PROFIL MOTORKY

Kawasaki KLE 500 (1994)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Simitom
Vloženo 8.10.2016
Aktualizováno 24.7.2018
Zobrazeno 8 393x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vybral jsem si ji pro moji první zkušenost s endurem

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki DR 650: jednoválec
Yamaha TDM 850: není vhodná do térénu

První dojmy - Úzká motorka, příjemná vzpřímena pozice se strašným sedlem. Motor mě překvapil i když jsme četl recenze. Dá se s ním jet v klidu ale dokáže se pěkně rozpálit. Překvapilo mě jak snadno se motor vytáčí.

Motorku bych doporučil pro - Pro ty co ví že výkon není všechno. Pro cestovale co chtějí jezdit Evropou ve dvou plně naložený to fakt není.

Doplňky na motorce - Motorka měla při koupi vyšší plexi, sadu 3 kůfrů od Givi.
Moje úpravy: zvednul jsem motorku o cca 5 cm a dal pneu Mitas e-9, ochraná krytka zadního tlumiče, rozšíření bočního stojanu, padací rámy vlastní výroby, blastery s kovovou výztuhou, brašna na zadním nosiči a malé brašny v padacím rámu.

Recenze

22.7.2018 Motorka je PRODANÁ - teď už mi zbyli jen vzpomínky. Motorka to byla super, jsem rád že jsem si ji vybral pro mojí první zkušenost s cestovním endurem. Největším plusem motorky byl rozhodně motor a převodovka, mínusem naopak brzdy, podvozek a sedlo. Důvodem prodeji bylo málo místa a pohodlí pro cestování ve dvou.

6.3.2018 Motorka je na prodej. Víc v inzerátu

4.2.2018 Objednal jsem prodloužení vidlice a progresivní pružiny. Montáž pravděpodobně ke konci února. Ale to bude asi poslední úprava, protože vážně přemýšlím že motorku na jaře prodám a pořídím něco pohodlnějšího pro dva na výlety. Ještě uvidíme.

6.7.2017 Konečně jsem dočkal projížďky ve dvou. Manželka se sama zeptala, tak jsem toho hned využil a dali jsme za dva dny cca 200 km. Na motorku jsme dali 3 kufry aby jsme si vyzkoušeli jestli se dá ve dvou cestovat i někam dál. Manželce se výlet moc líbil takže určitě budeme dělat společné výlety. Výkon motoru podle mě na kochací tempo bohatě stačí a brzdy taky, i když to není žádná hitparáda, Podvozek už je na hraně. Bohužel se však ukázalo že pro dva prostě není moc místa, sedlo hrozně klouže a manželka na mě neustále sjížděla. Cítit její prsa je fajn ale v rozkroku vražená nádrž nic moc. Sama manželka navrhla že by to chtělo něco většího.Jsme ve fázi rozhodování co dál. Zatím to vypadá že na přes rok buď půjde motorka z domu a koupíme něco cestovního nebo si ji nechám na chlupatých gumách a koupim třeba Varadero se silničíním pneu nebo tak něco.
Jinak motorka slouží pořád k mé spokojenosti a kdybych na ní cestoval jen sám tak bych zatím o výměně vůbec neuvažoval :)

14.5. 2017 Nazul jsem Mitas C02 na zadek kvůli plánovanému výletu do terénu kde jsem čekal hodně bláta (potvrdilo se), ale protože začíná léto a bude převážně sucho tak brzo nasadím zpět Mitas E09. Po 7 měsících spolu máme najeto 1541 km (50% asfalt/50% terén). Celkově má motorka najeto 80.937 km a šlape parádně. Motorka mě hrozně baví a stále víc jezdíme terén. Největší limity v terénu představuje přední vidlice, je měkká a docela slabá tak se o ní bojím. Letos ji asi trochu zkusím vyladit tak uvidíme jestli se zlepší. Trochu mě potrápilo chlazení protože se mi nespínal ventilátor ale závada byla banální - vyklepaná pojistka. Na letošní rok plánuju pár úprav tak uvidíme co se povede. S motorkou jsem velice spokojený. Sice už začínám občas cítít že by to chtělo víc koní, ale to je jen na silnici, takže mě to netrápí. V terénu oceňuju široký rozsah použitelných otáček. Tam kde jednoválce musí na jedničku a vytáčejí zbytečně motor, protože dvoujka ještě netáhne, já už jedu bez problému na dvojku a můžu akcelerovat. Občas mi taky chybí ukazatel zařazené rychlostí, ale to už bych se asi rozmazloval. :D

29.12.16 nové blástery jsou na místě a teď vymýšlím jiný tvar plexi a držák navigace
Za 3 měsíce jsem ujel cca 600 km což je žalostně málo. Prostě není čas a navíc v terénu nabíhají km mnohem pomaleji. :) Na silnici nemůžu motorku moc hodnotit protože se po ní jezdím minimálně, ale chci vylepšit přední plexi kvůli odporu větru. Při větších sjezdech v terénu mi chybí opora na nohy a tak hodně sklouzávám dopředu. Na druhou stranu je motorka úzká a v terénu se dá dobře pracovat s její váhou.

