renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 175/487 (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jeňula
Vloženo 11.6.2016
Aktualizováno 20.10.2021
Zobrazeno 3 299x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Motorka, na které není nic zbytečného, lehká, obratná, přesto dostatečně robustní, aby snesla i velmi drsné zacházení.

Více fotografii

Motorka koupena od Mototechna, n.p.

Výška jezdce: 178 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Jawa 350/638: Jawy v té době nebyly k sehnání, pouze na pořadník. Tehdy nový typ 638 se v desetitisícových sériích vyvážel hlavně do bývalého SSSR.

První dojmy - Je to už drahně let, co jsem na ní poprvé vyjel, ale vzpomínám si, že s ovládáním jsem problémy neměl. Dnes, když mohu porovnávat se svojí zánovní Jawou, tak i po tolika letech provozu má číza přesnější a "kratší" řazení rychlostí, bez jawáckých "mrtvých" poloh.

Motorku bych doporučil pro - V kombinaci s VAPE a kondenzátorem místo baterie, se jedné o ideální stroj pro cestování na kratší vzdálenosti, cestou necestou, pro ty, kteří hodlají věnovat udržbě svého motocyklu asi tak půl hodiny za sezónu a kromě koupě benzínu a sem tam žárovky, nehodlají investovat nic.

Doplňky na motorce - Denní svícení LED, kufr, boční stojan, nedělený výfuk z "638", upravené sedadlo, VAPE 6V/110W (dnes bych ale raději dal zrovna 12V), celokryt řetězu implantovaný z Jawy 640

Recenze

Dodnes poměrně dost rozšířený, snad i oblíbený stroj. Kdysi kdesi jsem četl definici na tenhle typ ČZ, že se jedná o takové "jezeďácké heblo"- se kterým bych souhlasil. Možná zní trošku hanlivě, já bych ale spíš v téhle charakteristice viděl ty plusy. Ano, je to věrný dělník, takový ten ušmudlaný, věčně od bláta, zastrčený někde v koutě stodoly, ovšem vždy připravený vás dovézt až na konec světa. U téhle motorky není limitující její výdrž, nýbrž odolnost řidiče. První, kdo odpadá, je ten, kdo na ní sedí, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. Umí jet i stovkou, ale to je už vážně na hraně možností, a to nejenom stroje. Rozumná cestovka je do 80km/h, raději malinko méně, protože vibrace při vyšších rychlostech už jsou na pováženou. Taky je problém udržet zamýšlenou stopu, neboť stroj začíná po silnici "plout" dle svých představ, což na pohodě taky moc nepřidá. Dokázal jsem na ní ujet i 400 kilometrů za den, s tím, že po každé ujeté stovce, musela následovat aspoň desetiminutová pauza na uklidnění roztřesených končetin. Její doménou jsou tudíž okresky, polní cesty, žádné cesty. V tom je přímo geniální, tady potvrzuje na jedničku svůj původ v České zbrojovce. S motorem vytočeným až někam do nekonečna a zařazenou jedničkou, potvůrka zdolává takové krpály, kudy bych měl problém vylézt po svých. Všechno je na ní pevné, nebo raději ještě pevnější, z poctivé oceli, nic neupadává (díky absenci ozdobných hovadin) - krátce řečeno: v jednoduchosti je síla. Podařilo se mi výhodně sehnat nový válec a píst s kroužky, tak jsem to vše tedy vyměnil, ač, jak jsem při montáži zjistil, to vlastně nebylo ani třeba. Po ujetí 25000 km to byl jediný zásah do motoru, navíc spíše "aby se neřeklo". Slabinou všech našich motocyklů starší provenience bylo dobíjení, zvláště od zavedení povinného denního svícení. Ani mně se nevyhly a řešení jsem našel ve Vape, jako asi většina podobně postižených. Od jeho namontování mohu motocykl směle nazvat "bezúdržbovým", pokud se za údržbu nepovažuje dolívání benzínu, huštění pneumatik a každoroční přimáznutí a napnutí řetězu.
Poctivá česká motorka, z časů, kdy kvalitu ovládala idea: "děda zajede, syn odjezdí kus života a teprve vnuk ji dorazí". Dnes nevídané!

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 10.09.20 v 12:33 10b.

skvělý popis.

koudelka_v
koudelka_v napsal 22.11.18 v 14:23 10b.

Pěkný stroj a hezky napsaná recenze... Mám novější stroj...180/487.3...zatím jezdím s kladívkovým systémem zapalování... Přeji hodně pohodových kilometrů!

TomyNav
TomyNav napsal 10.11.17 v 18:05 10b.

Taky jsem jí kdysi sedlal.. Je to už pětadvacet let. Sakra to to letí... Krásně napsáno, nejvíc ta poslední věta. Tesat jí do kamene! Ať to jezdí

Kire640
Kire640 napsal 02.08.17 v 09:07 10b.

Pěkná číza, 10 b

HarryVentil
HarryVentil napsal 15.06.16 v 22:01 10b.

Pěkná motorka a ještě lépe napsáno. Výstižnost sama

Více komentářů



TOPlist