renocar_kveten



PROFIL MOTORKY

BMW G 650 Xchallenge (2007)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník FilipTenere
Vloženo 25.11.2016
Aktualizováno 6.9.2017
Zobrazeno 3 864x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Parťák na čundry cestou necestou. Hledal jsem důstojnýho následovníka Tenerky.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XT 660 Z Tenere: Tohle je na delší vyprávění, viz, níže Recenze.
KTM LC4 Adventure: Poslední Advík by mi snad vyhovoval. Motor a vibrace pro mě trochu neznámá.
Honda XR 650: Skvělá sportovkyně, ale o to náročnější pro ADV úpravu. Dodělat chladič oleje. Posílit alternátor. Slabý podsedlák, s min úchytů.
Yamaha TT-R 600: pro mé potřeby dobrý základ, ale moto už znám, chtěl jsem vyzkoušet něco modernějšího.

První dojmy - Lehká, svižná, obratná, start and go!

Doplňky na motorce - Plexi dakar (Argentina), nosiče (Bartus)

Recenze

Potulování se krajinou cestou necestou, víceméně bez omezení mě pořád moc baví. Velký GS bylo skvělý, ale pro takový použití bylo logicky limitovaný.
Má stará Tenerka se pro můj účel ukazála být jako velmi vhodná. Navíc měla spoustu techn. vychytávek a cností, díky kterým jsem jí věřil a měl moc rád.
Vybíral jsem tedy moto tak, aby co možná nejlíp obstálo ve srovnání s bývalou Tenere, ale bylo současné, moderní. Přísná kritéria výběru smrskla skupinu vyvolených na pár kousků. Když se v inzerci objevil zachovalý Xchallenge, vyrazil jsem pro něho.
Historii s Xkem teprve začínám psát...

XT 660Z, proč jsem nevybral:
Nová Tenerka pro mě byla dlouho jasná volba. To samo skrzevá návaznost na mou oblíbenou a vynikající starou Tenere (1VJ), se kterou jsem zažil hodně pěknýho. Měla být samo v modro-žluté kombinaci. Prostě Já a Tenere 4ever:)
Ikdyž bylo moje dilema hluboký, další popis se pokusím zkrátit. Nová Tenere u mě jednoduše neobstála v kombinaci výkon vs. cena. 209 kg na 1-válec je až trestuhodné (tolik váží 2-válec!). Kola, podvozek, motor ..., průměr, úspory a muzeum. Abych na ní ale jen neplival, jsem ochotný uznat, že jako celek to funguje obstojně. Moje měřítka ale postavila pramáti Tenere a mám-li nasednout na něco současného, mělo by to být alespoň stejně dobrý nebo lepší. Poslední zbytky patriotizmu ve mě zabila pořiz. cena ojetiny. 1-válec (nejen, že by měl být lehčí), ale i levnější než velký komfortní 2-válec. Teda samo pokud by ten 1-válec nebyl něco extra (KTM 690RR apod), takovou ale Tenerku bohužel neshledávám.
S oblibou říkám, že jako pravověrný Yamahista mám už 2. Bmw:). V duchu si přeju, aby Yamaha provedla stejný zázrak s novou MT07 Tenere jako Honda s novou Afrikou. Jestli to u Yamahy ale zase vošulej (a marketingový manekýni se mě pokusí omámit nějakou naleštěnou bídou), pustím Yamahu z hlavy a budu dál preferovat jiný (evropský) značky.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mann
Mann napsal 02.10.17 v 12:23 10b.

Popis je stručný, jasný, výstižný Pocity a dojmy mám obdobné, ne-li úplně shodné Jen dodám, že kromě Hondy jsou na tom stejně všechny japonské značky. Tudíž se můžu pod tvůj poslední odstavec klidně podepsat Přeju hodně zdaru a ať se práší od koleček

Petr_TA
Petr_TA napsal 02.12.16 v 20:00 10b.

Dobrá volba
Taky jsem měl všechny vzduchem chlazené Tenerky
No a skončil jsem u brambory
Ale stejně si myslím na novou Afriku

Raisto01
Raisto01 napsal 30.11.16 v 10:35 10b.

prostě čundrmašina

BoďaBMW
BoďaBMW napsal 29.11.16 v 11:07 10b.

Pěkná mašina

Touringrider
Touringrider napsal 28.11.16 v 20:56

Super popis.. Hlavne ten zaver... K pousmani... Trochu skoda... Ale co... Asi nas nemusi mrzet ze to v evrope delaj dobre... Mam pocit ze jamaha to sidi dyl.. Az s posledni erjednapyco se polepsili... Ale kdo vi zda je to setrvala tendence.

Tak at slouzi a dela jen radost

Více komentářů



TOPlist