PROFIL MOTORKY

Yamaha XV 750 Virago (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ostrakon
Vloženo 5.9.2016
Aktualizováno 6.9.2016
Zobrazeno 1 795x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Muj sen se zhmotnil , konecne.

Motorka koupena od FIRMA:Pavel Vojtek - MotoGO (Benešov) - Inu . . . par dni trvalo, nez jsem si v praci zaridil volno a po mnoha telefonatech ,kdy jednou nemohl prodejce a pak zase ja (delilo nas 140km) , jsem si ji prijel omrknout. Prodavajici vsak den pred mym prijezdem necekane odjel do zahranici (zrejme nakoupit dalsi stroje), takze se mi venovala jeho manzelka a (zrejme) jejich nejaky spolecny znamy, ktery dorazil asi po dvaceti minutach cekani. Ackoli jsem byl predem ohlasen, motka stala v rade mezi ostatními stroji , takze chvili trvalo nez jsme se ni dostali. Otocim klickem -baterka total KO. Pry "asi dlouho stala", rikala pani . . . (byl cervenec 2015). Baterku jsme ozivili nabijeckou, kratke projeti, vse OK. Slozil jsem spise symbolickou zalohu s tim, ze tusim do 14ti dnu si pro ni prijedu a odjel.

Den D nastal. S pritelkyni jsme v sobotu dorazili, prodavajici uz byl zpatky ze zahranici, rozumny chlapik co vedel o cem mluvi. Motka nalestena a pripravena na dvore, trval jsem na tom, ze si ji chci nastartovat studenou. Otocim klickem - a kontrolka neutralu se zase ani nerozsvitila. Po nejiste vete: "To neni mozny, vcera jsem ji jeste projizdel." opet kratke dobiti , no modlil jsem se at mi cestou nechcipne, domu jsem to mel trochu z ruky. Nahazel jsem do brasen veskerou povinnou vybavu kterou jsem mel s sebou , protoze jsem (spravne) predpokladal, ze motka bude uplne hola, doplatil, oblekl se a vyrazil. Pritelkyne vyjela chvili po mne, cestou se s detmi stavila na rozhledne, ja se pro zmenu stavil na evidencce, sesli jsem se az doma. Technikem byl clovek se selskym rozumem a nabidl mi i STK, neb mel zrovna volno (sobota kolem poledne), cenovy rozdil uz nebyl takovy a stavajici STK byla platna tusim pul roku. Nakonec jsme se jeste asi pul hodiny zakecali o vsem a o nicem. S majitelem uvedenym v TP (motka byla vzata jako protiucet pri nakupu jineho stroje) jsem byl predem domluveny ,ze jak jen to bude mozne, motku prevedeme na mne, coz se stalo tusim hned v pondeli nebo ve stredu dalsiho tydne. To jsem se uz s puvodnim majitele sesel osobne, byt jsme spolu uz byli v zivem v tlf kontaktu. Dozvedel jsem se jeste par dalsich veci o historii motorky , dostal jsem od nej originalni riditka (na motce jsou sirsi skoro rovna), a opet jsem si potvrdil, ze prodavajici i majitel rikali to same, ostatne stav motorky tomu jen nasvedcoval.

Pisu spokojenost, ale baterku jsem si musel nakonec koupit novou, neb kapacitne vydrzela sotva 24hodin. Dva dny uz ne, pricemz puvodni majitel rikal ze s ni nemel nikdy problém, ac teda byla “uz“ dva roky stara a jezdil s ni jen o vikendu. Myslet si tedy muzu cokoli. Na druhych klickach od motorky byl jeden klicek navíc, po tlf dotazu na původního majitele byl od zamku na moto, který pry k motorce nechaval . . . ale ke mne uz se nedostal. Trosku "polni" podminky pri prvotni navsteve (jednou nemohl on, pak zase ja, nakonec tam prodavajici stejne nebyl, ale ja uz nechtel cekat) , nicmene tohle se proste občas stava. Finalni prodej a vse kolem ale bez problemu. Co mi prodavajici po tlf rekl pri mem prvotnim zajmu, to bylo 100% potvrzeno od puvodniho majitele (vcetne padu ze stojanku jeho vinou), moto koupeno v CR, kilometry sedi, motorka v origo stavu, nepocitam-li plexi, zrcátka a rampu se svetly, s pocatecnimi investicemi jsem pocital, cena adekvatni (slevu jsem nezadal), prilozene foto je po prijezdu domu (to uz jsem teda sundal zadni kufr z operky). Takze spokojenost.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha XV 535 Virago: Planoval jsem vyletit i ve dvou, no a prislo mi lito trapit ji vyssimi otackami.
Suzuki VS 800 Intruder: Trochu se mi prici lit do motorky vodu , navic v tu chvili nebyla zadna v dobrem pomeru cena / stav.

