renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 1100XX Blackbird (2002)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník dajos
Vloženo 29.7.2016
Aktualizováno 16.4.2020
Zobrazeno 3 166x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


I když nejsem zrovna milovník kapotovaných motorek, tak musím uznat, že Blek má cosi do sebe. Jeho design je nezaměnitelný a čistý. Nikde nic co by rušilo dojem. Na dnešní dobu vypadá motorka macatě, ale člověk na ní alespoň nevypadá jako vosa na bombóně.

Více fotografii

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Za jízdy je ovladatelnejší než vypadá. Motor krásně frcí od 2000 ot. bez reptáni. Zařazení jedničky absolutně bezhlučné. Slušně výkonná a dostatečně pohodlná...

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho kdo má něco za sebou a XX je podle jeho gusta.

Doplňky na motorce - Kromě držáku na zadni kufr a turistické plexi vše original. Uvidíme jestli nedojde řada i na reflexní proužky na kola, zásuvku 12V, vyhřívané rukojeti atd. atd. No v první řadě bude třeba vyměnit zadní papuč, ten to má za pár...

Recenze

Při první jízdě jsem motorku testnul s přítelkyní, takže max. do 7000 ot. Jízdní projev mě zaujal a červík začal hlodat... Proti naháči je posez více na ruce, což pro turistické tempo je určité minus. Naopak bezvadný je hladký průběh výkonu motoru, nikde žádné vibrace, výkonové propady atd. Síla motoru dostatečná (112 kw). Při rychlé jízdě stabilní, ale díky plné kapotáži citlivější na boční vítr. Jinak mě mile překvapila v serpentinách - zvládala je bez problémů. Za jízdy se její kila opravdu jako by ztratila.
Po dalších zkušenostech napíšu víc. Každopádně jsem z ní měl podle přečtených testů, recenzí majitelů atd.velký respekt. Naštěstí žádné peklo po překročeni 7000 ot. nenastalo, což beru jako plus. Takže pohoda. Aktualně uvažuji o zvýšení říditek pro turističtější posez.

Ještě poznámka k výkonu motoru, těch 112 kw není v praxi až tak moc znát jak bych čekal. Myslím tím v porovnání se 78 kw u gsx 1400 nebo 72 kw u GSF 1200.
Z nuly na 100 člověk bez stopek moc rozdíl nepozná. Pocitově mi cbr a gsf přišly dost podobné, gsx mi v této oblasti přišlo nejlepší - okamžitá a mohutná reakce na otočení plynu. V rychlostech nad 200 už se karta obrací ve prospěch cbr, výkon posazený do vyšších otáček a lepší aerodynamika je prostě znát. Když jsem si např. na známé silnici zkusil zrychlení do kopce na poslední kvalt z nějakých 90 km/h, tak tam bych u cbr a gsf moc rozdíl nepoznal, opět by tu vyhrálo gsx. Jak se říká obsah ničím nenahradíš :o). Toto berte jako mé čistě subjektivní hodnocení. Žádné stopky atd. jsem neměl. Ani tyto záležitosti nejsou pro mě zas tak moc důležité. Na lámání nějakých rekordů se nechystám. Jak jsem psal výše, pro mě jsou důležité jiné hodnoty - dostatečný a hladký průběh výkonu motoru bez vibrací, použitelný už z nejnižších otáček, slušná ovladatelnost, stabilita, pohodlí, kvalita výroby, zpracování, design...

A proč jsem si jí vlastně koupil? Protože se mi líbí a chtěl jsem změnu, zkusit něco co jsem ještě neměl. Dosud jsem v podstatě jezdil jen na naháčích (s polokapotou nebo bez). Do budoucna bych chtěl určitě vyzkoušet i nějaké cestovní enduro. Z motorů mě láká tříválec. Dvouválce jsem už měl (J 350), vyzkoušel si i VTR, ale na vibrace jsem háklivý, takže pod 3 válce bych už nešel. Zajímavé by bylo vyzkoušet si i nějaký šestiválec. No je toho hodně co musím ještě stihnout :o).










