Klasika a láska na první pohled. Pro mě asi jedna z nejkrásnějších středoobjemových Yamah. Pokud nebudu počítat XS750 - ta se mi zamlouvá víc.
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XS 750: XJ500 přišla dříve a za hezkou cenu a na našich značkách
Yamaha XJ 650: 500 je prý lépe propracovaná.
Kawasaki Z 550 GT: Nechtěl jsem se proplétat problémy s přihlášením dovezené moto.
První dojmy - Když jsem pro ni byl, ani jsem nedobrzdil a už z auta mi bylo jasné, že si ji odvezu. Na svůj věk a na první pohled poměrně hezký stav za hezkou cenu. Patina jakou mám rád. Prošli jsme jestli podle TP vše sedí, nastartovali a nechali chvilku běžet. Tady už mi mělo být jasné, že něco neklape. Škoda jen, že jsem neměl tu možnost se projet (mrzlo) a přijít tak na příkoří, které mi připraví. Ale o tom se rozhovořím dále.
Motorku bych doporučil pro - pro klasika...
Doplňky na motorce - žádné - ale chtěl bych sehnat stylové kufříky
Recenze
Při druhém pohledu jsem teprve zjistil, jak se věci mají. Po nastartování na sytič a prohřátí motor prostě "ne a ne" bez sytiče držet otáčky. No při hlubším prozkoumáním, jsem přišel na netěsnící palivový kohout, a díky němu i na prasklou benzinovou hadičku (skoro po celé délce, nicméně porucha se kterou se tak trochu počítá). Napravením tohoto problému jsem tak nějak doufal, že se problém otáček vyřeší. No nevyřešil, naopak ještě zhoršil a motor začal klepat a cukat. Zde přišel na řadu tatik s jeho kouzelným šroubovákem a jeho znalostí problematiky kompresorů a začala jeho dvouhodinová alchymie. No podařilo se mu motor vyladit takovým způsobem, že o něm prakticky pod prdelí nevím. Nevím, kolik to mělo v Čechách naježděno, ale ve stavu, v jakým jsem to domu přivezl bych vyjel asi tak z vrat garáže.
Den po této dvouhodinové alchymii mou pozornost upoutaly pod motorkou dvě louže. Díky tomu jsem přišel na další problém - krásně prohnilé koncovky výfuků (zamaskováno pod notnou vrstvou nějakého tmelu). Čímž se prozatím dostávám ke konci. Momentálně čekám jestli se podaří výfukářům nějak hezky opravit výfuky nebo budu nucen pořídit repliky od Marvinga.
Ale nestěžuji si - koupil jsem veterána (který tu už jednou registrovaný je: http://www.motorkari.cz/motorka/?mid=103124) a to všechno k tomu asi patří.
Edit: Chtěl jsem na pravý neoriginální dekl kastlíku něco originálního, osobního, ale přitom decentního. Vzhledem k tomu, že od prvního začátku jsem motorku pojmenoval "Gejša", jsem si nechal na plotteru vyřezat decentní samolepku. Jak říkal kamarád: Má to dobrou ideu - "Služ a nemel !!!" :D
Edit: Tak mám hotovo - teď už jen ať slouží
V dubnu je v plánu první zatěžkávací zkouška v podobě cesty do Orlických Hor a v létě snad klapne cesta kolem té naší malé republiky.
Na příští rok plánujeme cestu do Holandska podél jeho pobřeží. Tak se uvidí.
jo klasik za plnej počet, škoda že nejni jako nová tak aŤ dobře slouží
XJ je legenda, tak ať funguje, taky mi jeden kousek stojí vgaráži, ale ještě na něj nepřišla řada. Ale těším se na ní.
až vyrostu , tak si taky takovou pořídím , za klasiku 10b
Pěkný kousek Škoda každé retro motorky, které se nedostane správná porce péče a lásky... Fandím každému, kdo je do toho ochoten investovat srdce, čas a peníze Za mne 10b