renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha XJ 500 (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník JohnyShorty
Vloženo 27.11.2016
Aktualizováno 26.2.2017
Zobrazeno 3 535x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6


Vloženo: 14.05.2017, Uskutečněno: 14.05.2017, Zhlédnuto: 16x


No a aby toho nebylo málo, při výrobě nosiče když se udělalo hezky, vytáhl jsem mašinu z garáže a jal se nastartovat. NIC - prostě ta mrška nechytla. Po chvilce se pod ní objevila loužička a po jejím řádném prozkoumání jsem došel k názoru, že je to benzín. Jako poručík Colombo jal jsem se vypátrat odkud benzín teče. Stopy mě zavedly až k airboxu. Po jeho otevření na mě čekalo překvapení - z airboxu se stal bazén naplněný benzinem. Začal jsem tedy vyslýchat jednotlivé karburátory a jen jeden neměl alibi. Třetí karburátor byl prostě nenasytný pořád cucal a co se do něj nevešlo, vyblil mi přímo do airboxu. No tak jsem vycukl karburátory a pustil se do seřizování hladin. Po dvou hodinách přiohýbání zobáčků plováků a spoustě sprostých slov se podařilo v rámci tolerancí hladiny na všech čtyřech karburátorech seřídit.

Ale aby to nebylo všechno - začal mi motor bublat jen na tři válce, Tedy jen na volnoběhu. Mě už se zdálo, že při rozjezdech mám pod prdelí traktor a ne japonský čtyřválec. Závada jasná - špatně pracující membrána. Opět jsem tedy vycukl karburátory ven a sundal čepičku na postiženém válci. Jak jsem si myslel, moje noční můra se naplnila. Na několika místech byla membrána potrhaná.







Když už jsem byl v tom, řekl jsem si, že se podívám, jak jsou na tom zbylé membrány. Moje noční můra tedy stále pokračovala, protože všechny zbývající membrány měly stejný problém, byť ne v takové míře.







Odcházel jsem z garáže s tím, že nakoupím membrány a povalíme dál. Sedl jsem tedy k počítači a pokusil se o mě, už v tak útlém věku, infarkt, když jsem zjistil, že nejlevnější membrána sehnatelná v u nás stojí zhruba 2700 Kč za kus. Nutno dodat, že jako sestava i se šoupětem, ale kdo sakra potřebuje membránu i se šoupětem, když má v háji jen membránu.
Naštěstí existuje v OHIU v Émerice človíček, který do starých youngtimerů vyrábí membrány lisováním z letecké gumy. Díky JBM Industries jsem sehnal všechny čtyři membrány na cenu jedné v Čechách, včetně poštovného. JBM Industries

Zatímco čekám na membrány, rozhodl jsem se mrknout na elektriku. Důvodem byl výlet na Seč. Dojel jsem na přehradu, vypnul jsem motor a vyrazil jsem se pokochat mistrovským vodním dílem. Když jsem měl kochačky dost, sedl jsem si na moto a otočil klíčkem v zapalování. Nic se nedělo. Ani se nerozsvítila. Koukl jsem na pojistky - byly OK. Zkontroloval jsem kabely - byly OK (sundal jsem kvůli tomu i nádrž). Pak najednou z ničeho nic všechno naskočilo a já co nejrychleji vyrazil domu. Našel jsem schema a jel postupně po drátech až jsem za parabolou světla našel zoxidovaný konektor. Opravil jsem a jezdil dál.

Když jsem jako správný účastník silničního provozu chtěl mít v pořádku povinnou výbavu, vydal jsem se nakoupit skleněné trubičkové pojistky. V elektru na mě prodejce užasle koukal, že takové pojistky už se snad od devadesátek nevyrábějí. Prostě atypické rozměry a náhrada neexistuje. Nakoupil jsem tedy zásuvky pro nožové pojistky a předělal jsem to na ně. Bylo to za pět dvanáct, protože už při první původní vyndané pojistce se mi celá krabička rozpadla v ruce.







O tom, že mi blinry blikali a neblikali, podle toho jakou měli asi náladu psát nebudu. Snad jen to, že přepínač (relé) postrádá jakékoliv utěsnění a podle toho taky vypadal. Odrezil jsem ho, vyčistil a už funguje.







Říkám si, co se objeví příště.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
pistapista31 (20) napsal 14.05.2017 v 21:32

4 valce 4x problém , ešte že mam iba jeden


Nejnovější záznamy v deníku
  • Jak jsem to složil a položil

    Na motorce jsem provedl spousty změn. Udělal teleskopy, vyměnil fajfky, vyměnil membrány od JBM Industry, nesčetněkrát seřídil karburátory, vyměnil brzdy, rozhýbal zakouslou zadní kyvku (dva odrezovací spreje a týden vyk

    Typ: Údržba
    Vloženo: 17.11.2019
    Uskutečněno: 17.11.2019
  • Vyrobil jsem si nosič.

    Po nějaké době zase jeden příspěvek. Zatímco bylo venku hnusně pracoval jsem na výrobě nosiče pro mou rakouskou SECU. Původně jsem plánoval koupit něco ve stylu Krauser, ale nic z toho se mi prostě nelíbilo. SECA je

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 14.05.2017
    Uskutečněno: 14.05.2017
    Komentářů: 1x
  • První a druhý výlet

    Tak se konečně zadařilo. V pátek jsem přijel z práce, všechno jsem seskládal, seřídil podtlaky podle budíků zapůjčených od kamaráda a čekal jak bude v sobotu. Sobota nezklamala, už od rána svítilo sluníčko a nic

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 26.02.2017
    Uskutečněno: 26.02.2017


TOPlist