renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XT1200Z Super Tenere (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Ricci78
Vloženo 10.12.2016
Aktualizováno 12.12.2016
Zobrazeno 6 843x
HODNOCENÍ PROFILU OD 40 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Stromek je dobrá mašina, ale je potřeba si ve světě postupného ztrácení lidské svobody udělat radost, proto jsem se odhodlal přejít na vyšší třídu. Mám za sebou téměř roční kolotoč recenzí, rozhovorů s majiteli, zkušebních jízd na většině modelů "cendur".

Motorka koupena od FIRMA:Motocentrum BARTH (Pardubice) - Maximální spokojenost se vstřícností a přístupem. V Brně sice máme dealera, ale asi nebyl z jejich strany zájem. Tak jsem si udělal výlet.

První dojmy - Pohodlný posez, větší váha, dospělý cestovatelský kousek. Nevnucuje se a přesto slibuje spolehlivé partnersví na delších cestách.

Motorku bych doporučil pro - Tuto část bych přejmenoval - Pro koho není vhodná. Měřiči fun faktoru ho tady nezměří. Víte někdo, jak a čím se to vlastně měří? Na své si nepřijdou ani vyznavači grafů a dalších teoretických materiálů. Yamaha zrovna Tenerku marketingově nepodpořila. Stejně jako u V-stromu nenabídne svému majiteli obdiv ostatních účastníků srazů na náměstí. Není to nic pro slabší jedince. Fakt je to při manipulaci na místě těžší. Záměrně nepíšu těžké. Jednoho by také mohlo odradit, že se nic moc nedá na TFT displeji nastavovat. Ono to vlastně ani TFT displej nemá. Naopak přínos bude mít pro člověka, který hodlá vystrčit nos za hranice Banánové republiky. Nabídne komfort a jistotu na dlouhých cestách. Nezalekne se horšího povrchu a v brzkém ránu někde mimo civilizaci se bude orosená těšit na další společné kilometry.

Doplňky na motorce - Padáky, šůs plech, vyhřívané rukojeti Oxford, centrální stojan. Plastové deflektory vypadají jako zbytečnost, ale trochu toho jízdního komfortu také dodávají. Kufr mi zatím stačí Kappa. Zatím nejsem fandou bočních kufrů, takže to začnu řešit, až to bude akutní. Zatím mrknu po nějaké větším vaku.

Recenze

Kdo hledá univerzální motorku, tak právě teď je na špatné adrese. Konzumace dalšího textu je tak pouze na vlastní nebezpečí a může způsobit ztrátu času. Univerzální motorku jsem ze svého pohledu nenašel. Koncept „cendur“ mi vyhovuje, proto jsem lovil právě v tomto revíru. Jakmile se čas tohoto řešení naplní, zaměřím se třeba na pohodlné cestovní parníky nebo ostrá endura. Ona i ta „kafíčka“ mají něco do sebe, ale zatím jsem stále na začátku cesty.

Africa Twin – dlouho mě tento fenomén držel. Nějak se mi nechtělo jej opustit, ale čím dál více zkušeností uživatelů mi říkalo, že velkou část mého názoru tvoří propracovaný marketing. K zařízení mého požadovaného komfortního stavu bude chtít neplánované investice. Umím si na ní představit řádění v terénech různého druhu. Ale na to, abych se dostal do zajímavých míst, musím jezdit i po silnici a to často větší dálky. Být menšího vzrůstu a postavy, pružnějšího dodavatele asi by i tak vyhrála.

Suzuki V-strom 1000 – se mi nelíbí. Neměl bych prostě radost. Ale určitě to bude mašina, která nejednomu uživateli radost udělá.

Kawasaki Versys 1000 – povedený divočák s dobrým motorem. Na silnici parádní projev, ale mimo silnici dá vědět, že sem nepatří. Pro Alpskou turistiku výborná volba. Jenže já preferuji i jiné, než Alpské destinace.

Triumph Tiger Exploer – parádní motor a celkově velmi povedená a hlavně hezká motorka. Ale nesedli jsme si spolu.

KTM – obchodní zastoupení pro CZ dává najevo, že o nové zákazníky nestojí. Já se o zájem rvát nebudu. Trochu podezřívám Rakušáky, že to co se tady děje dopustí proto, aby stíhali vyrábět. Hovořím bohužel ze zkušenosti v mém blízkém okolí.

Ducati MTS – v provedení Enduro se mi moc líbí až na elektronické fičury, který už snad není ani kam dávat. Nebudeme si lhát, ale hlavní důvod je, že finančně je to mimo mé možnosti.

