motopark_kveten



PROFIL MOTORKY

Aprilia Tuono V4R (2011)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 22.8.2016
Aktualizováno 25.11.2017
Zobrazeno 4060x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Kdysi dávno někdo ve fabrice olámal kapoty z RSV, nasadil vyšší řídítka a víc se s tím nemazal. Není to moc hezký, jede to jak splašený a pohodlí tam taky nenamontovali.

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
MV Agusta Brutale 800: Nejkrásnější motorka co znám, splněný sen. Už jsem pro ní jel, ale na místě se rozhodl ji nevzít. Úžasný motor, ale na mě až moc točivý. Lehký a obratný podvozek, ale díky absenci tlumiče řízení dost nervózní. No a nakonec ten servis...
Triumph Speed Triple: Tady to bylo hodně těsné. V podstatě je Triumph objektivně ve všem lepší, motor co jde krásně odspodu, pohodlnější posez a poddajnější podvozek, navíc je i hezčí. Ale zrovna k mání žádný nebyl. Tak snad příště :-)

První dojmy - Naživo vypadá líp než na fotkách. Karbonovej Akrapovič je nádhernej a z toho zvuku jde respekt. Sedím vysoko, řídítka padnou pěkně do ruky. Odspodu to moc nejede, poskakování po městě je za trest. Konečně jsem venku, trochu potáhnu a UÁÁÁ, teda ta ale ku.va svinsky jede ! Brzdy luxusní, podvozek tvrdší.

Motorku bych doporučil pro - Pro magora :-) Ne na cestování a jízdu po městě. Pro toho, kdo má rád rychlost a chce děsit okolí zvukem. Po prvních pár stovkách km mám pocit, že tahle motorka začíná dávat smysl až od 150ti výše...

Doplňky na motorce - Jsou tam stavitelné páčky přední brzdy a spojky, příjemná věc. K motorce jsem dostal vyšší štítek, který kupodivu nevypadá až tak strašně jak původní majitel hlásil a tak jsem ho tam dal. Karbonový Akrapovič s nápisem "for race use only" je přesně tím důvodem proč jsem motorku koupil Originál samozřejmě mám, takže se dá jet i na STK, případně do Alp. Motorce jsem věnoval gelové sedlo a dokonce se dá sehnat i držák kufru, tak do budoucna uvidíme...

Recenze

Cca 5 let hledám náhradu za Raptorka (Cagiva Raptor 1000) a stále nic ne a ne najít. Raptor je krásnej, má skvělej motor a poněkud prkenný podvozek a ne moc pohodlný posez. Přesto jsem na něm dal skoro 80tis.km. Proč ho vlastně chci měnit, když stále bez problému funguje ? Je prostě už starej a doba jde dál...

Poslední dvě motorky jsem vybíral rozumem (Versys a Tenere) a nebylo to ono, tentokrát na to půjdu jinak, budu vybírat srdcem. No dobře, tak trochu rozumu možná použiji, ale ne zase tak moc.

Chtěl jsem Brutalku, strašně moc jsem chtěl MV Agustu Brutale 800, protože hezčí motorka podle mě není. Tečka. Smířil jsem se s tím, že na to nic neseženu, i na pitomou výměnu oleje to musí do servisu (který mám 200km od baráku), navíc jim občas odcházely volnoběžky, sem tam bylo potřeba přehrát palivové mapy a tak. Zkrátka Ital se vším všudy. Ale rozhodovalo srdce a rozum stál vzadu.
Bohužel zkušební jízda nedopadla podle mých představ. Odspodu to jede jezky, necuká, ale to pravé začíná nad 8000 otáček a výkon motoru graduje v 13000. Ufff, byl jsem zvyklý na litrový dvouvál, který jede teď hned. A ne až někdy, až se vytočí. Ale asi by se dalo zvyknout. Horší to ale bylo s podvozkem. Trochu tvrdší, ale plně nastavitelný. Ovladatelnost výborná, však je taky motorka lehoučká. Bohužel se mi během zkušební jízdy na hrbech 2x tak rozkmitaly řídítka, že jsem to vzdal. Tlumič řízení má v sérii jen verze Brutale 800 RR. Představa, že budu půl roku čekat, než mi z Itálie dorazí original tlumič řízení (nepsal jsem už, že na to v druhovýrobě nic neseženu ?) navíc za ne zrovna málo peněz, mě nadobro od motorky odradila. Tenké tvrdé sedátko, bláto až pod nádrží po projetí jedné malé louže a drnčící plasty někde vpředu, to už byla jen taková tečka. Škoda a já se tak těšil ! Prostě motorka, co má charisma na rozdávání, ale každodenní život s ní by asi nebyl žádná sranda. Takže splněný sen nebude.

