PROFIL MOTORKY

BMW F 800 R (2013)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Pedrito
Vloženo 4.12.2016
Aktualizováno 4.12.2016
Zobrazeno 3 728x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Renesacni motorka, ktera umi vsechno chvalitebne, akorat ze nic vyborne. Pro stredne pokrocile vynikajici motorka do zacatku.

Motorka koupena od Peter Hauptlin AG, Buchs - Naprosta spokojenost - jedna se o dealera Ducati, takze pro nej bylo BMW nechtenou zalezitosti. Zdarma jsem k motce dostal prodlouzeni zaruky o 1 rok + nove pneu :)

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 650F: Obecne male proporce a pozice sezeni jakoby nad prednim kolem + Honda (takova seda myska)
Triumph Street Triple: Velmi mala rozmerove (motorka pro trpasliky), nedal jsem nohu ani pod radicku
Honda CB 500: Starsi Honda (2 mesice jsem na ni jezdil, pujcena), mel jsem ji radsi nez novou 650F, ale nakonec jsem chtel vys konove.
Kawasaki ER 6N: Prilis mala
Yamaha MT-09: Super posezove, apod., akorat pro zacatecnika az prilis konu a sily.

První dojmy - Nejsem clovek, co vybira motorky podle znacky. Proste moje kriteria jsou, abych se na ni vesel (relativne dlouhy nohy a ruce - vnitrni nohavice 34in, 190cm a 85kg) a aby to byl vseumel (tzn. sportovni jizda kolem komina v horach do 500km, do prace, s batuzkem obcas, a na malou turistiku). Z tech motorek, co jsem zkousel padla uplne nejlip a to jsem mel pouze standardni sedlo (da se koupit vyssi sedlo asi o 5cm). Stejne tak mne prekvapil motor, nejdriv se jakoby nic nedeje, ale kolem 5-6tis. otacek, zacne motor tahat az do zhruba 200km/h, kdyz uz zase relativne umira :)

Motorku bych doporučil pro - Pro stredne pokrocile vynikajici motorka do zacatku - tzn. nekdo kdo ma po autoskole, uz ma relativne najezdeno trochu vic kolem 10tis KM.

Doplňky na motorce - Padaky Wunderlich, nova "streva" tlumicu, ledvinka jako maly batuzek na sedadle spolujezdce, Dynamic Package (klin pod motor, LED svetla, kryt sedla spolujezdce, atd.) + casti Touring Package (palubni pocitac, centralni stojan, USB zasuvka, apod.)

Recenze

Nebudu psat nejake velke elaboraty ohledne pocitu, apod., ale spis bych to vzal jako navod na zlepseni hlavniho neduhu pro nekoho, kdo si tuhle motku koupi.

F800R ma relativne jeden velkej nedostatek a tim je velmi spatnej podvozek.
Na vine jsou zejmena dva hlavni faktory - extremne mekke predni pruziny a relativne predpotopni emulator (netusim cesky termin, budu rad za vzdelani - jde o ventil, kterym proteka olej v tlumici).

To se projevuje silnym "potapenim" predku pri brzdeni. Pokud clovek jede, nedej boze, ve dvou, tak je to uz hodne vyznamny problem. Jel jsem na motce s instruktorem z autoskoly a bohuzel mne nedal plechovkar prednost zprava, takze pri brzdeni jsme sli oba s instruktorem skoro pres riditka. Navic se prodluzuje dost brzdna draha (vyzkouseno na letisti v rychlostech do 120km/h), motorka silne plave v zatackach na jakekoli mensi nerovnosti a pri projizdce mestem se pohupuje dopredu a dozadu jak amerika.

Pri prochazeni zahranicnich for jsem nasel "recepty", ktery skutecne zmenily motorku o sto procent. Jenom podotykam, ze mam radsi tvrdsi nastaveni podvozku.

Nicmene je potreba vymenit obe pruziny v prednich tlumicich - ja jsme zvolil "levnejsi" variantu. Koupil jsem progresivni pruziny od HyperPro (stejne dobre budou fungovat Wilbers nebo Ohlins, akorat oni neprodavaji samostatne zadni pruzinu). Zaroven s tim jsem koupil i zadni pruzinu (je potreba vymenit vsechny 3, protoze, pokud je OK predek, zacne byt problem se zadni casti. Takze radsi vse najednou). Hyperpro nabizi nekolik moznosti:
1) da se koupit cely set, nazvany Street Box (ten ale obsahuje cely novy zadni tlumic)
2) da se koupit pouze set 3 pruzin a oleje - touhle cestou jsem sel ja, za relativne dobry peniz (tusim dohromady se jednalo o 8000 CZK).

Nicmene vymenou oleje a pruzin jeste upravy nekonci. Je potreba koupit novy "ventil" - ja jsem nakoupil oba emulatory od italskeho vyrobce MUPO za relativne dobrou cenu (zhruba 4000 CZK).

Zbytek uz je pak na jedinci nebo jeho servisu.

Fungovani motorky jako brzdeni, stabilita v zatackach, apod. je o nekolik urovni lepsi. F800R se skutecne promenila a nebyl problem jezdit hodne sportovne na koleno.

Bohuzel tohle se stalo motce osudnym - zavody s kamaradem po jarnim otevreni prusmyku a led v zatacce znamenal konec (bohuzel motka udelala 3 salta).

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
technick
technick napsal 07.12.16 v 22:23 10b.

No hlavně, že jsi přežil, tak chybí už jen fotky motorky po crashi .

Více komentářů



TOPlist