Jawa 250 Panelka kterou sem sestrojil kompletně z dílů
Motorka koupena od soukromý prodejce
První dojmy - První dojmy z jízdy nebyly žádné, byl jen rám s vidlicemi, polomotor a chuť sestavit celý motocykl.
Motorku bych doporučil pro - motorka je nejvhodnější pro jawablázny jako jsem já
Doplňky na motorce - Zatím jen revmaplech, postupně možná i další
Recenze
Na počátku byl ůplně náhodně zakoupen rám s vidlicemi a sčíslovaný polomotor z Jawy 250/559 Panelka z roku 1966 a doma se válelo asi tak polovina dílů na sestavení celého motocyklu, asi jen blázen by se rozhodl takovouto jawu stavět po dílech když Panelek tohoto typu je snad nejvíc a za zatím normální ceny ale přesto sem se rozhodl tuto Jawinu zachránit a sestavit jí a zároveň tím upotřebyt díly které se doma válely a nejspíš by skončily v kovošrotě. Bohužel většina dílů byla ve špatném stavu a ne vše správné pro tento typ motocyklu. Nejlepší pro tuto Jawu by bylo asi jí kompletně zrenovovat aby to k něčemu vypadalo ale vzhledem k nedostatku financí jsem se rozhodl pro sestavení patinovky, díly které byly v origo laku jsem jen očistil a vyleštil a díly které byly jiné barvy jsem zatím nastříkal lakem Ral 3004 a časem až seženu patinové je vyměním. Věřím že jednou z ní bude krásná patinovka sestavená z dílů. Postupně z ní chci udělat origo patinovku, všechny díly chci aby byly origo jak mají být, zatím sestaveno z toho co je aby byla kompletní a pojízdná, díly postupně scháním na burzách aukru atd. Zatím je to hroznej bastl ale bude se na ní ještě hodně pracovat. Momentálně se skládá z těchto dílů : rám s vidlicemi z Jawy 250/559/04 z roku 1966, motor tam mám pro zatím prvního typu Panelky typ 559/02 se šikmo uloženou svíčkou, tento motor je tam jen z důvodu aby byl motocykl pojízdný ale k motocyklu mám polomotor správného typu kterej je sčíslovanej s rámem, zatím čeká na kompletaci a následné G.O. Dále přední blatní je z Jawy sport (19" kola), zadní blatník z jawy půlbuben (bez lemu na konci), maska s uřízlými ,, uši" , nádrž z Kývačky z počátku roku 1960 se znakem Jawa-Čz , všechny tyto díly postupně až seženu správné v origo laku tak vyměním. Momentálně je ve fázi kompletace z toho co mám k dispozici aby byla kompletní a pojízdná a pak postupně co seženu obměním za správné díly, v tuto chvíly aby byla kompletní chybí podsedadlové plechy, kryt řetězu, kryt karburátoru s maticí a rukojeť plynu se sytičem. V deníkách postupně budu přidávat jak se proměnuje do origo stavu patinovky.
dobrá práce
Ať se daří vše dohnat a poskládat. 10 bodů za složitější cestu hledání dílů v origo stavu. Vyděláte 2x-jednou za ušetřené peníze za renovaci, podruhé až budou funkční nálezovky mnohem více ceněné jak renovace