Ducati. Další fabrika, co umí dělat krásný motorky. Ale co ? Multistrada mě jízdně nezaujala, jede to hodně, ale tak nějak bez emocí. Monster 1100 Evo je hezkej a jezdí pěkně, ale ten motor je už fakt archaismus (sorry pravověrní Ducatisti, ale mě ten vzducháč moc neoslovil. Odspoda to nejede a kvalty strááášně dlouhý). Streetfighter 848 je na tom úplně jinak. Moderní motor, kterej se sice musí točit, ale fakt jede. Ale s podvozkem jsem se nějak nedokázal sžít, prostě se mi na tom blbě sedělo a ovládalo se to, jak když má mašina prázdný přední kolo. Hypermotardy ani jiné motardy nebrat, má to strašně divnej podvozek, na kterej bych si musel zvykat, prostě to není klasický naháč.

Tak to bude Triumph. Ne tak krásný, ale i přesto v záplavě japonských pokémonů jiný, neotřelý. Samozřejmě jedině v červené barvě, s klínem pod motorem, plexi štítkem a jedním laďákem vedle kola místo těch dvou bambulí co tam jsou v sérii. A nechci žádný crash tuning jako jiné páčky, řídítka, stupačky, blinkry, držáky RZ atd. To byl ale kámen úrazu. Taková motorka se totiž nevyskytuje A když už ano, tak jedině v černé, nebo bílé barvě. No co, svezu se třeba i na bílém, jen abych si zkusil jak se na tom jede a přes zimu na něco určitě narazím do jara času dost.

Jo a pak je tady ještě to Tuono. Na fotkách hrozně ošklivý, ale ten motor, hmmm, sice nemám rád čtyřválce, ale ta Vé čtyřka má fakt hrubej zvuk, to by nemuselo bejt špatný svezení (a je fakt, že jsem kdysi dávno snil o Hondě VFR a ta má taky V4). No možná někdy jí zkusím. A tak jsem se jednoho dne jel "jen podívat" na jedno Tuono. Černá barva, samozřejmě dovozka, navíc kdysi asi i lehce položená. Ale ten karbonovej Akrapovic, to musí být ale maso, navíc slušná cena. Jo to je verze bez APRC, tak proto. A to mně zase absence elektroniky nevadí, rád mám věci ve svých rukou, jsou tu jen tři palivové mapy a to mi stačí. Holt musím mít na paměti, že až mi jednou dojde talent, žádná berlička mě nezachrání...
Naživo mašina vypadá líp než na fotkách a po nastartování mi vyskočila husina na zádech, brrr. Slyšel jsem zvěsti o bestii a tak lehce nervózní nasedám a vydávám se na zkušební jízdu. Elektronickej plyn funguje přesně podle mých představ, to znamená, že dávkování je takový kostrbatý a umělý. Ale je fakt že pořád o třídu lepší než Aprilia Shiver, kterýho měla manželka před lety. Odspoda to moc nejede, jen tak nespokojeně brblá a cuká, takže do 4tis. je motor skoro nepoužitelný. V pěti se nadechne, v šesti vystřelí a letí až někam ke dvanácti. Ajaj, to fakt jede. Na tacháči svítí dvě kila jako nic. Zbytek motorky už je podle očekávání, takže brzdy bez chybičky, podvozek trochu tvrdší a místo sedačky mám pod sebou prkýnko potažený kůží. Kupodivu na mě cca do 160ti ani moc nefouká. Jsa spokojený, že jsem zkušební jízdu přežil, vracím majiteli motorku s tím, že mu dám do dvou dnů vědět. Nechtěl jsem jí, věděl jsem, že ta motorka bude vždycky lepší než já a že dá hodně práce jí zkrotit. Přesto se mi to přes noc rozleželo v hlavě a druhý den si pro ní jel