17.5.2017
Předminulý víkend jsme si dali třídenní návštěvu našich slovenských sousedů. Počasí ježdění na motorce bohužel moc nepřálo a najezdili jsme asi jen 600 km. Ale řádně jsme otestovali pneu Michelin PR3 v dešti, místy i v průtrži mračen. S jejich chováním jsem opravdu nad míru spokojen - ani jednou jsem necítil jakýkoliv náznak nestability. A to je co říct, protože bylo nemálo úseků, kde bylo vody na cestě na centimetry hloubky. V takových podmínkách jsem na motorce ještě nejel - vyjeté hluboké koleje plné vody, obrovské kaluže přes celou šířku silnice nebo valící se voda ze strží přes silnici. Divím se, že jsme si ani jednou neustlali...Asi můžu děkovat i váze motorky - byla kompletně okufrovaná a naložená k prasknutí, tak jela neohroženě jak tank :o).

Pak mám ještě dvě poznámky k chování motorky.
1. Oproti předchozímu gsx-ku je až neuvěřitelné jak motorka ihned padne do ruky a člověk se s ní nemusí 1. kilometry sžívat. Přijde zatáčka a vy jí profrčíte s nejmenší námahou ani nevíte jak. U gsx-ka jsem si průjezd zatáčkou musel tak nějak "odpracovat". Chtělo to vynaložit jisté úsilí, aby se motorka dostala do potřebného náklonu. Trvalo pár zatáček, než člověk s motorkou srostl a už to nevnímal.
2. Byl prodloužený víkend a v největších vedrech jsme si užily zácpy v Žilině a dalších větších městech. Přitom jsem se modlil, aby mi nezkolaboval motor, jelikož se jeho teplota při dlouhém stání šplhala někde k 118 °C. Takže v tomto ohledu pravý opak oproti zmíněnému gsx. U toho se miniaturní větráček chladiče zapnul snad jen jednou..



Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Myschan
Myschan napsal 26.02.24 v 07:31 10b.

Legendární motorka. Ať dělá jen radost

Andrej
Andrej napsal 17.10.23 v 18:56

Hezký a ještě poctivý cestovní stroj a cesta přes Potštát vyzkoušená díky moc za info

Bikovec
Bikovec napsal 08.04.18 v 12:55 10b.

ahoj chlape! Jsem tomu moc rád, že máš tak krásný stroj a že jsi s ním spokojen. Právě se dívám na video z roku 2012, kde se proháníme se skupinou GSX po Moravě a popravdě mám při tomto krásném videu současně dva rozpačité pocity. Zaprvé jsem spokojen a rád, že nám tehdy bylo tak dobře a zadruhé mi to celé nějak chybí... S Martičkou posíláme pozdrav a přejeme úspěšnou sezónu 2018 David a Marta

Páčkalíny
Páčkalíny napsal 28.12.17 v 10:55 10b.

Ahoj! Díky za koment... I Tvoje recenze mi před koupí pomohla se před koupí rozhoupat... Hodně se mi vizuálně líbila i S. GSR 1400 - uvažoval jsem i o 1200S Bandit, za stejný prachy ale koupě XX byla určitě lepší investicí... Ovlivnil mně hodně kamoš - pučil mi X11 a po svezení na bazarovém Blackovi odpadl strach, že ji nezvládnu a dodnes nelituji. Kapotou jsem vždy opovrhoval, ale zážitek z jízdy a krájení vzduchu mně přesvědčilo o její úžasné výhodě. (na sevidži mně projíždějící kamion posunul vždycky vo půl metru dozadu, nic moc pocit)
Máš XX v pěkném barevné provedení - to moje se mi taky líbí...Až black doslouží (snad až za 10 let?! ) potom asi VFR 1200F, Nebo Crosstourer. Jít obsahově níž by mně asi už neoslovilo... Jediný negativum na Blackovi - bojim se o papíry - jezdit legální rychlostí je vo sebekázni, kterou někdy marně hledám. Blackouš tak pěkně letí a přitom sedí... Říkám mu Rakeťák. Jízda na něm=Master of the Universe, alespoň do chvíle, než dojde benzín !

MDragon
MDragon napsal 02.08.16 v 21:02 9b.

Krásný stroj ať ti slouží

Více komentářů



TOPlist