PROFIL MOTORKY

Jawa 50/20 Pionýr (1970)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník strelec20
Vloženo 25.8.2016
Aktualizováno 9.12.2016
Zobrazeno 932x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


Klasický pincek, navíc moje první motorka.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 50/21 Pionýr: protože nebyl žádný pěkný za rozumnou cenu v okolí

První dojmy - První dojmy byly všelijaké, jelikož motor prý byl po GO, tak jsem pečlivě zabíhal ale každou chvíli se to posmolilo... Vyjel jsem a domů už jsem dotlačil, nebo opravoval na cestě. Každou chvíli něco a pokaždé něco jiného, takže už jsem měl motorku vpodstatě celou rozebranou, ale nikdy ne komplet všechno, vždycky jen po částech :D Po zhruba 600 kilometrech bylo jakž takž zaběhnuto (byl nejspíš těsný výbrus) a konečně se pincek tolik nekazil, takže se dalo jezdit.

Motorku bych doporučil pro - Fandům značky Jawa, nostalgikům a masochistům :-D

Doplňky na motorce - Na motorce jsem měl chladící křídla, aby na motor šlo víc vzduchu, ale při poslední cestě to někde ulítlo, takže jsem dal zpátky ten plechový tunel, co tam byl původně.
Ještě tam mám zrcátko, to je nutnost v dnešním provozu.

Recenze

Motorku mám zhruba půl roku a už jsem stačil najezdit asi 2500km, takže už se mi dostal trochu pod ruku a jezdím na něm rád. Motorově je poměrně dobrý (ale viděl jsem lepší pincky), dobře se mi ovládá (i přes ty malé řídítka) a i ve dvou se dají jezdit kratší trasy (do 50km). Opravit se na tom dá všechno a vesměs na cestě, s nářadím co vozím v kastlíku, obvyklá porucha je sopel na svíčce anebo přicpaná tryska.
Většinou jezdím trasy okolo 20-30 kilometrů, nejdál jsem s ním byl v Hulíně, což je z Opavy zhruba 110 kilometrů. Pionýr tuto cestu zvládnul za 2,5 hodiny bez přestávky a nepřehřál se. Jel pořád, bez poruchy a se spotřebou 2,5l/100km.
Jinak je to takový nesmrtelný stroj, odveze koholiv, cokoliv, v kterékoliv době a za jakéhokoliv počasí :D

Bude s ním ale ještě práce, protože ten chytrák co ho měl přede mnou, ji natřel štětkou na oranžovo, takže to pomalu dávám dolů a vylézá nejen původní lak ale i linky a nápis pod sedlem.
Motorka má celkově naježděno asi 30-40tis.km, takže vcelku jetý kus.

V listopadu 2016 jsem vyměnil motor (z originálního začal téct olej a navíc už kartery jsou na odpis) za originál z Mototechny, co má nultý výbrus a tříkroužek, takže paráda. Při výměně jsem ještě dodělal elektriku, vyklepal plechy a kompletně umyl, protože od července jen jezdil a umytí se mu nedostalo .

Jinak za sezonu najezdil od července cca 4200km, poslední delší cesta byla 28.10.2016 do Hulína. Jelikož nemám jiný dopravní prostředek, jezdím stále, i přes zimu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
PSanec
PSanec napsal 05.12.16 v 19:19

Velká nostalgie,taky moje první "motorka".ale roce 1974 10bodů

Milan1963
Milan1963 napsal 26.08.16 v 13:17 10b.

Vypadá dobře, ta práce za to stojí. Sám na svém pionýru jezdím téměř denně a je to hezké svezení.

Více komentářů



TOPlist