renocar_zari



PROFIL MOTORKY

BMW K 1200 RS (2002)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník mim1
Vloženo 17.10.2016
Aktualizováno 26.5.2018
Zobrazeno 3 153x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Elegantní, pohodlná, kultivovaná ... přesto stále pořádná raketa. I když už ne nejmladší (kupováno s 72tkm na tachometru), stále svižný cesťák technicky na výši.

Motorka koupena od FIRMA:Acut Moto (Karlovice) - Přiměřená cena, výborná domluva i jednání ...

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DL 1000 V-Strom: Sice se mi na něm jelo pohodlně a měl výbornou ochranu před větrem, ale nesedl mi projev motoru
BMW R 1150 GS: Člověk nepochopí ty ceny :(
Aprilia ETV 1000 Caponord: Nenašel jsem žádnou pěknou za odpovídající cenu

První dojmy - ...úžasný motor, co si v koloně nebo při kochandě krajinou na lehké lechtání plynu spokojeně šumí v otáčkách lehce nad volnoběhem a po přidání plynu se bez ohledu na zátěž s chutí rozběhne do vyšších otáček. Když pak kolem pěti tisíc nabere dech, je to až k červenému poli docela slušný mazec. Sebejistý a zároveň pohodlný podvozek. Fakt skvělé brzdy.

Motorku bych doporučil pro - Tak je to silný a těžký stroj určený na delší cesty po silnici, který s naprostým přehledem zvládá jet kochací brblandu krajinkou, vychutnávat si zatáčky a serpentiny, přeletět bez psychické újmy uživatele dlouhý dálniční přesun a když přijde slina, tak umí zajet i slušnou sportovní vložku. Takže vynecháme-li offroad, je to vlastně také takový velmi solidní univerzál.

Doplňky na motorce - Navíc topcase 45l, 2x USB nabíječka.
Origo vysoké plexi, boční kufry, vyhřívání heftů.

Recenze

Chtěl jsem původně nějaké velké cestovní enduro. Něco málo jsem na nich najezdil a zdálo se mi to pro mé potřeby a sklony jako nejlepší řešení. Ideální kompromis, univerzál do každé situace.

Při rozhodování koupit motorku však sehráli úlohu různé faktory a ve výsledku to v poměru cena - výkon - kvalita - účel vyhrála krasavice BMW K 1200 RS.

Zatím mám za tři týdny najeto přibližně 1.500 km. Manželku ježdění moc baví, takže v podstatě vše najeto ve dvou (...snad si také urvu den jen pro sebe :)

Přemýšlím o lepším sedle, protože při prudším zabrzdění spolujezdec sjíždí až moc snadno na řidiče. To se mi stávalo jen na Aprilii Pegasu, zatímco na R1200GS a na Hondě Crosstoureru prakticky vůbec.

Ochrana proti větru je ucházející, trpí snad jen trochu nechráněné ruce (naštěstí pomáhá origo. vyhřívání heftů) a dost to schytávám na helmu, a to i přes vysoké turistické plexi. Ale při mých 195 cm je to asi normální. Přes zimu mám v plánu ještě přidat deflektor.

Překvapil mne dlouhý chod řadící páky, na což se nicméně asi dá zvyknout. Co je horší - páka je i po přehození na druhou pozici stále moc nízko a v levém náklonu nemohu řadit nahoru (bota pod pedálem), aniž bych si škrtnul botou o asfalt. A to mám i stupačky v té vyšší pozici. Budu to muset řešit posunutím celého mechanizmu nahoru. Co jsem se díval, mělo by to jít relativně snadno... Taky mi tam občas při rozjedu místo dvojky skočí jen neutrál. Nepříjemné. Zdá se mi, že spojka bere jakoby do měkka a dost nahoře. Sice ještě neprokluzuje, ale asi to bude zralé na její výměnu. Uvidíme... Řazení jinak v pohodě, rychlosti tam padají snadno a ani u toho nedělají přehnaný rachot.

Nezvyklé je bzučení posilovače brzd (předpokládám - a doufám - že je to standardní projev). Brzdy však fungují opravdu fantasticky.

Jinak je třeba si ještě zvyknout na sportovnější posaz. Cestovní enduro mi sedlo asi víc, hlavně R 1200 GS je opravdu famózní stroj. Pohodlný a úžasně, hravě ovladatelný. Stačí pomyslet a už se tím směrem hrne. To K 1200 RS ve mě budí větší respekt, musím mu svou vůli o trochu víc nutit. Rozhodně však není záludné. Je to jen o zvyk. Zatím se spíš peru se stabilitou v nejnižších rychlostech. Otáčení na parkovišti, popojíždění,... Projížděl jsem s baťůžkem lehce rozbředlou lesní cestu, plnou spadaného listí a že bych neměl stažíno v gatích rozhodně říct nemůžu.

Jinak je mašina hltač kilometrů. Vždy jsem se vyhýbal dlouhým rovným - a tedy nudným - úsekům. Dálnice byla pro mne největší motorkářské zlo. Ale nyní jsem zjistil, že už ani to není žádný problém.

Mašina je tedy stále ještě dostatečně pohodlná, nádherně svižná a po zvyknutí si na ovládání vlastně i dost hravá raketa. Motor dělá řidiči radost v celém spektru otáček. Spotřebu jsem zatím neřešil, předpokládám, že na to dojde až na nějaké delší cestě.

Co dodat...

Podvozek je luxus, zadek se pak dá dost dobře a snadno - byť manuálně - nastavit podle aktuální potřeby. Světla v noci nezklamou. Kufry a vyhřívání heftů jsou také přijemný bonus.

Pokusím se průběžně zkušenosti doplňovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Voyager
Voyager napsal 16.05.17 v 17:34

Super recenze.
Mám moto teprve 2. měsíc. Po 8 letech pauzy. Jsem také nadšený.
Můžu Tě poprosit o zkušenost? Od někud z podvozku se mi ozývá rachtání. Nevím, zda jen při volnoběhu a zda to patří ke zvukovému projevu. Co Ty na to?

Voyager
Voyager napsal 16.05.17 v 07:21 10b.

Super recenze.
Mám moto teprve 2. měsíc. Po 8 letech pauzy. Jsem také nadšený.
Můžu Tě poprosit o zkušenost? Od někud z podvozku se mi ozývá rachtání. Nevím, zda jen při volnoběhu a zda to patří ke zvukovému projevu. Co Ty na to?

Peredo
Peredo napsal 21.10.16 v 06:49

Perfektni poctenicko!! Ja bych mel ale z takove rakety respekt jak svina!

Zipák
Zipák napsal 19.10.16 v 21:44 10b.

Krásně napsané

Bradkoun
Bradkoun napsal 19.10.16 v 18:52

V podstatě vše potvrzuji. Taky jsem laboroval s řazenim a vyskou stupacek. Vyresil jsem to vymenou bot. Stupacky a sedlo v dolni poloze. Nechapu jak muzes skrtat botama v horni poloze. Asi to malo klopim. Jeste laboruji s vyskou riditek. Original zvyseni je pekne drahy. Hodne stastnych kilometru.

Více komentářů



TOPlist