renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Kawasaki ER 6F (2010)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lasiczka
Vloženo 1.11.2016
Aktualizováno 15.11.2016
Zobrazeno 2 527x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Konečně je doma.. toužebně očekávaná ER6f ..

První dojmy - Po přesednutí z naked motorky je pro mě nezvyklá kapotáž, ale už po pár kilometrech jí přicházím na chuť. Výkonově i rychlostně je úplně někde jinde, než její předchůdkyně... a ten zvuk 8-o

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná jak pro začínající jezdce, kteří se nemusí obávat žádných záludností, tak pro zkušenější piloty, kteří se na ni do sytosti vyřádí. Stačí splňovat jedinou podmínku: milovat dvouválce!

Recenze

Po jediném roce v sedle ER5 a najetých 9000 km jsem dospěla k pocitu, že není moc důvodů čekat s pořízením modernějšího modelu ER6f. Po této motorce jsem sice toužila od samotného začátku, ale jsem vděčná za rozhodnutí odjezdit alespoň jednu sezonu na menší a v mnoha směrech odolnější ER5.
Kromě úžasného vzhledu, který je v této kategorii bezkonkurenční, mě uchvátil 72hp dvouválcový motor. Lineárním zátahem odspoda, elasticitou i sexy zvukem.
Pravdou je, že jsem si musela po předchozí majitelce nacvakat centrální tlumič do standardu, namísto původního extrému nadoraz - prý kvůli výšce sedla, ale na jízdních vlastnostech se to projevovalo velmi negativně. Dále bylo nutné změnit polohu řadičky, u které se mi v původní poloze hodně blbě řadilo nahoru. A v neposlední řadě jsem poštelovala spojkovou páčku, která zabírala až u heftu, což bylo velice nepříjemné při ovládání dvěma prsty.

Rozhodně mě zaujal brzdný účinek motoru. Ve srovnání s mým předchozím motocyklem Kawasaki ER5 (1998) se jednoznačně projeví vyšší kompresní poměr motoru. Předpokládám tedy, že nebude potřeba nějak častěji brzdit brzdami, protože spoustu práce při zpomalování stroje odvede právě motor. Samozřejmě, pokud situace bude vyžadovat tvrdší brzdění, pak je Kawasaki ER6f vepředu vybavena dvěma brzdovými kotouči, zatímco ER5 disponovala pouze jedním (rozdíl je samozřejmě hned napoprvé markantní a nesrovnatelný). Pětistovka měla zároveň vzadu jen bubnovou brzdu, kdežto ER6f má vzadu kotouč. I když, popravdě: zadní brzdu prakticky nepoužívám, snad jen při rozjezdu do kopce, nebo při „alpských vracečkách“.

Věc, kterou si užívám od prvních metrů, je akcelerace stroje. Stačí vrknout plynem a motorka vystřelí dopředu. Což ocením především při předjíždění, protože dosud jsem si musela každý předjížděcí manévr plánovat na „pětiletky“.

Další nespornou výhodou pro dámy (ale i pány menšího vzrůstu) je poměrně úzká stavba stroje, což bývá u dvouválců docela běžné. Díky tomu lehce a bez potíží došlápnu na zem oběma nohama, čehož jsem se při mém vzrůstu 169cm a výšce sedla 790mm trošku obávala. Teď už vím, že úplně zbytečně .

Snadné ovladatelnosti napomáhá i nízko uložené těžiště, takže manipulace se strojem, zejména v nízkých rychlostech, je bezproblémová. Pro ještě snadnější ovladatelnost a obratnost bych uvítala širší řídítka. Standardní úchop mi připadá zbytečně úzký a nevyvolává v jezdci dojem absolutní nadvlády nad strojem – škoda. Samozřejmě, jde o první pocity a připouštím, že si na užší řídítka časem zvyknu. Každopádně bezprostředně po přesednutí z ER5 je tento rozdíl okamžitě znát.

Další drobnost, která se mi moc líbí jsou zpětná zrcátka, která zde nejsou jen proto, že tam být musí, ale je v nich dokonce i něco vidět
Pravda, pokud chci vidět širší zorné pole, je potřeba si maličko uhnout ramenem, které stíní obrazu dění bezprostředně za mnou. Ale i v tomto případě jde hlavně o zvyk.

K plné spokojenosti mi chybí už jen nové obutí, protože současné gumy jsou ještě původní a navíc ne moc dobře sjeté. Pak to bude teprve dokonalé..

V plánu je ještě pořízení lehkého nosiče na textilní brašny (Givi), vyhřívané hefty a možná i ukazatel zařazené rychlosti.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
farnajs
farnajs napsal 15.03.21 v 06:20 10b.

context
context napsal 19.09.17 v 19:18 10b.

Moc pěkná kawa přeji hodně najetých km bez nehod a ať ti dělá jenom radost

elton
elton napsal 15.11.16 v 19:17 10b.

Typhon
Typhon napsal 08.11.16 v 19:15 10b.

dzarmil
dzarmil napsal 05.11.16 v 20:39 10b.

Kdo se jednou zamiluje do charizmatického "dvouválu",už nechce nikdy jinak .Přeju radost a pohodu v sedle .

Více komentářů



TOPlist