renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Ducati ST3 (2007)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník s4r
Vloženo 10.10.2016
Aktualizováno 16.6.2023
Zobrazeno 3 820x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Hledal jsem Ducati, která by s klidem zvládla jízdy ve dvou a zároveň by mě bavila i ve chvíli, kdy jedu sám. V době kdy bylo STčko nové, mě nechávalo dost chladným. Cesťák pro 20letýho kluka prostě nenabízel dost lákadel. Teď zpětně to vidím úplně jinak.

Více fotografii

Výška jezdce: 192 cm

První dojmy - Překvapila mě ovladatelnost, je to kus motocyklu, ale když se dá do pohybu, obratnost je až nečekaná. Dalším překvapením byl motor. Od vodou chlazeného tříventilu jsem čekal, že se bude charakterem více blížit spíše slabšímu vzduchem chlazenému DSku, a že "moc nepojede". Opak je pravdou. Jede nádherně, nechá si líbit nižší otáčky, stejně jako vzducháč, zároveň se ale rád nechá rychle roztočit podobně jako čtyřventil. Dá se tedy relativně poklidně uhánět na vlně krouťáku, případně i olizovat červené pole na otáčkoměru.

Motorku bych doporučil pro - To je dobrá otázka, na STčka se úplně fronty nestojí. Nemají 200 koní, nejsou nejlehčí, nejsou nejkrásnější, moc lidí se za nimi asi neotočí, na masírku to tedy asi nebude. Myslím ale, že je to geniální motocykl na období jaro - podzim. Není nutné ho držet pořád pod krkem, aby se na něm vůbec dalo jet, když už ale na to přijde, nechá si líbit i pořádné tempo... Je to prostě takový nedoceněný univerzál s krásným trubkovým rámem, svým způsobem výjimečným motorem a italským temperamentem. Kdo ho tedy má v hledáčku, moc dobře ví proč... Je to prostě klasická Ducati. Taková, která se už dnes nevyrábí!

Doplňky na motorce - Originální kufry, něco málo karbonů, vyšší plexi, držák na telefon a více asi netřeba. Neskutečně mě tedy iritují zrcátka, nedají se sklápět, jsou okamžitě na ráně a pokud s ním nešťastně trefíte třeba futra v garáži, což není nesnadné, zrcátko vyskočí z protikusu, ke kterému ho přitahuje silná pružina a zábava na další hodinu je jasná. Nicméně, žádná inteligentnější zrcátka jsem na STčko nenašel, takže asi vyřešeno.




05-06/2017 vyměněny přední brzdové kotouče, brzdové destičky, svíčky, palivový a vzduchový filtr, řetězová sada a před odjezdem na dovolenou ještě proběhne výměna oleje.

11/2017 nešlo odolat - podařilo se mi sehnat karbonové Ducati Performance výfuky včetně homologace a tlumivek... Teď se motoru dýchá podstatně lépe, odezva na plyn je prostě úžasná, neplecha nikde žádná nečekala, naopak zmizela drobná díra v nižších otáčkách a spodek je ještě hutnější, než doposud býval, jako bonus přišla i nemalá úspora hmotnosti




03/2023 - po velkém servisu v Officině. Ventily, řemeny, destičky, všechny náplně a filtry, vidle + drobné opravy věcí, které mi vadily. Je to skvělá motorka, která si zaslouží tu nejlepší péči, navíc to člověk dělá pro sebe. Když všechno funguje tak, jak fungovat má, je to teprve ta správná radost z jízdy!

Recenze

Chtěl jsem občas vyrazit ve dvou, Monster se na to ale nehodí a navíc už má svá léta na trápení ve dvou, proto padla volba na STčko. Možná i proto, že aktuální modelová paleta Ducati mě nechává chladným, vyjma krásné Panigale, což je pro mě dost smutný fakt s ohledem na to, že cca do roku 2012 bych si vždy dokázal v garáži představit klidně celou modelovou řadu. Časy se bohužel mění a snaha zalíbit se všem, vítězí...

