplňky na motorce - Motocykl je skoro kompletní, bez doplňků, má jiné světlo,výfuky... aspoň kulomet mi mohli v sajdě nechat.

Recenze

Proč jsem si vybral M72 ? Za to může Petr, rozmluvil mi Dnepra ! A jsem rád.
99,9 procent dílů je potřeba opravit,upravit,nebo vyhodit. Rozebral jsem Emku na prvočinitele - celkem slušná hromádka. Všechno vleze do sajdy. Postupně jsem čistil od ruského šmíru - všechny šrouby jsem hladce povolil, uřezal jsem jenom tri z pantu sajdy. Vyřadil jsem věci které nepatří na Emku, dva křivé a prorezlé ráfky kol vyhodil, budou následovat i dva půlbubny kvůli strhanému ozubení.
16.1.2017 - Po očištění a odmaštění jsem odvezl kartry motoru a převodovky - vlastně všechny díly z hliníku na otryskání.
Dnes jsem taky nechal opískovat válce motoru, ať můžu udělat výbrus.
Mám koupených pár ložisek a gufer, na ostatní čekám.
Vytřídím a odvezu věci na pozinkování a chrom. No a postupně plechové věci - blatníky, sajdu... na opískování.
Pak se musí všechno vyrovnat,vyklepat,vyvařit,vybrousit,vytmelit...pořád dokola než budou díly schopné jít na barvu. Jakou? To ještě nevím, uvažoval jsem modrou, ale když mě se líbí i ta vojenská. Času dost.
Kostra je od výroby špatně posvařovaná. Mužíci to sekali jak se dalo. Zadní tlumiče nejsou v zákrytu - rozdíl víc než 1cm. Hlava řízení je jak nová - byla plná husté vazelíny. Tady asi Ivan často mastil. Proč si ale ,sakra, nevšímal jiných mazniček ?
Např. v uložení kola v přední vidlici. To bude porod. Jezdilo se na jednom jehličkovém ložisku - druhé nebylo a proto ta vidle tak vypadá. Emka byla pěkně mastná jen na povrchu. V motoru,převodovce a diferáku bylo "oleje" poskrovnu.
Zkoušel jsem mazničky protlačit lisem - nic, ucpané,nebo zarezlé. Proto,když se Ivanovi zdálo, že má motku namazanou - namazal se vodkou taky.
26.1.2017 - Dnes jsem čistil kostru : s tou si budu muset pohrát - dvě zrezivělé spodní výztuhy odbrousit a vyrobit z plechu nové. Jak jsem ji kontroloval váhou, zdá se mi, že je i pokroucená. Zalomený šroub zad.blatníku je maličkost.
Nádrž je promáčknutá, ve spoji svařovaná, ale uvnitř relativně zdravá patrně kvůli žárovému zinku. Jeden buben je novějšího data. Z plochy, kde se otírá obložení není barva vůbec odřená. Ivan asi nebrzdil. Ložiska jsou OK,ale dám nová ZVL. Druhý buben neměl rozpěrku, zato byl vycpán 5-ti ložisky! /foto č.13/
Rám,nádrž,dva ráfky a buben z kola jsem odvezl na opískování a vyzvedl otryskané válce.
31.1.2017 - Klikovka je po GO a Petr mi sehnal orig.hl.světlo. Jupííí - a dokonce svítí
1.2.2017 - Přivezl jsem balotinou opracované hliníkové věci a vyzvedl opískovaný rám motorky, nádrž, ráfky kol a buben. Na rámu se rez vyřádila, potvora. A ty svary, ku.va ! Kdejaký učeň by to polepil líp.
6V dynamo mám zrepasované. Kolíky ze setrvačníku, které byli do půlky vymačkané, jsem vylisoval.
9.2.2017 - Mám na paknách nalepené nové brzdové obložení.
13.2.2017 - Očištěné blatníky a sajdu s rámem jsem odvezl na opískování.
16.2.2017 - Sedáky do sajdy jsem zbavil tří vrstev koženky a 1/2kg hřebíků.
21.2.2017 - Urááá - tisícihrany do přední vidlice jsou v garáži!
24.2.2017 - Přivezl jsem opískovanou plechařinu - je tam pár dír, ale nic co by nešlo vyvařit.
13.3.-5.4.2017 - Dovolená na Srí Lance
9.4.2017 - Odvoz válců Emky na výbrus
24.4.2017 - Válce jsou zpět - chytil se druhý výbrus, to je slušné. Odstranění vlnitosti povrchu,odstranění ovality,odstranění kuželovitosti.
2.5.2017 - Odvezl jsem pár dílů na chromování a zinkování, mají dlouhé dodací lhůty.