O Tenerce jsem věděl, ale přehlížel ji. Věděl jsem, že někde existuje a vzhledově se mému zvrácenému vkusu zamlouvá. Rozhodnutí objednat si testovací jízdu byla vlastně velká zvědavost nebo spíše obava. Četl jsem názory, že je to těžká almara, která nejede a nezatáčí. Chtěl jsem ji vyzkoušet dřív, než spořivý japončík rozhodne o ukončení výroby tohoto zbytečného generátoru uhlíkových zplodin.

Už osedávání na prodejně zaujalo moji pozornost. Testovací jízda pak velmi mile překvapila. Váha motorky je vyšší. Moje ostatně taky, že ano. Cucák s tím může mít problém, ale nás chlapy to nerozhází. Mašina je skvěle vyvážená a své proporce nedává nijak najevo. Motor nedává moc možností volby. Na co taky. Má dva režimy a to jede/nejede. Další k životu nepotřebuji. Než bych si vybral, který teda jede, budu si dávat pívo někde v cíli cesty. Testovací jízda probíhala na konci listopadu. Faktory studené silnice, zapůjčené motorky a vrozená slušnost mi nedovolily hledat úplné limity. Pár desítek zatáček jsem vyzkoušel a světe div se, zůstal jsem na silnici. Výsledek? S motorkou jsem se nerval, nepřemlouval ji, a přesto krásně, nebojím se říct až velmi jistě zatáčela. Objevil jsem takovou pěknou jezeďáckou polňačku. Ač vybaven silničním pneu, musel jsem zkusit, jak se na tom stojí. Za půl dne by mě asi bolela záda, za týden celý člověk. Nutná úprava je poměrně jednoduchá. Stojí se na tom tedy dobře. Určitě to není na skákání do těžkého terénu, ale poslední čeho se obávám, jsou běžné šotoliny, kam se vydají vyznavači GS kultu.

V tuto chvíli nemám žádné praktické zkušenosti z delších cest, proto se jedná čistě o mé dojmy z testovací jízdy. Upozorňuji, že jiný soudruh jiného vzrůstu a proporcí může mít úplně jiné dojmy. (Mám téměř 2m a hodně přes metrák) Další zkušenosti budu přidávat postupně, až toho víc najezdíme.

Proč jsem ji tedy koupil? Naprosto vyhovuje mým cestovatelským potřebám i ambicím. Dobře se ovládá, nedává mi najevo svoji váhu. V základu je výbava jako ukazatel zařazené rychlosti, light verze palubního počítače, tempomat, kryty rukou. Umím si představit pár sezon v sedle a spousty zhltaných kilometrů jak na silnicích, tak i nesilnicích. Něco z toho mi u každého testovaného modelu chybělo.

Má určitě své nedokonalosti. I na ty časem upozorním. Teď např. nechápu, proč se aerodynamika zase musí řešit nějakým plastovým bazmekem? Proč jsou čidla ABS na ráně? Jasný, kdyby to udělali hned ve výrobě, prodejci doplňků nebudou mít co žrát.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
vbodlak
vbodlak napsal 11.07.21 v 19:05

Jsme na tom trochu podobně. Po dlouhém rozhodování jsem opustil svého stroma (650) a vrhnul se po 4 letech do tenerky. Tahle Yamana se mi moc líbí a snad mě nezklame tak, jako předtím nikdy nezklamala hodně dobrá Suzuki. Přeji všem motorkářům hodně štěstí a to nejen na silnici. Hlavně abychom potkávali lidi, co se nás snaží při každé jízdě někde zabít co nejméně!

stenly38
stenly38 napsal 30.09.20 v 22:18 10b.

Asi mi tvůj článek pomohl v rozhodování

ÁdisÁda
ÁdisÁda napsal 21.02.17 v 21:01 10b.

Výborná volba
Na jaře 2016 jsem si ji koupil u nás v Pcích u Bartha...a vše super.
Za sezonu jsem ji trošku vybavil a najezdil 11000 km.
Díky za tvůj článek, pěkné čtení
Hodně kilometrů a hlavně kolama dole

petan79
petan79 napsal 16.02.17 v 08:37 10b.

Jako bych četl svůj příběh, jen Ty jsi ho sepsal. Já na ten deník nějak kašlu, asi bych ho měl refrešnout Někdy se půjdeme projet, máme to kousek. Jo a jasných 10b

panLeos
panLeos napsal 04.01.17 v 18:14 10b.

Dobrá volba.

Více komentářů



TOPlist