První dojmy - První dojmy - Prvni jizda 140km solo domu. Hlavou se mi honily veci, ktere prekvapive ani moc nesouvisely s aktualnimi dvema koly, i kdyz na cestu jsem se soustredit musel. Prirozeny pud sebezachovy mi nedovoloval zadne blbnuti, nastesti pocasi pralo velmi a uz po nejakych 30km jsem se nebal zastavit na zastavce, abych , pevne ji svirajice stehny, vytocil cislo nejblizsi STK, kde mi udelaji evidencku, a kde uz tedy budu muset s motorkou manipulovat "na fleku". Tim chci rict ze cca 230kg je proste 230kg a trvalo mi par dni, nez jsem se ji odvazil postavit na centralni stojanek bez asistence druheho paru rukou. Pri rozjezdu solo snad ani treba pridavat plyn a jakmile se kola zacnou roztacet, jeji pohyb je naprosto jasne čitelný, snad jen predni brzdy mi prisly takove . . . tupe, ale mozna jsem se jen bal za ne poradne vzit, ted s odstupem casu uz mi to takove neprijdou. Behem jizdy jsem si prehraval v hlave prvotni seznameni s dvou- a ctyrtakty za vydatneho prispeni meho o sedm let starsiho bratra Milose, jeho spoluzaka Milana P. a jeho mladsiho bratra (meho kamaráda z detstvi) Honzy. To byla doba, kdy ja "sedlal" bezmotorove BMT20 zakoupene v obchode magnet Pardubice. Na trati urcenou pro motokros jsem sice doskocil nejdal, ale probudil jsem se az pote, co mne Honza krisil vodou z nedalekeho rybnika Maly Fricak. Holt stara plastova hokejisticka prilba JOFA tajne zapujcena z klubovny SSM nebyla na tenhle druh sportu urcena a ja ve svych deseti letech postradal pud sebezachovy. Dotahli me domu, ja se vyzvracel pod sloup vysokeho napeti u rodicu na pozemku a pak stravil ctyri dny s lehkym otresem mozku v nemocnici. Nasledne Milanova modroseda ctyrtaktni honda50, brachova nova MZ150 (dodneska ji ma) , dale ctyrtaktni taky Honda, pamatuju jen ze mela "hrozne moc vyfuku", tedy snad rada CB se ctyrmi svody, nespocet CZ175 a 250. Muj prvni ridicak A/50 a Jawa 555 po mem dedovi z tatovy strany, (ktereho jsem nikdy nepoznal) , pricemz na jedno moje ledabyle rozhlednuti se na STOPce mi do dnesni doby pripomina doma uschovane zelezo a ctyri srouby z leve holenni kosti. Pak prisel ridicak druhy, "na velkou" , a s nim Jawa 634, jejiz sest voltu mi pomahalo bloudit po cestách nejake ctyri roky. Nasledne prodej do sveta a nakup 639 v lehce upravenem stylu. Probehla generalka motoru, instalace bezkontaktu , no a s ni jsem brazdil silnice dnem i noci nejakych pet let. Navstivil par srazu, prevazne Pardubice a okoli, zvladli jsme spolu ale i Beroun a Most. Pak jsem z ni sundal bezkonakt z duvodu opravy jine Jawy, do garaze se zacaly premistovat ruzne nepatricne veci (jako třeba skrine, bedny, pytle s obilim apod a na motku sedl prach.