26.5.2017 - Pracuji na svařování sajdy,blatníků... a souběžně jsem očistil balotinou a nastříkal základní barvou všechny díly. Někde jsem přibrousil svary a odstranil kuličky kolem. Od Rusa bych si nenechal svařit ani krabicové víno.
8.6.2017 - Pozinkované díly mám v regálu, zítra by údajně mělo probíhat chromování. Vyklepaná,vyvařená,rzi zbavena a odmaštěná nádrž je vylita kaučukovou hmotou.
20.6.2017 - Chromované výfuky a řidítka svítí jak psí kulky. V chromovně mi stratili pár kousků při zinkování a dostal jsem jiný kryt světýlka sajdy, nějaký dělený,taky veterán - vrátil jsem jej a můžu doufat, že se najde i ten můj rámeček. Fňuk.
24.7.2017 - Ještě chvilku budu svařovat a bude hotovo. Musím taky chodit do práce a aspoň o víkendu se věnovat rodině.
21.8.2017 - Vrátili jsme se z motovýletu. Vyjeli jsme si s Petrem do Irbitu v Sverdlovské oblasti v Rusku. Koupil jsem origo kardan,rozvodový kola a světýlka na Emku a sajdu.
24.9.2017 - Tak mám posvařováno. Lemy na blatnících - to mě zdrželo.
Do bubnů kol jsem dal dvouřadá kuličková ložiska místo klasiky.
10.11.2017 - Začal jsem vyplétat kola. A jak vidíte, Emka bude nakonec zelená.
28.12.2017 - Rám Emky je vyrovnaný, zavařený, obroušený a připravený na tmelení. Všechny míry sedí dle původního výrobního výkresu.
17.3.2018 - Dnes proběhlo tmelení a broušení rámu a dalších dílů Emky. V týdnu stříknu plničem a pak hurá na barvu.
24.3.2018 - Mám v barvě rám Emky a pár dílů potřebných ke složení.
19.4.2018 - Vytáhl jsem zvedák a posadil na něj rám Emky. Začínám skládat.
29.9.2018 - Po dlouhé době jsem sehnal gumu do kluzáků - do spodních hrnečků.
Zadní kolo jsem musel opět vyplétat - posunout ráfek na střed rámu. Projevilo se to až při montáži diferenciálu.
14.3.2019 - Ještě chvíli a motor bude bublat.
6.4.2019 - Ne,není to Apríl. Dnes cca po 2 letech byl motor spojen s převodovkou a poprvé nastartován. Jupííí
29.4.-21.5.2019 - Dovolená na Bali
7.6.2019 - Blatníky a nádrž vytmeleny,vybroušeny a nastříkány barvou.
5.7.2019 - Provedeno linkování na nádrži a blatnících
14.7.2019 - Dnes jsem si natahal elektrokabeláž. Emka svítí, houká a dynamo dobíjí.
30.7.2019 - Tak jsem si nadělil na den výročí mého narození hezký dárek - po cca 2,5 roku jsem nastartoval Emku a svezl se aspoň kousek kolem garáží. Zajímavá jízda s gyroskopem. Ještě značku a můžu pomalu zajíždět.
14.5.2020 - Probíhá tmelení a broušení sajdy - pořád dokola...
Zatím si užívám sólo jízdu - po připojení sajdy to už taková zábava nebude.
26.6.2021 - na zkoušku jsem připojil sajdu a nastavil sbíhavost kol + odklon kola sajdy. Jízda docela ujde, jen si musím hlídat pravou stranu ať neobouchám blatník.
3.7.2022 - Nástřik sajdy se povedl. jen ten odstín se mi nelíbí. Je tmavší než na motorce. V míchárně barev to museli poplést. Není problém ji přestříkat.
7.11.2022 - Proběhla výměna oleje v motoru, převodovce i diferáku. Žádné závady jsem během provozu nemusel řešit.
23.2.2023 - Letos první jízda s Emkou se sajdou - 113km bez závad. Plexištít sajdy se osvědčil, taky vnitřní boční čalounění a pohodlnou sedačku spolujezdec ocenil. Mínus dávám horšímu nastupování a vystupování ze sajdy. Ale to chce cvik.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
fesa
fesa napsal 18.05.20 v 14:45 10b.

Je to nádhera , snad bude to svezeničko odměnou . . .

rikkysoun
rikkysoun napsal 18.09.19 v 12:00 10b.

Super práce i komentář (životopis)

Guga
Guga napsal 14.04.19 v 20:28 10b.

Pěkný to máš, držím palce, ať dělá jen radost

Milan1963
Milan1963 napsal 18.03.19 v 09:11 10b.

At' brzo jezdí a je z něj krasavec.

tomcruise77
tomcruise77 napsal 18.03.18 v 11:11 10b.

Jen tak dále.

Více komentářů



TOPlist