motopark_kveten



PROFIL MOTORKY

Aprilia Dorsoduro 750 Factory (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Chiquita007
Vloženo 11.10.2016
Aktualizováno 11.10.2016
Zobrazeno 1681x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Aprilia Dorsoduro... Co chcete slyšet o této italské potvoře. Kdybych chtěl poslušnou a precizní ženu, tak jdu rozhodně do Japonce. Jediný problém je, že pro mě u těchto dokonalých strojů prostě chybí emoce. Dorso je rozverná Italka s nádherným originální

Více fotografii

Motorka koupena od Lager11 (Turnov)

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Ducati Hypermotard 1100/1100S: Nebyla žádná s dobrým poměrem cena/kvalita

První dojmy - Když jsem poprvé sedl na dorso tak jsem si pomyslel "No ty si ale uskákaná koza". Opravdu výkonový projev vůči poloze plynové rukojeti je opravdu... řekněme "specifický". To že zammou ihned po druhém podřazení začalo zametat zadní kolo, tak tenkrát jsem byl rád, že jsem na testovací jízdě tento ještě nezaplacený stroj nepoložil :D O dorsu jsem hodně četl o jeho kladných i záporných stránkách. Já měl ovšem hned jasno, když jsem slyšel první natočení motoru... To charakteristické probublání dvouvalu do leovince tlumivek bylo pro mě něco neodolatelného a také si ho pokaždé užiju, když teď stroj startuju. Do té doby byl můj zvukový favorit ve třídě 4T naladěná SV 650. ALe dorso je proste dorso

Motorku bych doporučil pro - Člověku který hledá stylový a charakteristický streetbajk. Člověku, který chce vybočovat z řady. Člověku, který se nebojí osedlat divokou kobylku ;)

Doplňky na motorce - Mettise padáky v rámu, Decentní závažíčka v řidítkách, Jiné zrcátka, Karbonová přední maska, Zlaté kola O.Z., LeoVince Tlumivky,

Recenze

Motocykl jsem zakoupil, když měl najeto něco pod 10k. Zatím jsem udělal olej, filtry.
Standartní vzducháč jsem vyměnil za BMC filtr.
Dodělal jsem nějaké chybějící polepy. Do budoucna plánuji vyladění palivové mapy a úpravu výfukového systému (decat).
Motorka ma skrytý potenciál, který lze opravdu po dobrém odladění dostat ven.

Jediná závada, která mě zatím potkala bylo unikání oleje kolem víka ventilů. Olej natekl do díry kde je svíčka a odtokovým kanálkem na vodu vytekl bokem válce. Když se mi to poprvé stalo, tak jsem se opravdu vyděsil jelikož olej stekl po válci a nakapal na horký svod, takže jsem se najednou otočil a z motorky se valil hustý dým...
Po chvíli hledaní na netu jsem došel na to, že to je celkem typická "závada" u Dorsa/Shiveru. Nic hrozného. V zimě koupím tesnění a podlepím ho silikonem.

Jinač motorka je designově opravdu originální a krásná. Měnění palivových map je docela přijemná schopnost motorky.
Na režim RAIN má moto velice citelně přiskrcený výkon a motorka si i při plném plynu velice lineárně a pomalu přikládá pod kotel. Při tomto režimu podle mě prostě není možné moto zahodit jelikož i 125cka akceleruje ostřeji :D

Další režim je TOURING - zde je plný výkon dávkovaný plynule tak jak otevírate plyn bez jakéhokoliv cukání.

Poslední je režim SPORT - na tento režim jede motorka úplně STEJNĚ jako na režim T. Jediný rozdíl je v dávkování plynu. Když to řeknu laicky a "po staru" moto se najednou chová jakoby mělo "rychlopal" , který je známí všem jawařům :)
Tato vlastnost byla docílena montáží elektronického plynu. Ten je z mého pohledu dost diskutabilní. Někdo to chválí někdo ne. Ja jsem zastánce klasického otevíraní klapek. Na dorsu pokud opravdu otočíte plynem tak máte např 90% klapky ale HNED!
Pokud si na to člověk nedá pozor tak je highcoš hned ;)

Zatím dorsu přicházím na chuť a moto mě opravdu baví.
Moto podle mě nelze srovnávat s ostrým motardem! Pokud si ho pořádné prohlídnete tak Dorso má oproti klasika ostrému motardu těžiště posazené silně dopředu. A váhou , která sahá přes 200kg je v opravdu jiné kategorii.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Shane
Shane napsal 13.01.17 v 20:18 10b.

>Sukyz - žrout gumy to teda je :) možná na R tolik nebude

JA-NE
JA-NE napsal 14.10.16 v 12:05 9b.

Budeš spoko

Sukyz
Sukyz napsal 14.10.16 v 09:30 10b.

krásná Italka taky jsem ji měl jednu sezonu, rád na ni vzpomínám na režim S je téměř nemožné jezdit ve městě :) na to si pamatuju a taky na to že je to mega žrout zadní gumy

Více komentářů



TOPlist