renocar_unor



PROFIL MOTORKY

Honda CBF 1000 (2009)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník StB
Vloženo 12.6.2016
Aktualizováno 8.6.2017
Zobrazeno 3 449x
HODNOCENÍ PROFILU OD 16 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Cesťáček s průměrným výkonem, ale pohodlný a spolehlivý.

Více fotografii

Motorka koupena od kámoše

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia ETV 1000 Caponord: Ekonomika provozu a na mou postavu vhodnější stavba.

První dojmy - Jen bych se opakoval po ostatních a platí to co téměř o všech motorkách: vše funkční, pohodlné a krásné. Kdo by si koupil mašinku která je hnusná a nefunkční a vlastně ji ani nechce :-)

Motorku bych doporučil pro - Rozhodně ne závodníkům kteří potí adrenalin po kýblech, spíš cestovatelům a těm co přecházejí na vyšší kubatůru.

Doplňky na motorce - 3x kufr GIVI (jedn s DO zámku) celkem 143 litrů, turistické plexi s nástavcem, vyhřívané hefty, ukazatel kvaltu, teploměr vzduchu, padáky, zadní blatníček, hlavní stojan, 2x zásuvka 12V, žluté podsvícení, voltmetr, představce řídítek.

Recenze

Blbnu? Stárnu? Nejsu chabrus na mozek? Asi je to přirozený koloběh. VFR byl jeden z mých snů, ale zachtělo se mi popojít. Zamáčkl jsem slzu za minulostí a hned dovezl náhradu - dopředu domluvenou CBF-ku s odůvodněním, že nahrazuji krásu a exkluzivitu za pohodlí. Bude to správná volba???
Více, méně udělám trochu srovnání mých posledních strojů. CBF i VFR jsou si jen málo podobné a to jak na pohled, tak úplně vším.
CBF má o pár kW méně, zato motor tak nějak elastičtější a využitelný od nižších otáček. Je to spíš jak říkám elektromotor bez razantního nástupu a záludností. Vyšší kroutící moment ve spodní polovině otáček je to co mi vyhovuje a i sound který produkují poměrně povedené origo koncovky mi také lahodí, ale V4 s rozvody ozubeným kolem to není
Spotřeba prozatím 5,0-5,2 l/100
Brzdy, (i když tu není dual) jsou srovnatelné a spojka stejná - hydraulická - bezvadná.
VFR má rám, CBF má rámeček a podle toho to vypadá. Do zatáček se sice pokládá lehce, ale pevnost letité a kvalitní stavby VFR je minimálně o dvě třídy výše.
Řadička má u CBF podstatně delší krok, ale řazení spolehlivé.
Pohodlí. To je hlavní důvod změny. Na VFR jsem lehce ležel na rukou a loktům to po delší jízdě trochu vadilo. Tady je to naprosto jiný posez, skoro jako na cestovním enduru - vzpřímený, s volně loženou ploutví na vyšších a širších řídítkách. Stupačky také v cestovním módu. Co mě překvapilo, tak když nasedla má milá spolujezdkyně a její první dojmy: "je to tvrdý a málo místa (na kufru je opěrka), VFR byla lepší." No ale snad se to vsákne. Přítulka předchozího majitele byla nadšená.
Co se mi líbí: pohodlí, netáhne na mě, bohatá doplňková výbava (dřívější majitel za ni musel dát strašnou dardu), dosáhnu bez problému na zem (stavitelné sedlo), proti VFR má daleko větší rejd.
Co se mi nelíbí: svítí jen jedno světlo, zadní kyvka působí hodně lacině, schází teploměr vody (pouze kontrolka).

Takže, byla to správná volba?
---
Čas pokročil a již mohu objektivně posoudit kvality tohoto stroje.
Naše první společná sezona trvala 4.měsíce a 7000.km
To že v záhlaví píšu, že má průměrný výkon, tak to je myšleno spíš ve srovnání s ostatními litry, jinak to jede dostatečně svižně a o spolujezdci v podstatě ani nevím. Ten (ta) si ostatně velmi rychle zvykla a cestování po Rakousku byla paráda.
Kde má CBF rezervy, tak to je podvozek. Vlásenky ve dvou a s bagáží jsou trochu makačka, ale táhlé rychlé zatáčky a dlouhé štreky - pro to byla stvořena.
Spotřeba se ustálila na 4,8-4,9 a to i ve dvou, rekord je 4,5 při cestách po Rakousku. Tankování probíhá po 300-330-ti km. Brzdný účinek motoru je vééélmi slabý, (hold řaďák) ten si nejvíc lebedí mezi 3-5000 ot/min, dál to jde, ale proč, stačí to. Moto jsem koupil na nových pneu zn.Maxiss a je to bída, zadní je v podstatě KO - bude nová a to jezdím dost opatrně. Poserproužky sice nejsou, ale stupačky, ani výfuky nejsou škrábnuty - mám rezervy. Jediná závada byla špatná žárovka tlumeného světla (H7).
Závěrem, pohodlí a spolehlivá funkčnost bez megaemocí a závodních ambicí. No a snad je i pěkná - ne?

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Tomino78
Tomino78 napsal 26.03.17 v 19:27 10b.

Krásná zlatá metalíza a máš pravdu, máme podobný fotky s Varanem jak jinak než plnej počet

Felotron
Felotron napsal 21.09.16 v 22:58 10b.

Mas to pekny At ti slouzi v te vitezne barve

Pájísek75
Pájísek75 napsal 08.07.16 v 22:12 10b.

Je krásná

OldaTr
OldaTr napsal 06.07.16 v 20:03 5b.

čauky ještě jednou... no tak to koukám..až nyní jsem si všiml kam si se to posunul... to vypadá že společně někam vyrazíme..co?

StB
StB napsal 16.06.16 v 15:23

Pánové díky za ohodnocení. Moto jak je na fotkách, tak je koupená a to včetně všech úprav a doplňků, takže i původ teploměru neznám. V plánu je ještě montáž voltmetru.
K plexi: je vyšší a ještě nástavec, takže při 100km/h můžu otevřít helmu a nefouká mi do ní, ale hmyz se neptá, takže stejně mám helmu zavřenou.
Světla: je tam 2x H7 - 1x tlumené a 1x dálkové, takže si myslím, že společně svítit jako tlumené nemůžou.

Více komentářů



TOPlist