PROFIL MOTORKY

Honda S-Wing 125 (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sharanista
Vloženo 16.8.2016
Aktualizováno 5.4.2020
Zobrazeno 5 079x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Velmi zachovalý S-WING 125 ABS koupený v srpnu 2016 po 1. majiteli z Německa s nájezdem 7600 km, v ČR jsem první majitel. Prodáno dne 22. 3. 2018 stav km 11 980

Více fotografii

Motorka koupena od Ondrej-Moucka (Želiv)

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Piaggio Beverly 125: S-Wing byl prostě lepší
Yamaha X-max 125: Asi lepší a spolehlivější motor u Hondy
Piaggio XEvo 125: Asi kvůli stavu a km, který měl koupený S-Wing a dále už jsem nehledal

První dojmy - Super stav, vzhled, technický stav, pouze lehce škráblý levý bok, který půjde před příští sezónou na lak, jinak stav 1A. Po ujetí prvních 150 km musím říct, že nejvíce oceňuji tichý a kultivovaný chod motoru, tichý a okamžitý start (je to stříkačka, tak by to měla být samozřejmost) a velice pohodlné sedlo, kde i spolujezdec sedí jako v křesle. Pal. PC mi zatím ukazuje průměrnou spotřebu rovné 3 litry, tak uvidíme jak to bude vypadat do budoucna.

Motorku bych doporučil pro - Pro lidi, kteří mají rádi pohodovou, pohodlnou jízdu a chtějí skútr, který moc lidí nemá

Doplňky na motorce - Skútr zakoupen s originálním kufrem Honda 35 lt i se 2 origo klíči a návodem, ale vzhledem k tomu, že mám ze svého předchozího skútru kufr GIVI V46






který je větší a pevnější, tak jsem si na skútr přidělal raději kufr GIVI i s plotnou monokey





a originál kufr nakonec prodal. V únoru 2017 jsem zakoupil a namontoval prodloužené plexi GIVI (o 250 mm)





digitální voltmetr





a dvojitou USB zásuvku





+ držák na telefon (navigaci)









Průměrná spotřeba - 3.05133 l/100km

Recenze

Zatím se nubudu rozepisovat, recenzi napíši, až bude více času a až s ním něco najezdím, zatím jsem dal doklady na úřad a příští úterý (23. 8. 2016) si mám přijít pro TP a značku.

Do 26. 8. 2016 najeto prvních cca 150 km. Stačil jsem vyměnit olej, vzduchový filtr a dal iridiovou zapalovací svíčku. Objednal jsem přímo v zastoupení HONDY v Brně (Autoelegance v Brně - Řečkovicích) chybějící originální znak (nálepku), která je na krytu řidítek + 2 plastové přepážky do podsedlového prostoru (originál má být 1, ale vzal jsem rovnou 2 - uvidíme jestli obě využiji) protože ke skútru nebyla žádná a 2 plastové kolíky které drží černý plast v přední části pod sedadlovým prostorem. Oba zatím mám, ale připadá mi, že moc nedrží, tak jsem je raději také objednal. K odběru by měly být začátkem září (2016).

Jinak jízdní vlastnosti na to, že je skútr postaven na 13 palcové přední a 12 palcové zadní kolo jsou až překvapivě dobré. Pérování komfortní, nikde nic neklepe, neskřípe, zpracování plastů příkladné. Testovaná maximální rychlost cca 110 km/h tachometrová, ideální cestovní rychost dle mého názoru kolem 90 km/h. Těchto S-wingů na silnicích moc vidět není, ale i tak jsem na 1 vyjížďce potkal 1 černého S-Winga, kterého dle mého názoru vlastní zde na motorkářích registrovaný uživatel MiraCBF z Jundrova - je to ale na rozdíl od mé 125 obsah 150, ale to je jen detail.

Zbytek ze svých poznatků doplním během zbytku podzimu, až najezdím ještě nějaké kilometry

