renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Megelli Motard 125 M (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník nickac
Vloženo 9.8.2016
Aktualizováno 24.7.2020
Zobrazeno 1 484x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9

Popis motorky


Koupena použitá, slušný stav, za dobrou cenu, najeto bylo 7500km. Vyrobená v číně, ale britská konstrukce i dohled nad výrobou. Proto použity poměrně kvalitní materiály. Tuhý rám, japonská ložiska, kvalitní a robustní řetěz. Motor SYM - top kopie.

Více fotografii

Výška jezdce: 180 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Blata 125 Motard: Cena a trochu i vzhled Megelli

První dojmy - 1) Nesprávně seřízená směs, proto netahala, jak by měla, díry při akceleraci. Bezproblému jsem osadil jinými tryskami, pak chod bezchybný, okamžitá reakce na plyn. Motor na to, že má jen cca 7kw, od spodu docela pěkně tahá. 2) Zadní tlumení se mi nelíbilo. Vyřešeno později - viz níže. 3) Nefukční palivoměr, konstrukční chybka na snímači, opraveno.

Motorku bych doporučil pro - Ve verzi 125ccm ...jako první 125ka výborná. Jako doprava po městě OK. Ve verzi 250ccm už je to dost zábavná hračka. Celkově po několika letech ... naprosto spokojen, neměnil bych.

Doplňky na motorce - Detekce čísla zařazené rychlosti. S využitím původních kontaktů v převodovce. Originál se detekoval jen neutrál.
Odstraněn EGR.
USB zásuvka pro napájení
A taková blbost - podvětlení rámu červenými LED. Efektní večer na stojánku, holky koukaj...Za jízky se vypíná.

Zcela nový Motor Stomp 250cc Zongshen 169FFM, 13,5kw, 17,2Nm (koupený v Anglii) + nové CDI
Karbec Keihin PE28. Zkoušel jsem i přímý filtr, ale zůstal jsem u pův. airboxu
Rozeta 36z místo 39z + pastorek + řetěz










Mno postupně jsem tedy do ní nasypal dalších cca 20 tis navíc ve vylepšeních, ale vyplatilo se. Je to nyní zcela jiná úroveň. Motorka je zcela bez problémů, krom mých vylepšení velmi levný provoz, nenáročný servis.

Recenze

PROČ? Protože poměr kvalita cena je výborný.
Chtěl jsem levné moto s dobrým podvozkem, do města, po Praze. A okolo komína.
Koupil jsem za dobrou cenu a přidal jen trochu práce (co baví). Přeci jenom, nezničené značkové jeté moto je tak od 80ti tis. A díly také cenově jinde.

Když jsem na ní něco najel, od původního plánu se mi zalíbilo jezdit i mimo město. Na to byla trochu slabá. Motor dost pružný, ale je až příliš lehký sekundární převod, tak se motor zbytečně točí. Přitom na 5ku se člověk nařadí hned. Šesku nemá.

Megeli dělá i verzi s 250ccm motorem. Tento obsah je pro Megelli ideální. Výkon se hodí v zatáčkách, lépe se řídí. Tento motor jsem tedy později pořídil.

Problém, jinak dobrého podvozku, bylo zadní tlumení. V malých pohybech kyvky, třeba na kostkách, kolo odskakovalo. Nákup nového kvalitního tlumiče by patrně podvozku značně prospěl. Cenově to však neodpovídá hodnotě motorky.
Na rozdíl od obvyklé montáže, má tlumič plynový prostor pod válcem s olejem. Oddělení prostorů je pístkem s O koružky a plyn se patrně dostává do horní části.
ŘEŠENÍ: namontoval jsem tlumič obráceně, ventilkem k motoru. Správně natlakoval a od té doby je tlumení bez problému. Proč to neřešil už konstruktér nechápu. Já už jsem spokojen.

Moto vhodné do města, lehčí teren (polňačka). Ovladatelnost výborná. Úzké sedlo. O pohodlí to moc není, je to sportovní hračka. Optimálně jízdy do 150-200km.

Je lehká a dost vysoká, tedy vyšší vliv bočního větru. Taky nemá velký štítek. Proto je nejlepší styl jízdy v rychlostech kolem 80-90km na klikatých okreskách. Krásně se skládá do zatáček, je hravá.

Trochu mi teď vadí malá nádrž, cca 6l. Dobře že má palivoměr.

Pozn:
Mezi fotkami je i foto jiné Megelli, kterou jsem dělal. Je to pro ilustraci rámu. Vidle nejsou origo.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
nickac
nickac napsal 08.07.20 v 00:02

Tak jsem se s ní dnes rozloučil - Prodáno. Trochu jsem zamáčkl slzu. Měl jsem ji rád, pevná, spolehlivá a nenáročná.
Ale vzhledem k tomu, že jezdím skoro výlučně město, skutr bude vhodnější. Už mne nebaví furt řadit. Každých 100m přechod : 5-4-3-2 stát ... a hned zase 1-2-3-4-5 (ta pětka jen v lepším případě...

nickac
nickac napsal 14.08.16 v 16:01

Je tam Zongshen vzduch. Instalovat vodu by bylo nesmyslně komplikované. Změna v TP je ofiko jako přestavba. Zda je to vzduch nebo voda se neřeší. Jen potřebuješ potvrzení od výrobce, že je moto homologované v EU i pro 250 ccm, což je.
Na druhou stranu jsou jakékoliv, i takto jednoduché, přestavby v ČR tak byrokraticky obtížné, že se na to spousta lidí vykašle. Flame na tohle téma se ale neúčastním...
Mám teď srovnání s tím, jak se to dělá v Anglii. Tam je jiná svoboda... Na MOT (stk) zkontrolují, zda to opravdu brzdí a svítí a jeď. A to jsou Angláni nějací byrokrati.

bledemon
bledemon napsal 10.08.16 v 11:51 9b.

to si tam dal ten vodník zongshen jako megelli? A co na to na stk?

Více komentářů



TOPlist