motopark_kveten



PROFIL MOTORKY

Aprilia RSV4 R (2014)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Lukamot
Vloženo 20.6.2016
Aktualizováno 31.8.2017
Zobrazeno 9090x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Italský plnokrevník, který dostal jméno Miluna

Více fotografii

Motorka koupena od motoman (Brno-Brno Město) - Naprosto bez problémů

První dojmy - První jízdní dojmy byly plné očekávání, těšil jsem se jak malý dítě na svoji novou hračku :-) Motorka určitě do ruky hned nepadla, je to úplně něco jiného, než jsem doposud jezdil.

Motorku bych doporučil pro - Motorka jakou člověk vlastní je volbou každého, takže nikomu nebudu nic doporučovat, já jí chtěl a proto jí vlastním :-D

Doplňky na motorce - cnc páčky, cnc zrcátka, rizoma držák spz, rizoma nádobka brzdové kapaliny, rizoma závažíčka v řídítkách, směrové světla zapojené v masce, plexi puig, sundané stupačky spolujezdce.
Možná časem nasadím laďák

Recenze

Chtěl jsem vyzkoušet něco nového, rozhodování pro mě bylo celkem jednoduché. Aprilka se mi už dlouho líbila a když se naskytla koupě této, nebylo co řešit
Aprilia RSV4 R verze APRC, takže ABS, Launch Control, Whelie Control, Quickshifter, kontrola trakce. Dále je zde možnost tří palivových map Road, Sport, Track.
Při prvním výjezdu jsem nastavil mapu Sport, což by mělo být nejideálnější do klasického provozu. Motorka na tento režim je pro mě v nízkých otáčkách trošku ucukaná, déle trvá než se to na spodku sebere, ale jakmile se otáčkoměr dostane nad 7tis letí to neskutečně Naopak při zavření plynové rukojeti je cítit velká síla brzdného účinku motorem, takže když člověk hodně podřazuje ani se moc nemusí brzdit.
Po přepnutí na režim Track, je motorka v nižších otáčkách daleko klidnější a nástup výkonu je cítit dřív, naopak brždění motorem je o dost slabší.
Motor je naprostá pecka, průběh výkonu je příjemně dávkovatelnej a snad nekončící síly V kombinaci s quickshifterem se snad na téhle motorce nedá jezdit pomalu. Řazení je přesné a krásně jemné, k tomu zvuk co se line z origo výfuku je něco nepopsatelného. Kdo neuslyšel neuvěří při zařazení si to hezky prdne a letí to jak kráva
Mód Road jsem zatím nevyzkoušel, asi dobrý do deště, ale když má člověk rozum, může ponechat cokoliv.
Ponechávám nastaveno Track, jinak se dá vše přepínat a nastavovat za jízdy.
Posez je oproti japoncům trošku víc hozený na ruce, řídítka jsou níž, naopak sedlo výš. Ovládací prvky jsou klasika, jen přepínač směrovek celkem dost citlivý, takže občas si musím kontrolovat přístrojovku, jestli neblikám, ale to je opravdu drobnost. Při průjezdu zatáčkami je motorka naprosto klidná, lépe ovladatelná je ve vyšších rychlostech, kdy si zatáčku hezky vykroužím a na výjezdu vystřelí jak raketa. Jakmile je zatáčka trošku ostřejší, je lepší si podřadit až na jedničku. Jízda po městě se většinou střídá jedna, dva, max někdy trojka, ale to už je trošku neklidné.
Aprilka je osazena monobloky brembo, což je prostě top, takto si nějak představuju, že má brzdit motorka, fakt pecka.
Úložný prostor nulový, tam se opravdu nevejde nic Sedadlo spolujezdce asi nemá cenu řešit, to prostě k této motorce ani nepatří.
Nejlépe se motorka určitě cítí na závodní dráze, ale tam se s ní určitě nechystám nechtěl bych to tam rozložit na atomy takže pěkné okresky s táhlými zatáčkami bude to pravé.

4.10. 2016 - sezona je asi pomalu u konce, tak se podělím s poznatky o moto. Od koupi do teď jsem najel cca 4500km, ze začátku mi chvíli trvalo , než jsem si zvykl na průběh motoru, oproti klasickým čtyřválcům je tohle úplně něco jiného. Zjišťuji, že o dost víc používám rychlosti 1 až 3 než u předchozích motorek. Jedničku jsem používal pouze na rozjezd, teď i na průjezdy celkem dosti zatáček, dvojka je ucukaná a než se to sebere chvíli to trvá. Ideální je držet výkon okolo 6tis a výše , to potom aprilka funguje naprosto perfektně. Motor má síly dostatek a řazení společně s quickshifterem je hodně návykové a bez toho už si to nějak nedokážu představit kvalty zapadají jeden za druhým, mezitím si to pěkně prdne a s kombinací RPéčka nádherná symfonie
Motorka krásně ovladatelná, podvozek výbornej, vyžehlí i dost nerovností, nyní mám obutu Bridgestone S21, průjezd zatáčkami naprosto klidnej, jistej, za mě maximální spokojenost.
Co se týče systému APRC ,tak super věcička, když tomu člověk naloží, cítíš, jak se lehce odlepuje přední kolo od silnice, ale systém Whelie Control ho zase pěkně přilepí zpět k silnici, při výjezdech ze zatáček můžu přidat daleko víc plynu, než na co jsem byl zvyklej dřív, kontrola trakce vše pobere, jen vidím problikávající kontrolku a zjišťuji, že zatáčky projíždím daleko víc plynule a rychleji. Hlavně na výjezdech je to znát. Quickshifter jsem již vychvaloval, na tom se nic nemění.
Další kapitolou jsou brzdy, takže zase o level výš, než u jiných moto. Monobloky Brembo do klasického provozu naprosto dostačující, ono ve finále člověk ani moc nemusí brzdit, stačí častěji podřazovat, brzdný účinek motoru je dost velkej.
Na moto se dá i normálně cestovat, během dne jsem ujel i přes 500km.
Spotřebu bych viděl cca kolem 7-8 litrů , samozřejmě záleží na stylu ježdění.
Zatím maximální spokojenost a těším se na další společné kilometry.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KarpyRossi
KarpyRossi napsal 12.06.17 v 19:29

Jak jsi vyresil přední blinkry, když origo jsou v zrcatkach?

KarpyRossi
KarpyRossi napsal 12.06.17 v 19:03 10b.

Jak jsi vyresil přední blinkry, když origo jsou v zrcatkach?

Rider7
Rider7 napsal 20.07.16 v 22:44

Krásná Italka! V té černé vypadá fakt nasraně

Více komentářů



TOPlist