Zároveň jsem nechtěl nic zásadně slabšího oproti Monsteru, neměl to být další čtyřventil, který by chodil při servisu zase téměř do naha. ST3jku jsem nikdy nějak v hledáčku neměl, měl jsem na ní ale jen tu nejlepší zpětnou vazbu, proto když se naskytla nabídka na tento kousek, neodolal jsem a jel se podívat a svézt. Prvních pár metrů v sedle mě dostalo - měl jsem nějaká základní očekávání, jaký ten první kontakt s řídítky asi bude, spletl jsem se ale snad ve všech.

Ovladatelnost je totiž perfektní, navíc je to eSko, takže ve dvou stačí rukou přitáhnout centrál vzadu a spolujezdkyně je vítána! ABS se na jízdy se spolujezdcem hodí taky, i když jsem byl a vlastně stále ještě trochu jsem jeho odpůrcem na motorkách. S kufry se dá pohodlně jet dálničním tempem, vyšší rychlosti už ale ovlivňují řízení. Noční přejezdy jsou úplně v pohodě, světlo svítí velmi nadprůměrně.

Ne každému se STčko líbí, nedá se říci, že by to byla vyloženě krásná Ducati(první generace ST s více kulatým kukučem mi přijde rok od roku víc a víc sexy), barevná kombinace toho mého je pro mě ale neskutečně TOP, stejně jako na Monsteru! Nicméně v době, kdy spatřilo STčko světlo světa, bylo váhově a technicky někde jinde, než tehdejší cestovní stroje. STčko je prostě o radosti a možnosti se o ní podělit i s někým dalším.

ST = SPORT TOURING, to je potřeba brát v potaz, nikdy to nebylo a nebude vyloženě pohodlné křeslo na hltání kilometrů bez emocí a bez bolesti...





11/2022 - společných 15 000 km…

Na dobu, jakou STčko mám, je to vlastně zoufalá hodnota, ale ne vždy jde vše podle očekávání. V posledních letech se chuť k ježdění trochu vytratila, navíc ubylo času a z toho pramenících možností… Ale nevadí, letošní zima bude dlouhá, a protože jsem asi trochu blázen a v říjnu, kdy už prakticky taková ta konvenční sezóna končí, přišla s Guzzi obrovská chuť jezdit… A to se týká i STčka, které v garáži zůstalo jako jediný Ducati zástupce.
15 000 km už není málo na detailnější zhodnocení… Jak se mi dostalo STčko více pod kůži, musím zodpovědně říci, že odpich odspodu, to je věc těžce návyková a rychlé výjezdy ze zatáček jsou STčku vlastní… Ve skupině jsem velice často jezdil poslední, s radostí si nechával odstup, doháněl a z motoru a z podvozku STčka si užíval to nejlepší… Ať s kufry nebo bez, je to fuk. Jako každá Ducati z těchto let moc nemusí utažené zatáčky, na to jsou určitě vhodnější stroje, nicméně pěkný vingl, který se spíše táhne, to je přesně to, co sedí motorce i pilotovi…
Posez je trochu sport a trochu cestování, možná trochu vice sport než cestování, ale přesně tak mi to vyhovuje. Jen sklon sedla mi přijde trochu nešťastný. Nikdy mi nevadilo sedět nalepený na nádrži, ale přece jen u cestovněji zaměřeného stroje to není po čtyřech, pěti hodinách v sedle moc příjemné a zadek dokáže solidně bolet, i když má STčko po faceliftu sedlo ve vyšší kvalitě oproti předchozí generaci. Jenže ať je sedlo pohodlné nebo není, donutí Vás svým tvarem sedět tak, jak kluci v Boloni vymysleli. Na hodně svižný svezení v oblíbených zatáčkách je to super, na týden v sedle už méně... Až tedy někdy potkáte v obci STčko mých barev, jak na něm někdo sedí jako jelito, tu na levém stehně, tu na pravém stehně, jsem to já, nesnažím se tam za chvíli na rovině cpát koleno na zem, ale snažím se prokrvit zadek - nejspíše už jedu dlouho... Díky za pochopení.

