BMW F 800 GS (2014)

Vlastník Kov
Vloženo 31.12.2016
Aktualizováno 28.8.2019

Potřeboval jsem vyměnit varadero za jinou motorku s nižší váhou, aby se mi s ní líp manipulovalo a dala se v pohodě naložit na vozík. Vybral jsem GS800, protože to splňuje beze zbytku a protože jsem po ní už kdysi pokukoval.

Motorka koupena od Jardáček (Praha 6-Bubeneč)

Yamaha TDM 900: Nic zásadního, vzhled, a hlavně váha.

První dojmy - Chtěli min.3 řádky, tak je mají. :-) Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů. Jede to bez problémů.

Doplňky na motorce - Vyhrivane rukojeti, padaky, horni kufr, výfuk leo vince

-Po ujetí prvních asi 250-ti km: Motorka táhne zhruba tolik co varadero, takže v tomto ohledu jsem spokojený. Výkon má sice nižší, ale přes 60kg rozdílu váhy je znát. Myslel jsem že varadero má z cestovních endur pod sedlem snad nejmenší možný prostor. Omyl. GSu se pod sedák vejde pouze minilékárnička a šmitec. Přestože jsme s manželkou hubeňouři, tak se za sebe na sedadlo vejdeme tak tak. Je to jakési krátké... Zvuk varadera s výfukem leo vince byl nenahraditelný. Tohle, přestože má taky leo vince, jen tak nějak vrčí Za větru jsem skoro vůbec neslyšel motor. Jen když jsem pořádně potáhl za plyn. Vytáhnout vložku jsem ještě neměl čas. Snad to bude pak lepší. Protože mám 185cm, snížené sedlo, tak mám víc pokrčené nohy jak jsem byl zvyklý a bolí mě kolena(zdravotní problém). Chtěl jsem si dát gumky na stupačky, jenže bych tím měl nohy pokrčené ještě víc, tak to nechám tak. Jinak vše funguje, zdá se, jak má. Nenacházím žádný problém. Esa je super věc. Spotřeba 4,5l i ve dvou je víc než sympatická.
-Po najetí 1 tis: Tacho se přehouplo přes 30tisíc. Co mě dostalo je ochrana odstřikování vody od zadního kola. Není vůbec žádná! Po jízdě v dešti a trošce bláta je motorka jak prase. To je ale asi problém kdejaké dnešní motorky.(Kamoš si koupil Versys a je to ještě horší.) Při jízdě kolem 140km je za plexi tak veliký hukot, že se tak dlouhodobě nedá jet. Zřejmě by to chtělo, tak jako na varaderu, nějaký doplňkový deflektor, jinak to bude na dálnici pořádný opruz.
-Na tachu naskočilo dalších pár tisíc km a pomalu se blížím k najetí 10tis v sedle gs. Předepsanou kontrolu bmw po 30-ti tis jsem nenechával dělat ve značkovém servise, ale u jednoho mechanika, se kterým mám už z minula dobré zkušenosti. Udělal to poctivě a konstatoval stav nové motorky, čímž mi samozřejmě udělal radost. Vyměnil jsem snížené sedlo za normální. Mám dlouhé nohy, potřeboval bych spíš asi zvýšené. Jinak není velice co psát. Všechno funguje jak má. Krom běžné údržby není třeba nic dělat. Ta lehkost manipulace, což byl pro mě hlavni důvod prodeje varadera, ta je úplně neskutečná! Zdá se mi, že jsem byl s varaderem nějak jistější při prudším řezání zatáček. Možná je to ale tou větší váhou varadera, kdy varan jel jak o po kolejích. Jezdíme ale taky daleko míň než v minulosti, tak to možná bude i ,,rukama". Čím méně jezdím, tím se člověk více bojí.

Naše první dovolená,kdy jsme motorku do cílové destinace dovezli na vozíku, dopadla na jedničku. Motorku naložíme a složíme i sami s manželkou. GS 800 byla dobrá volba. Motorka šlapala jak hodinky. Po x letech dovolených v sedle motorky s nájezdem kolem 4-5 tisíc, byla tahle s 15-ti sty km novinkou a vůbec to nebylo špatné. Tím spíš, že jsme zpátky jeli v dešti. Pomaličku dojíždím gumy a co obuju dalšího, to zatím nevím.
Druhá dovolená s touhle motorkou byla spíše ve znamení turistiky. Přestože jsme měli motorku sebou, najeli jsme jen asi 1 tisíc. Na dovči jsem natočil 40tisíc. Za tři roky jen 11tisíc km. To jsme dříve dávali za necelý rok. Máme těch aktivit více a motorka už není prioritou jako byla kdysi. Taky ten provoz na silnicích je děsný a člověku to bere radost z jízdy. Co dál napsat o motorce? Všechno funguje jak má, s motorkou nejsou vůbec žádné problémy. Možná by to chtělo pohodlnější sedlo, ale nechce se mi za to cálovat tolik peněz.

DALLAS4545
DALLAS4545 napsal 05.03.18 v 10:26 10b.

Ahoj Jirko, to už jsi přestal jezdit dálky, že jsi se vzdal pohodlného cestovního Varana a pořídil jsi si takového drobka? Ale jinak pěkné. Dallas

Pedl
Pedl napsal 17.12.17 v 23:23

No to je změna, ale ať slouží

SJ90
SJ90 napsal 05.05.17 v 10:46 9b.

Jo pěkná vosa , to sedlo máš opravdu nějaké nízké, asi pro prcky, doporučuji standard nebo cestovní. Jinak pod sedlem mám ještě nářádí včetně montpák, žároku do světla, další 12V zásuvku

Kov
Kov napsal 15.03.17 v 21:51

Tak jsem si konečně našel čas, něco dopsal k prvním dojmům a opravil tu krpu s typem motorky.

Kov napsal 01.03.17 v 08:11

Sete- jo, já vím. Když jsem ji dam dával tak mi systém z motorkari.cz nějak nedal na výběr.