Motorku bych doporučil pro - Asi pro kazdeho, kdo chce osedlat svuj prvni velky chopper. Leccos mu odpusti, ale mnohe jiste tvrde potresta . . coz ostatne kazdy stroj. Pristupovat s respektem, na silnicich nejsme sami.

Doplňky na motorce - Plexi, gripy, jina riditka, rampa se svetly, zrcátka (shanim originalni) ,kravata na nadrzi, mensi brašny a rolka na vidlich, operka pro spolujezdkyni s malou plotnou. Dopral jsem si prepakovani z druhe ruky a uz na nas doma cekaji originalni loukotova kola, taky z druhe ruky. Jednak jsou zapsana v TP a jednak se mi . . proste na XV libi vic.

Recenze

Po bezmala desetilete pauze a prodeji polorozebrane 693 Jawy, na kterou po rekonstrukci domu nebyl cas, jsem se zacal poohlizet po motorce. Vedel jsem co chci - pohodlny chopper na kochacky krajinou, protoze rovne a rychle umi jezdit kazdej, dale kardan, idealne s centralnim stojanem, a obsah spis mene nez vice. Jako odchovanec Jawy 350 jsem nechtel nic "o moc vetsiho / tezsiho" , navic mam k motorkam zdravy respekt. Takze se nabizelo Virago 750, pripadne Intruder VS 800 .Ten ma sice nepatrne vyssi kroutak nez XV, ale brzdy - predni jednokotouc- no dal by se dodelat ,ale moje ruce na to nemaji, a ja mam rad obe veci v paru (ruce i kotouce). VS dale nema centralni stojan, navic motorky s vodnim chlazenim pocitam spis mezi auta , no a taky jsem si nechtel spalit horni casti dolnich zakoncetin o jinak velmi povedeny svody. VS je vsak vzhledove o trosicku výš, beru-li jen vzhled. Pohodli , teda spis nepohodli , ridice / spolujezdce, bych rekl ze bude u obou stroju stejne, zalezi na postave a nature cestujicich. No a v neposledni rade tomu prispel i muj opet zmeneny rodinny stav. Takze rekneme od podzimu 2014 jsem sledoval trh nejen zde na m.cz, kontaktoval i nekolik soukromych inzeratu z Rakouska (kamaradka tam zije a na uradech by vse pretlumocila, na dotazy inzerujicich moje nemcina postacila), na mnohe jsem volal a slysel ze uz jsou prodane, byt byl inzerat dva dny stary . . az mi nahoda prihrala tuhle krasavici.

Co se tyka zkusenosti: Mame spolu cca 7000km bez pokuty, a krom naplni , filtru a zminovane baterky tuk tuk nic. Jizda je pro nas pozitkem, delsi vylet 300-400km za den oba zvladame, jezdime protoze chceme a v 99% ve dvou, tedy podvozek uz je pak trochu tvrdsi a nestastne vybranou diru oba pocitime. Vlastne všichni tri, protože “oba“ – tim myslim s pritelkyni. Stroj brzdi adekvatne, pohodlna cestovni rychlost ve dvou je 100km/h tacho, pak zbasti kolem 5.5l / 100km. Stavajici pneu drzi, zadni uz bude muset byt na jare nova, bocni brasny + rolka na povinnou vybavu, svacinu, piti a veci na prevleceni postaci, v planu jsou vsak vetsi. V levem kastliku je ale mista opravdu malo a pod sedlem spolujezdce jeste min.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vladi750VN
Vladi750VN napsal 22.08.19 v 19:10 10b.

bortl
bortl napsal 03.05.18 v 15:38

Pěkná leštěnka

XPALIC
XPALIC napsal 12.02.17 v 10:34 10b.

Peetrman
Peetrman napsal 21.11.16 v 16:33 10b.

Pěkná takovou mám taky představu. Ať slouží

Myschan
Myschan napsal 11.09.16 v 09:18 10b.

Pěkně se to četlo. Ať slouží

Více komentářů



TOPlist