Někdy je holt třeba nechat rozum doma a rozhodovat se spontánně. Chtěl jsem dvouválec, maximálně třívál (tohle je čtyřvál, i když do V), chtěl jsem něco pohodlnějšího a praktičtějšího než Raptor (ha ha ha), není to moc hezký, žere to jako kráva a smysl začíná dostávat tenhle stroj až když jedu jako pako. Proč jsem jí vlastně koupil ? Nevím

Asi nebylo moc rozumné koupit takovouhle motorku a týden poté vyrazit do Alp, ale obecně vzato, je na motorkaření vůbec něco rozumného ???
Alpy jsme nakonec zvládli dobře. Jsou samozřejmě i lepší stroje, ale to se zjistí jedině tak, že se to musí zkusit. Rezerva se rozsvítí po cca 150-160km a po dalších 40ti km to zdechne, odzkoušeno Prdel začíná bolet po 100km, ale po 500 km už zase přestává, nebo spíš to přes bolavý zápěstí a záda člověk už moc nevnímá. Po delší jízdě ustálenou rychlostí z toho brní ruce a projíždět jedničkové vracáky je za trest. Přes spojku, nebo dusit motor zadní brzdou. Zato delší táhlé zatáčky, tam už je to ono. Člověk se samozřejmě musí přenést přes posměšky majitelů bavorských motorových werků ohledně pohodlí, spotřeby, či dojezdu na nádrž, ale já rád vybočuju z řady a dělám věci jinak. Cestovat na cesťáku umí každej, ale na svlečeným superbiku, to už chce být trochu jinej. A to já jsem
Je to stejně ale krásná doba, kdy se vyrábí (a můžou legálně prodávat !) stroje s takovým výkonem, brzdami a podvozkem...občas mám pocit, že na tohle by neměl být řidičák, ale něco jako zbroják, nebo aspoň jen pár desítek let zkušeností.

Ještě pár postřehů:
- má to malý rejd, všude jedu cca o 20-30 km/h rychleji než dříve (nevím jestli je to dobře nebo špatně )
- se spotřebou to není tak žhavý jak jsem se dle testů obával (psali něco o 8-10 l/100km). Palubní počítač samozřejmě cca o litr kecá, skutečnost je taková, že se dá za 6,5 - 7,5 podle stylu jízdy. Do osmi se každopádně vejdu a to na takovou nálož výkonu není špatný. Ne že bych teda u motorky někdy spotřebu řešil, ale jsou lidi co je to zajímá.
- s tím souvisí další věc a tou je teplo. Mašina je rychle zahřátá a kromě motoru je pěkně horký i rám, takže na jízdu v kraťasech to není. A takové popojíždění ucpaným městem za neustále puštěného větráku, to je fakt libovka. Zase když je venku chladno, mašina příjemně zahřeje
- vzhledem k nepoužitelnosti motoru v nízkých otáčkách a dlouhým kvaltům se s tím řadí jak se šestistovkou Ideální na předjíždění aut je trojka, použitelná od 70 do 190... šestka se řadí tak ve 150ti. Není to jak na Raptoru, kde jsem ve stovce dal šestku a odbrblal na ní všechno. Hodilo by se menší kolečko dopředu, aby to šlo líp odspodu.
- jinak kolik jede jednička nevím, nestihl jsem se koukat, dvojka 150, trojka 200 a šestka 275, stroj je to veselý a hravý
- kamarád mi po přečtení profilu a mém nadšeném líčení zážitků z jízdy doporučil ať si na nádrž nalepím fotku svých dětí... kdybych měl takhle přemýšlet, to abych pak radši na tu motorku ani nesedal

