renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 125/810 Travel (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník potyhomoto
Vloženo 23.9.2016
Aktualizováno 21.11.2021
Zobrazeno 5 835x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Jawa 125 Travel , typ 810 1 čtvrtá verze s motorem Lifan 156fmi rozvod OHC
pětistupnová převodovka s neutralem jen mezi jedničkou a dvojkou což mne mrzí chybí mi mezi 4 a 5...- -
el.starter s možností nakopávačky po upravě stupaček ++malo dobíjí v mal

Motorka koupena od FIRMA:Motostehlik (Kolomuty)

Výška jezdce: 176 cm

První dojmy - uvažoval jsem nad něčím jako moped 50 betka nebo virago 500 yamaha starší na denní ježdění do prace a na nákupy protože auto se my stale prodražovalo a už jsem do něj nechtěl moc stale investovat a rozdil je proti teto motorce docela velký ,opravdu .ale nakonec rozhodla cena 40 500,-kč za novy stroj včetně nosiče a motokufru a aspon jednou za život neco nového ..motorek jsem měl devět a všechno dvoutakt včetně jawy 350 kývačky i 250 roky 1957 oboje my ukradly z domu i TP na zakázku a ktery si od začatku budu hlídat co se tejče udržby a pravidelnosti výměny oleju ..atd. ale mohu říct že jsem trožku z první čtyřtakní motorky měl strach nikdy přet tim jsem na ventilové motorce nejezdil a to dokonce ani po 23letech jezděni na moto .a tak jsem nevěděl jak se to bude chovat v provozu jelikož to nema neutral mezi každím kvaltem a poloautomat a tak jsem toho obaval ale zbytečně a už jsem si zvykl. Motorka byla uplně nová najeto 14km a první muj čtyřtakt takže jsem byl velice za ni rád a moc to nechtělo ze začátku jezdit ,motor jde více lechčeji až po 8000km do 3500km jsem ji nehonil tak max do 55-60km v hodině pak až jsem ji zkusil na maximalku a jelo to v leže 110km v h.takže jako přibližovadlo super spokojenost A má to na stopetadvacitku docela sílu je my čtyřicet a tak jsem v tomto dlouho vybíral až jsem koupil toto kvuly dostupnosti a ceně nahr.dílu tak že jezdim celoročně a tak se to občas lechce položí hlavně v zimě s teplotou pod nula stupnu.oplastovaná yamaha nebo honda nebo vubec něco jiního nepřipadaly vubec v uvahu a byl jsem na kvalitu jawy zvyklý a provozni naklady na celoročni provoz s předchoziho vlastnictvy teměř všech typu dvoutaknich jaw ale toto je paráda a nevadimy se v tom trošku poštouravat a kdyby ne tak jsem celej nesvuj...

Doplňky na motorce - ukazatel zařazené rychlosti číslicovy ,otáčkomer jawa bílý origo travel ze zrušeného policejního travela 125 na origo tacho s logem jawa ale jestě nemam náhon
v planu je možné že bude i palubní počítač tc6 od české firmy až po upravě na dálky nad 500km
nutné je mýt na pc palivoměr s přesností 0,1l ...se laboruje

Recenze

Motocykl mám málo přes dva roky od funglovky a najedu sni tak 5000-6000km ročně
Ted má necelých 12000km a jedinné co nefunguje je šnek nahonu tacho v přednim kole protože se my rozpadla plechova podložka s packama doteku kola a samotná se nedá koupit a čas na jeji vyrobu doma jsem ještě nenašel, A tak jsem hned namontoval motohodiny a počítam jednu motohodinu v pruměru jako 55km.ono my to tak vychází podle skutečné ujeté vzdalenosti .má to už naké oděrky a jeden nový blinkr ...jinak vše puvodní.
mam už v plánu tomu zvednout obsach tak na 150ccm vyměnou valce-162fmj pro stejný zdvih 49,5mm a výbrusy až na 177ccm--67,5mm vrtáni. Ale s vyměnou kliky ložiska 68mm zdvih 62,2mm--163fml až nas 232ccm.Větší klika tam nejde protože lifan 250 ma jiné ložiska 72mm a zdvih 66,2mm s zamozrejmosti výfuk bez katalizátoru a vetši ventily s karburatorem Pz 26-27mm pro 200ccm-163fml .možná i čtyřventyl...lze sehnat na tento motor...Ale nemam ještě vše potřebné...schánim a dokupuji...zjištuji info atd...Potom by to mělo mýt i přes 18 koní což je pro mne ideal na tento druh motocyklu a jeho učel .tak zvaně holka pro všechno...
Spotřeba byla ze začatku od funglovky 3,6l na sto a povyřazeni akceleračni pumpičky z provozu klesla hned na 3,2l na sto a ted už jsem si na moto celkem zvykl tak spotřeba je 2,8l na sto a to v i městkém provozu...a myslím si že by to šlo ještě trochu níž asi tak 2,2l na sto ale chce to rychlejší sekundar nebo primar a odlechčit tak o 20kg...originalní prospekt Honda Cb125 model 1985 ze kterého motor vychází udává spotřebu 2,1l na sto při 50km v h.s karbecem 22mm...na tom se pracuje...zatim vše a časem doplnim zkušenosti...říkam ji šípková ruženka nebo muj robutek protože to plní funkci jako jawa 100 robot...