15.12.16 konečně jsem prodloužil boční stojan a rovnou ho rozšířil. Zároveň jsem si pod vánoční strom objednal nové blastry s hliníkovou výztuží pro lepší ochranu páček. Součástí jsou nástavce pro chladnější počasí.

28.11.16 mezi zadní kolo a tlumič jsem přidělal plastový kryt aby bláto nešlo přímo do pružiny. Nainstaloval jsem na zadní nosič brašnu z kola abych nemusel tahat batoh

9.11.16 Namontoval jsem ochranný rám vlastní výroby. Motorku chrání podle mých představ.

Protože hezkých silnic s malým provozem je málo a už dlouho jsem přemýšlel o tom, že bych zkusil enduro, rozhodl jsem se pro změnu. Nechtěl jsem žádnou krosku, ale něco klidného s možností vyjet do terénu. Vzhledem se mi líbí TDM 850, Suzuki Dr a KLE 500. Koukal jsem i po Transalpu, ale v pěkném stavu a za rozumní peníze ho neseženete Přijde mi víc na cestování než na offroad. KLE má dvouválec, 6. stupňovou převodovku drátová kola a navíc se mi líbí.

Zatím jsem najel jen asi 60 km když jsem ho vezl domů ale pár postřehů mám. Pod mými 100 kg se hodně posadila. Vidlice je hodně měkká a dost se při brzdění boří. Po příjezdu domů jsem přifouknul přední tlumiče a hned je to lepší. Motorku jsem koupil na pneu Dunlop které už sice měli to nejlepší za sebou ale překvapivě dobře drží a motorka se dá v zatáčce neskutečně snadno klopit. Ani se nedivím že někteří piloti jdou na stupačky. Přední 21" kolo je pro mě novinka. Ale hned jsem si porozuměli. V rychlosti kolem 150 km nepoznám že to je 21", ale naopak v nízké rychlosti je motorka hodně obratná a proti SV i Fazeru, které jsme měl, má opravdu velký rejd.

Motor mě na silnici příjemně překvapil. Je to prostě dvou válec, takže je klidný, umí brzdit motorem a navíc se krásně vytáčí. Charakterem bych ho docela přirovnal k SV 650 které jsem měl. Samozřejmě to nelze brát doslova protože je slabší, chybí Nm, a od spodu se mu tolik nechce. Na druhou stranu ale nenutí člověka jezdit rychle což jsem chtěl. Ale když chc,i tak se dá motor točit. A nahánět to skromný stádo mezi 8 - 10 tis. otáčkami a je opravdu sranda.

Na motorce se dá určitě cestovat, ale jako první je potřeba nechat přešít sedlo, protože to moje klouže jako olízaný psí kulky. Takže v zimně proběhne úprava.

Když jsme přijel domů tak jsem hned pořešil pneumatiky. Sehnal jsem Mitas e-09. Zároveň jsem udělal nové kosti, kratší o 15mm, které zvedli motorku o cca 5 cm, dalších pár cm přidali nové off pneu. Časem přidám padací rám a pevnější blástry.

Za 3 měsíce jsem ujel cca 600 km což je žalostně málo. Prostě není čas a navíc v terénu nabíhají km mnohem pomaleji. :) Na silnici nemůžu motorku moc hodnotit protože se po ní jezdím minimálně, ale chci vylepšit přední plexi kvůli odporu větru. Při větších sjezdech v terénu mi chybí opora na nohy a tak hodně sklouzávám dopředu. Na druhou stranu je motorka úzká a v terénu se dá dobře pracovat s její váhou.



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Simitom
Simitom napsal 28.03.18 v 06:25

Je nás víc co si takhle užívají na KLE Nástupce už je vybraný.

Mann
Mann napsal 27.03.18 v 21:44 10b.

Nečekal bych, že bude někdo KLE 500 využívat tímto způsobem Najít správného nástupce ovšem nebude jednoduché, ale držím

Simitom
Simitom napsal 21.03.18 v 21:26

jednoválec určitě nechci, 750 už je docela starý stroj jako moje KLE a ceny Afrik jsou docela vysoko na to jak je to stará motorka.

Tuareg-Tengai
Tuareg-Tengai napsal 21.03.18 v 21:00 10b.

Je pěkná ale jestli chceš něco do terénu tak jdi do Xtz660 nebo 750 nebo afrika ty se ho nebojej

Butch-mt
Butch-mt napsal 24.02.18 v 16:57 10b.

10 bodíků.

Více komentářů



TOPlist