Budíky - spotřebu ukazují v km/l = opruz, ovládání tlačítek v rukavicích taky není zrovna ideální a hodiny jsou na palubce asi zejména proto, aby mohly být onehdá psané ve výbavě - nemá smysl je nařizovat, prostě jdou špatně - okamžitě… Další věc, která mě mrzí, je neustále blikající kontrolka imobilizéru, neustále doslova užírá kapacitu baterie. Co to má za smysl, to mi skutečně uchází, na Monsteru přestala kontrolka blikat po dvou dnech, na STčku bude blikat tak dlouho, dokud to baterie utáhne…

Nabízí se po těch letech otázka, jak do budoucna k STčku přistoupit… Jestli ho konzumně nahradit novějším strojem, “protože se to tak dělá”, nebo si ho nechat a čas a kilometry v sedle nechat plynout s tím, že se uvidí…
Co nabízí novější stroj? Lepší pocit, motor, ovladatelnost, spolehlivost(dosud jsem absolvoval přesně 0 závad, takže laťka je nasazená sakra vysoko), komfort, bezpečí?
Bezpečí jednoznačně, nikdy jsem moc nebyl příznivcem ABS(to STčko má - úspěšně jsem vyzkoušel) a kontroly trakce(ta není a u žádného ST nebyla), tyhle systémy jsou už dnes ale na takové úrovni, že je fajn je při dnešním provozu mít, během jízdy o nich člověk povětšinou ani neví, a když krize, prostě to tam je. S tím zbytkem vlastností už to ale tak jednoznačné není, a když se člověk podívá na STčko jako celek, pečlivě zváží, co nabízí, rozhodně to ve srovnání se stroji dneška nemůže dopadnout špatně… Pro mě osobně je to prostě zábavný komplexní balíček - neprávem přehlížený a nedoceněný.

Pokud o STčku jenom trochu uvažujete a uvidíte nějaký kus, který Vás bude lákat - běžte do něj. ST2, ST3, ST4, jedno jaký rok a provedení, všechny budou dělat obrovskou radost a myslím, že první jízda každého velmi mile překvapí, stejně tak ceny, které doslova padly na dno, i když už pomalu jde pozorovat vzrůstající trend... Pozor ale na ST4, je sice nejsilnější, neznamená to ale, že pro zaměření stroje bude tou nejlepší volbou… Servis je podstatně finančně náročnější, ale i když toto pomineme, ST3jka na silnici svým silným spodkem ST4ku doslova decimuje a pilot na ST4 se bude muset sakra snažit, aby držel krok. Na rovině je to jiná písnička, jakmile se ST4 rozmotá, ST3jka začíná hrát druhé housle… Nejezdíme ale sprinty, že?!
Navíc ST4ka není úplně user-friendly. Ono dát motor ze superbiku do “cesťáku”, to je v současnosti docela běžný jev, většinou mu ale předchází zásadní polidštění. Tady to kluci v Itálii moc neprožívali - starých desmoquattro motorů zbylo na skladech dost, tak šup s tím do STčka… Neříkám, že je to špatně, je to vlastně dost cool na hodně svižný a emocemi nabitý nedělní svezení, jenže na to cestování už je to v dnešní době tak trochu tortura…

Pro zajímavost pár čísel. Data poskytla v roce 2010 přímo Ducati S.p.A. na dotaz jednoho z uživatelů fóra Ducati.ms. STček prostě na svých cestách moc nepotkáte, a když už, určitě bude sedět za řídítky někdo, s kým se vyplatí prohodit pár slov!

Před lety jsem založil FB skupinu Ducatisti Czech Republic, kde se dosud sešel úctyhodný počet milovníků Ducati. Jste srdečně zváni!

Ducatisti Czech Republic

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DESMOFulcrum
DESMOFulcrum napsal 07.08.17 v 09:40 10b.

Krásná motorka. Ty by sis do garáže žádnou hujdu nezaparkoval. Po dlouhé době jsem se začetl do tvých myšlenek a co na to říct... jak já ti vole rozumím!

Milanek13
Milanek13 napsal 01.08.17 v 10:18 10b.

Koukám ,že to máme dost podobně. Monster + STčko (já mám tedy S2R 1000 a ST4s).Takže téhle kombinaci dost rozumím .

Mirinn
Mirinn napsal 18.10.16 v 16:31 10b.

Super volba a a krasna barevna kombinace

s4r
s4r napsal 15.10.16 v 18:47

Díky všem!

Normik
Normik napsal 12.10.16 v 22:21 10b.

Pěkná mašina.

Více komentářů



TOPlist