Triumph Tiger 800 XR (2016)

Vlastník palef
Vloženo 21.7.2016
Aktualizováno 26.7.2017

Vloženo: 05.12.2019, Uskutečněno: 27.07.2019, Zhlédnuto: 14x

Letos v létě na konci července jsme opět vyrazili na již tradiční dovolenou na motorkách. Na východě i na jihu už jsme byli, tak přišel čas na sever. A protože minulé roky bylo léto hodně horké, přišel sever vhod. Domluvili jsme se, že pojedeme do Norska, konkrétně do jeho střední a jižní části. Předběhnu, když napíšu, že počasí až neuvěřitelně vyšlo. Propršel nám jeden den a jednou jsme dojížděli za bouřky. Jinak bylo průměrných 20 stupňů, v horách samozřejmě bylo chladno až 5 stupňů, ale s tím se počítá.
Rozhodli jsme se pro rychlý přesun do Svinoústí a odtud trajektem do švédského Ystadu. Cesta Polskem proběhla překvapivě hladce. Až na severu začaly kolony, které se naštěstí daly na motorkách objet. Možná být tam autem, tak stíháme trajekt tak tak. My nakonec měli čas zajít si na pláž a chvíli si odpočinout v lese.
Cesta trajektem byla bezproblémová. Motorky nám ukurtovali sami námořníci a po pár pivech v bufetu jsme šli spát. Druhý den ráno, když jsme vyjeli, mrholilo, ale brzy po snídani už nás celý den provázelo slunečné počasí. Na jednom odpočívadle ve Švédsku jsme dostali kafe zdarma. Přespali jsme na divoko u jezera a druhý den už dojeli do Norska.
Objevování norských krás začalo. Střídali jsme spaní na divoko s kempováním pod stanem či v chatce. Projeli jsme národním parkem Rondane, navštívili vodopády Mardalsfossen, Trolí stěnu a stezku, shlédli (opravdu jsme byli nad ním a koukali dolů ) fjord Geiranger, zdolali Cestu orlů, dojeli na dohled k nejvyšší hoře Norska a k ledovci a vyšplhali už bez motorek na Preikestolen. Na závěr jsme prolezli hřbitov aut ve Švédsku a po mostu přes Öresund jsme se vrátili trajektem z Dánska do Německa a po dálnici domů.
Viděli jsme toho moc, nádherné hory, vysoké vodopády, úzká údolí, modrá jezera, dřevěné kostely, jahodové plantáže (!), zvědavé kozy, vykoupali jsme se ve fjordu a hlavně si užili jízdu na motorkách.

Milan1963 (272) napsal 05.12.2019 v 16:57

Pěkné ! Tou dobou jsem byl v Dánsku a Švédsku , jen sám - na Jawě. Ten hřbitov aut ve S mně překvapuje - kde to bylo ?

1 reakce

palef
palef 06.12.2019 v 10:59

U obce B?stnäs, více třeba zde https://www.autoforum.cz/fascinace/toto-je-nejvetsi-hrbitov-aut-v-evrope-ladem-tu-lezi-pres-tisic-aut/

• Motokurz Učme se přežít

Na konci května jsem na polygonu v Jihlavě absolvoval kurz Učme se přežít. Po mizerných dvou sezónách jsem potřeboval osvěžit techniku jízdy jako sůl. Teorii znám, ale praxe dělá někdy problémy ;-) Něco mi šlo lépe, něc

Typ: Reportáž
    Vloženo: 01.06.2021
    Uskutečněno: 30.05.2021
  • Motokurz Cesta z města

V dubnu jsem absolvoval s motoškolou Bezpečně na motorce kurz Cesta z města. Začali jsme s tréninkem na letišti ve Vyškově a poté se přesunuli na blízkou soukromou motokrosovou trať. Na závěr dne jsem byl unavený, ale př

Typ: Reportáž
    Vloženo: 04.05.2020
    Uskutečněno: 26.04.2020
  • Motodovolená v Alpách II

Po pěti letech jsme se vrátili do Alp. Byla to trochu z nouze ctnost, protože jsme neměli na cestu moc času a nabízelo se jet někam k sousedům. Ve čtvrtek po práci jsme se sjeli v Rožmberku. Tamní vodácký kemp přetékal o