28. 2. 2017
Konečně jsem se rozhodl doplnit postřehy týkající se tohoto skvělého skútříku, který jsem si loni v srpnu pořídil. Začal bych asi srovnáním se svým bývalým skútrem Yamaha Majesty 125 r.v.2006. Yamahu jsem měl asi rok a půl, koupil jsem ji v relativně dobrém stavu, jak motoricky, tak po vizuální stránce. Rozdíl v nich je ale patrný. Jednak Honda měla při koupi najeto cca 7600 km, oproti Yamaze, kterou jsem kupoval jako 9ti letého skútra s najetými cca 26000 km (což je otázka, jestli tomu tak skutečně bylo). S-Wing měl jediného majitele v Německu, který na něm jezdil asi 4 roky a pak už jen 2 roky stál. Tomu kromě lehce odřeného levého boku, který jsem během zimy nechal opravit také odpovídá stav skútru (je prostě výborný). Jinak motoricky co se týče maximální rychlosti na tom byla lépe Yamaha. Tachometrově chodila až ke 125 km/h, dle GPS jsem to nikdy neměřil, ale tipuju že to mohlo být reálně přes 110 km/h. S Hondou jsem zatím (měřeno dle GPS) jel zatím nejvíc lehce přes 100 km/h, tachometr vyleze cca ke 110 km/h. Jinak kultivovanost a start motoru je vzhledem k tomu, že má S-Wing už vstřikování, oproti Yamaze, kde byl karburátor samozřejmě neporovnatelně lepší u Hondy. Honda mě teď přes zimu cca 4 měsíce stála u známýho skrz opravu laku, já jsem jen vydělal baterku, abych ji přes zimu průběžně udržoval a když jsem si přijel skútr odvézt domů, tak jsem jen namontoval baterku a na brnknutí motor běžel, jak kdybych ho startoval včera. To u Yamahy, jsem po zimě musel skútr cca 10 vteřin trápit, než chytnul, což ale bylo dáno tím, že si musel natáhnout karburátor palivo. Další věc, ve které je Honda hodně před Yamahou, v tomto porovnání je kvalita zpracování skútru. Vše je tak vymyšlené, že pokud něco rozmontováváte, tak se vám většinou nestane, abyste někde něco ulomili a mají vše opravdu dobře vymyšlené. Jedniné, co se mi zdá strašně složité, tak je způsob montáže a demontáže podsedlového prostoru. Je to přimontováno v tolika místech, že než jsem na všechny přišel, vzalo mi to snad hodinu. Ale je pravda, že běžně ho člověk nedemontuje. Pokud chcete vyměnit svíčku, dá se k ní elegantně dostat z pravého boku, kde se oddělá 1 gumový nášlap, vyšroubuje se 1 šroubek, oddělá se přepážka a jste tam (jak jednoduché). Horší je to už například s výměnou žárovky předního světlometu, to má lépe zase řešeno Yamaha, kdy se odmontují 2 šroubky krytu na přední masce a lehce se dostanete k žárovkám. U Hondy se musí oddělat plastový kryt před koleny, který je přišroubován tuším na 3 nebo 4 místech a potom je ten plastový kryt nacvaknutý na nekolika místech do plastu pod ním. Takže si musí člověk dávat velký pozor, aby něco neulomil. No a potom místo, kudy se dostat k žárovkám, není také bůhví jak velké.
Jízdní vlastnosti jsou lepší jednoznačně u S-Wingu. Rozdíl v podvozku je pouze v tom, že S-Wing má místo obou 12 palcových kol (jak je tomu u Yamahy) ve předu kolo 13 palcové, ale podvozek je prostě komfortní. Nikde nic netluče, nevrže, prostě ticho.
Co se týče spotřeby, tak za cca 1100 km, co jsem s Hondou najezdil jsem cca lehce přes 2,9 lt/100 km. U Yamahy jsem jezdil lehce přes 3,5 lt/100 km. Velmi se mi líbí budíky na Hondě, Yamaha je měla chudší, navíc měla tedy orientační budík palubního napětí (který jsem na Hondě ve vylepšené verzi teď namontoval), ale Honda má zase budík teploty kapaliny a dokonce i palubní PC, který zatím ukazuje velmi přesně.
Poslední věc, kterou shodnotím a porovnám jsou světla. U Yamahy (Majesty) byl vždy všeobecně známý fakt, že přední světla jsou mizerná a moc nesvítí. Zato Honda má světla opravdu super a svítí skoro jako auto. To se myslím lidem v Hondě hodně povedlo.

Takže abych to shrnul. S Hondou jsem za tu relativně krátkou dobu co ji mám velmi spokojen a i vzhledem k tomu, kolik má najeto a v jakém je stavu si ji zřejmě pár let nechám (dal bych ji pryč, jedině, že by se mi chtělo rozšířit ŘP a poohlédnout se pak po něčem kolem 300 ccm - Hodně se mi v této kubatuře líbí FORZA. Ale zatím to tak nevidím a jsem velmi rád za to, co mám.

Dne 22. 3. 2018 změníl můj S-Wing majitele a od tohoto data bude jezdit na severní Moravě. Novému majiteli přeji spoustu bezproblémových kilometrů v jeho sedle a věřím, že mu bude tento skvélý stroj dělat jen radost. Já jsem se rozhodl rozšířit si ŘP (převážně z důvodu, abych mohl občas s tatíkem provětrat staré Jawy - 250 a 350, kterým se začal na důchod věnovat) a já si zřejmě spolním svoje přání z před 2 let, kdy jsem plánoval si v případě prodeje S-Winga pořídit nějaký stroj kolem 300 ccm a zřejmě se poohlédnu po Hondě FORZA 300. Budu doufat, že se mi podaří koupit stroj ve stejně dobré kondici, jako byl S-Wing.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sharanista
Sharanista napsal 01.08.17 v 08:54

to nmax
Přišel jsem na to tak, že čtu kolik lidí, když pořídilo jetého x-maxe 125 na něm řešili problémy s motorem a u s-winga je stejný motoro jako v hondě SH a prostě jsem se nedočetl hlavně na skutrforu, že by se tam tak často řešil motor. To je vše... Byl to jen můj čistě subjektivní názor, který nikomu nevnucuji

nmax
nmax napsal 30.07.17 v 22:58

Na to jsi přišel jak Yamaha X-max 125: Asi lepší a spolehlivější motor u Hondy
To je ale nesmysl!

Drobos
Drobos napsal 02.03.17 v 18:20 10b.

Více komentářů



renocar_duben
Objednat reklamu
TOPlist