09/2016
Co jede přede mnou, z toho se stávají překážky, jimž je tak snadné se vyhýbat a z jízdy videohra. Doleva, doprava, přidat, ubrat...přeřadit, pim, pim...vše jde tak snadno a za ohlušujícího řevu se z aut stávají v zrcátku tečky a z okolní krajiny rozmazané šmouhy.
Kde leží hranice šílenství ? Proč jedu tak rychle ? A proč na tom vůbec zrovna teď sedím ? Stojí to vůbec za to ? Jezdím jak hovado, měl bych se zklidnit. Proč ale ? Ufff, tak jsem to přežil Ale chtěl bych zase...je to jako droga.
Takové a podobné věci se mi honí při jízdě i po ní hlavou. Doteď jsem si myslel, že když dokonale ovládám litrový dvouvál, umím už docela dobře a rychle jezdit Jak jsem se mýlil... Litrový čtyřvál je další level a bude mi dlouho trvat než dostanu tuhle mašinu pořádně do ruky a kdoví jestli vůbec. Ale je to výzva
Nechtěl jsem nikdy kapoty, ale jen naháče, prý abych nejezdil tak rychle, bo nad 140 na každém naháči fouká. Ano, dříve to tak možná bylo, ale tahle potvora je dál. Do 160ti je to pohodička a až kolem 200 to začíná nepříjemně fučet. Takže je to zase o hlavě a ne o motorce...
Jinak tahle motorka není o max.rychlosti, na to jsou zde celokapotované střely, spíš o zrychlení a obratnosti, ale i tak mě to ani ve 278 km/h neodfouklo... Dobrý
Z technických postřehů: chtělo by to poladit podvozek na mojí váhu, nějak to není občas úplně ono, ale pomalu se se mnou loučí zadní guma, tak počkám po výměně. A pak na místě skoro nejde najít neutrál, jen za jízdy. Ale prý se tím nemám zabývat, je to Ital, takže normál. Alespoň tak mi to říkal majitel jiného Tuona.
V servisním manuálu píšou, že přívěra je tam kvůli hluku - homologace, a já si vždycky myslel, že se dává kvůli lepšímu průběhu výkonu odspodu, kterej je teda mimochodem mizernej i s přívěrou. Možná by za to stálo zkusit to vyhodit ven ať to dělá i na místě a v malých rychlostech ještě větší kravál :-)

10/2016
Jedu si to takhle po čtyřproudovce a celkem na pohodu asi ve 150ti kličkuju mezi auty. Dojedu týpka na GSXR1000, mávne na mě ať ho předjedu. Tedy tak činím a najednou zprava vzuuum a je přede mnou, za chvíli se opět nechá předjet a opakuje se to s tím rozdílem, že mě předjel zleva. Pokaždé rychle a o fous. Jo tak ty chceš závodit ? :-) Rupne nám v bedně a oba a tomu naložíme. Míjíme řadu aut a v docela mírné zatáčce vidím, jak přede mnou visí z motorky jak opice s kolenem na zemi - proč to dělá ? Mrknu na tachometr a už to chápu ! Svítí tam na mě číslovka 270 km/h !!! No jsme my to ale hovada. Ty řidiči aut asi museli čumět když jsme se kolem nich s řevem přehnali. Radši zvolním a nechám ho jet, stejně se mi (dnes už podruhé) rozsvítila rezerva :-) Tak taková je to teda motorka. Pomalu jezdit, to ne, ale v rychlosti dává opravdu smysl. Zatáčet moc nechce, ale drží jak přibitá. Nechám si jí ? Ještě nevím, ale možná by moje děti měly mít tátu anebo ne ?

5/2017
Prodáno. Důvod se jmenuje Triumph Speed Triple :-)
Ale už asi nikdy žádná další moje motorka nebude mít takový zvuk, zátah a rychlost...Tuono bylo zatím takový vrchol toho, kam až se dá s motorkou zajít a budiž jí za to dík. I když, třeba takový V4 1100 Factory, hmmm

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
bruttopyr
bruttopyr napsal 10.04.19 v 20:11 10b.

Skvělý popis , takže i když už jí nemáš, sypu ti 10 bodů.
Mj. i proto, že jsi přežil...

AlfUO
AlfUO napsal 05.03.18 v 09:40 10b.

Nádherný a vycerpavajici komentář.

jerseySE
jerseySE napsal 18.10.17 v 13:29

Částečně můžeš za to, že jsem dal pryč Gixxero a pořídil Tuono

Více komentářů



TOPlist