renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha DT 125 R (1999)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Beras
Vloženo 14.6.2016
Aktualizováno 22.6.2016
Zobrazeno 5 596x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Nejlepší 125 ve 2taktu na kterou nemáte ani řidičák.
Musím říct že i po 2 letech ježdění mě to na detéčku furt baví !

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki KMX 125: Dt je rozšířenější jak na ND tak o informace- ty budete hodně potřebovat, budete-li dělat servis doma
Suzuki DR 125: záleží na člověku, jaký má nároky, jak jezdí, co s tím chce dělat. Pokud se chcete trochu svíst. nakonec zvítězí 2T a to i přez všechny nevýhody :-)

První dojmy - Jezdil jsem jenom na fichtlu, kámoš mi občas půjčil yuki 125 avšak s motorkou jsem se hnedka sžil, jako kdybych na ní už někdy jezdil.

Motorku bych doporučil pro - Komu nevadí že je to 2t a chce zábavu a ne nudu na 4t :-)

Doplňky na motorce - Laditelná řidící jednotka Ignitech
Koncovka výfuku Gianielli
Kryty páček Polisport

Recenze

Původně jsem se hodně rozmýšlel 2t vs 4t. Pokud vám nevadí vyšší spotřeba, trochu náročnější údržba spotřeba mi teda rozhodně vadí ale dá se s tím žít můžete jet "eko" za 5 litrů nebo "pilu" za 8 a v terénu klidně víc :)

Nalítáno mám bezmála 10 tis a s motorkou zkušeností víc než dost už jsem na ní měl všechno rozebrané. motorka byla ve stavu.. no motor byl na repasi, uložení kyvky vyrezlé na prach, ohnuté vidlice, všechny věci okolo co jsem musel předělat a vyhrát si stím :) no prostě 125 na který každej začíná a moc toho neví jako třeba že se vzduchový filtr musí pravidelně prát a musí být napuštěn motorovým olejem nebo na to je sprej, v převodovce je nějakej olej ?

Jinak k recenzi samotné motorky,
Tady je hrozně zajmavý co po motorce požadujete když jsem přecházel z fichtla tak brzdy brzdily jako blázen, sakra přední vidlice ono to vážně pruží to je paráda :) řazení všechno to krásně funguje, páčky jdou lehce no úplně něco jiného že :D (logické)

Teď bych řekl že motorka na silnici se cejtí nejlíp po okrskách a cestách mezi vesnicemi, nebo ve městě tam je lehká a hbitá a není potřeba takový výkon
V terénu se cejtí nejlíp na polnačkách, po lese, na trat to moc není jsou hodně měkké přední vidlice ale je to o jezdci. Na drapácích se s tím dají vyjet slušný
výjezdy :)






Motor je suprovej na dvoutakt jede dobře i v nízkech otáčkách což se hodí hlavně při pomalý jízdě v lese a nějaký kličkování
Má taky dvě tváře a to když to točíte do přívěry (7tis) a nad přívěru to pak motorka pořád hrabe a je s tím sranda :) problém není ani whellie kdy na jedničku to jde za plynem a na dvojku se spojkou. Není třeba problém projet kaluž po zadním kole a nezacákat se tak je to efektní, hlavně když nahodíte kámoše vedle a vy jste suchý :D
Dobrá by měla být taky výdrž motoru kdy DT není ostrej dvoutakt ale je naladěnej do životnosti a tím menší výkon než ostatní 2t






Brzdy jsou docela slabé ve předu jenom 1 pístek
- no vidíte na fichtlu mi stačila bubnová
aby to zabrzdilo rychle musíte páčku rukou fakt zmáčknout.
u zadní mi to ani nevadí tu zmáčknu v botě dostatečně alespoň to není tak citlivé :)

No tak podvozek, přední vidlice jsou na skoky přiliš měkké ale na české silnice zlaté jinak jde to dohnat hustějším olejem a zadek jde taky nějak seřídit.

S cestováním na motorce ? 2takt není vhodnej pro cestování nicméně jel jsem s tím 400km cestovní rychlostí tak 80-90 a krom bolavýho zadku a prázdnejší peněženky jsem nic nepocítil častěji jsem s tím jezdil 50 km a žádnej problém. Pro spolujezdce je jenom jedno madlo na pravé straně, tak to jsem moc nepochopil :D (doplňuji už vím proč. Origo je na motorce ocelovej nosič, a ten je součástí levýho madla, takže když sundáte nosič, přijdete o levý madlo :) ) ale stejně je lepší když váš spolujezdec obejme rukama je to jistější.

Úložný prostor na motorce je v místech kde je baterie (originálně tam je nářádí) ale nijak to nevyužívám vozím nářádí, lekárnu, olej, atd v batohu. Takovej zvyk z fichtla skoro celá dílna v batohu ale už mě to nebaví. Lepší řešení je koupit takovou kapsičku na zadní blatník a do toho dát to nejnutnější.

Vzhledem k tomu, že o motorce je toho na internetu dost napsáno, servis jde dělat v pohodě doma pokud jste šikovní (doporučuju stránku http://www.dt125.cz/ tam toho je dost
Kazit se bude každej stroj ale hrozně záleží na původním majiteli jak se o moto staral. Na détéčku hodně odcházej těsnení pod hlavou a musí se koupit nový těsnění a srovnat dosedací plochu hlavy popř. i válce.
A když budete mít hodně smůlu tak odejde řídící jednotka ta se potom nahrazuje Ignitechem
Z důvodu nedůvěry k míchadlu oleje jsem ho odpojil a mažu do nádrže 1:50
Jinak nevím o žádný pasti nebo konstrukční vadě všechno je způsobeno bud stářím nebo špatnou údržbou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mikys456
mikys456 napsal 23.12.16 v 21:17 10b.

tudydudy
tudydudy napsal 08.09.16 v 12:24

Supr recenze, uvažuji o něčem na vyblbnutí do terénu na zimu a DT je žhavý adept

cechradovan
cechradovan napsal 17.06.16 v 06:06 10b.

Více komentářů



TOPlist