renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 50/05 (1963)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mr_Samuel
Vloženo 4.1.2017
Aktualizováno 11.3.2021
Zobrazeno 5 343x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.4

Komentáře a hodnocení profilu
Nalezeno 7 záznamů

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vacekjirkaa
vacekjirkaa napsal 19.04.18 v 08:25 10b.

Taky jsem před 25 lety začínal. Na Jawa 50/550. A dnes stojí Jawa 50/20 v garáži Tu mou 550 ještě mám někde ve stodole. Chystám se jí dát do provozu.

Milan1963
Milan1963 napsal 11.01.17 v 16:15 10b.

Pěkná historie a navíc - podobná té mojí. Já začínal na Jawě 20 a dnes ji mám s podobným příběhem zase doma. At' Ti 05 dělá radost.

Mr_Samuel
Mr_Samuel napsal 09.01.17 v 17:48

Ďakujem Vám všetkým za pekné komentáre a za také menšie priblíženie minulosti. Bohužiaľ som tú dobu nezažil no na tieto kvalitné české resp. československé motorky nedám dopustiť a vždy keď sa o nich s niekým rozprávam tak sa aj päťdesiatnici čudujú ako to mám všetko naštudované a čo všetko o tom viem, samozrejme každé rady sú vítané.

duelak
duelak napsal 09.01.17 v 09:56 7b.

Jo jo začínali jsme na ni všichni starší a dnes už rozumní motorkáři.Bohužel dnes to neplatí.Mladí si koupí silnou mašinu dělají machra a namelou si hubu.

frbandit
frbandit napsal 09.01.17 v 00:17 10b.

Na těchto strojích začínal snad asi každý jako malý kluk. Já jsem od šesti let trápil Jawu 555 kterou koupil můj děda v hospodě potom co ji přejela zásobovací Praga V3S, mimochodem mám ji dodnes... Ikdyž mám v garáži japonské cestovní enduro na Jawu nedám dopustit, právě jsem si přivezll do sbírky další, 350/640...

Bladerunner
Bladerunner napsal 08.01.17 v 21:29

Jako každého začínajícího motorkáře neminul ani mne tento stroj. Začalo to s Jawa 550, Jawa 20 obě bez TP což před 30 lety nebylo nic neobvyklého. Jakmile se ke mně později dostal řidičák, následovala Jawa 23 Mustang a také Jawa 21 Sport tentokrát již s TP a ŘP. Spousta super zážitků v bezstarostném životě studenta, benzín za pár kaček a opravy často nevysvětlitelných závad neznámého původu byly takřka na denním pořádku. Po x letech jsem se nadchl pro stejnou myšlenou jako autor článku, neodolal jsem a po delším shánění jsem si pořídil "srdcovku" Jawa 20. Stroj po 1. majiteli v takřka původním stavu. Abych ho udržel při životě, bylo nezbytné zajistit životní funkce - pláště, duše, nový výplet, repase tlumičů, výměna sedla a nakonec raději i repase motoru. A výsledek? Již 3. sezónu úspěšně jezdím nejen kolem komína nebo na koupák nebo si jej jen tak nabrnknu v garáži. Žádné kombinézy, žádné stresy prostě nic neřeším. Když mám chuť, nahodím kokos, brejle, kraťasy, 100korunu do boty na benzín a užiju si 2,3 hoďky svobody stejně jako kdysi :)
p.s. a musím říci, že většinou udělám více parády než s japonským litrem co má doma, ačkoliv to o tom vůbec není :¨)
p.s.s. paradoxem je, že v dnešní globalizované a přetechnizované době téměř nekonečných možností si nejvíce srandy užiju na starých mastných mašinách české výroby




Franky
Franky napsal 06.01.17 v 21:27 10b.

Můj první stroj byla také 05. V 9 letech jsem ho dostal od fotříka rozebraného krabici (koupený v hospodě za 300,-Kčs). Prý když tam moc toužím po nějakém stroji = tak si ho jistě i složím. Pro mě jakož to malého kluka představoval třeba jen motor s odmontovaným válcem, hlavou i pístem něco jako dnes rozebraná atomová elektrárna (samozřejmě jsem nevěděl co je co). Ani jsem v té době netušil, jak vůbec takový motor vůbec pracuje. Přistupoval jsem ke stroji s posvátnou úctou. Sestavit ten stroj mi trvalo rok - nejprve ukecat staršího bratránka, aby mi vůbec vysvětlil jak takový motor funguje. Pak jsem sehnal ve sběrně papíru servisní manuál jak na modernější 20, tak na větší Jawu 250/353 a 350/354. Stalo se z toho moje nejoblíbenější čtení. Když poprvé zavrčel byla to rajská hudba. Teď jsem si rovnou vybavil i odlišnosti oproti pozdějším typům 20, 21 === menší karburátor, kanály výkon jen 3 koně, ale lepší průběh krouťáku a nižší spotřeba, hlava bez antidetonačního nálitku s nižší kompresí, trojúhelníková lisovaná zadní vidlice a samozřejmě kulaté pravé víko motoru, tachometr s červenou ručičkou, plyn krutiruk nebo špičatý dvoudílný výfuk. Také stupačkový kříž a zadní brzda.
Pěkná vzpomínka, nakonec za mlada jsme dokázali s kamarády každé prázdniny vyrazit na "okružku ČSSR" a většinou jsme dali 2500km. Možná, že i tady u mne na profilu bude v tom článku report jedné z cest. Držím palec, abys ho dal pořádně do kupy.
Dávám 10 za pěknou historii a připomenutí mojí vlastní historie .






TOPlist