Ještě bych si chtěl koupit nového harleye davidsona 883 roadstra pouze na dlouhé cestovaní např.Slovensko ,německo nebo se podívat do alp .125tka je dobrý motocykl ale na cestování po dalnici to není.a jawu mít stěžejně na denní jezdění do prace a v okolí města od 50-300km.
Dneska rychlost a hustota provozu po rychlostce je dost riziko . na rychlostce se pohybuji tak těsne pod hranicí 80km v h.ale potřeba jet je aspon přes 110km v h.ale dost ocenuji možnost jet po dalnici sní ,to byl take jeden z duvodu koupě co se skutrem nebo mopedem s papírovou konstrukční rychlostí max 75km v h. většinou nejde.kamiony a autobusy nebo avie jsou při předjíždení nebezpečné protože moto má malou váhu a pak to trochu vlaje vedle kamionu .Na dalnici při 75km v h. je spotřeba 3,2l na sto a to se mi líbí...mam vyskoušeno dvakrát při cestě Liberec -Mariánské lázně ,kde jsem byl na vojně před dvaceti lety jako řidič
tanku...
Ted v sobotu jsem testoval spotřebu při ekonomické jízdě Liberec -Vilémov ve Šluknovském výběžku a na 3,73 litru obyčejného naturalu 95okt.jsem najel 161,1 km takže spotřeba je 2,31 litru na sto km při průměrné rychlosti 46,1 km měřeno velmi přesně digitálním tachometrem mc10 pro moto... změřený průměr předního kola jsem měl 192,5cm a tak si myslím že by to šlo i pod dva litry po rovince s minimálním provozem a to je asi opravdu minimum co by tento motor v sérii bez ůprav asi dokázal se vším původním ...jedna třetina z toho bylo v horách a je to fakt super ...měj te se... ... se omlouvám tím průměrem 192,5 jsem samozřejmě myslel obvod předního kola ach ten věk.. se my to plete

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
potyhomoto
potyhomoto napsal 29.08.20 v 17:53

A do ted jsem jezdil víc jak rok jen na motorovém kole s čínskím motorem 48 ccm origo na kolo.
A je znát už věk jsem tam musel namontovat největší možnou rozetu aby mne vytáhlo do kopce .
To jest z 44 zubů na 56 zubů a rychlost se snížila na max.37,5 km/h na rovince jinak do kopce max 30km/h a šlapeš .
Zjistil jsem záhy že jsou tyto motorové sady na kolo náchylné na množství oleje v benzinu stačí malinko víc oleje a do kopce to vůbec netáhne..Dávám na 1,5 litru benzínu olej ve jednom víčku z pet lahve .Ale jinak jsem ze spolehlivostí motoru flystar 48 spokojen a mám najeto sním 2700km a vše původní ale ložisko v napínací kladce řetězu jsem měnil původního rosypaného plastového ložiska za české kovové .je to plně záměnné.nechápu proč dávaj v číně do motorů ložiška z plastu..?,,,,,,,? asi kvůly váze a né životnosti...
Ted používám do práce zase travela 125 na motorovém kole o výkonu 0,8kw jsem byl vždy ráno po příjezdu do práce vyřízen .Mám to do práce pěšky 1740 metrů a po silnici 2,5km ale chvílemy až 30% stoupání.což my dělá problémy i v chůzi...Zlatá jawa travel .

AlešT.
AlešT. napsal 24.08.18 v 19:04

Skvělý, stroj! Pro denní přibližování, kdo nemá rád skútr, ideální.
Osobně bych tam dal válec 150, víc ne. A spotřebu bych do 3,5 l vůbec neřešil...neboť chudá směs dokáže napáchat, zbytečné a drahé škody na motoru..

potyhomoto
potyhomoto napsal 26.06.17 v 05:31

Dobrý den.tak jsem testoval spotřebu při ekonomické jízdě a na 3.73 litrů jsem najel 161.1km tak že spotřeba vychází 2.3 na sto při průměrné rychlosti 46.1 km jel jsem v provozu Liberec -Vilémov ve śluknovslém výbězku.ale si myslím že ještě by to šlo i níž...bylo to testováno částečne v horach .tachometr js měl presný digitální.

Big.One
Big.One napsal 26.09.16 v 19:23 10b.

Hezky sepsáno . Ty úpravy motoru jsou zajímavé. Co bychom za to dali za mlada, kdyby bylo tolik dostupných dílů! Tak ať slouží!

Pavlos-666
Pavlos-666 napsal 25.09.16 v 22:49 10b.

Motorka pěkná. Akorát čeština není tvoje silná stánka

Více komentářů



TOPlist