renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GS 500E (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník SlugTheStalker
Vloženo 24.5.2016
Aktualizováno 15.12.2016
Zobrazeno 649x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stroj tak notoricky známý, že jej netřeba více představovat. Můj vstup do motosvěta.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ER 5: důvod neuveden
Honda CB 500: důvod neuveden

První dojmy - Pro mejch 176cm velká tak akorát (spíš menší), lehoučká, co víc si přát? Na začátek jsem hledal něco, s čím nebudu v provozu překážet a zároveň něco, co mi při prvním neopatrném zachvění ruky na plynu nenakope prdel: a GS zvládá obojí :)

Motorku bych doporučil pro - Nad 180cm bude asi problém se naskládat. Na začátky skvělý. Jako FAKT skvělý! :) Levný postrkovadlo do práce to taky bez problému může bejt.

Doplňky na motorce - Po předchozí majitelce:
Kouřové plexi (bylo)
Padací rám
Instalované mnou:
Černá kaplička za světlem a její uchycení (ladí líp k rámu :) )
LED podsvícení budíků (praskly mi žárovky a studená bílá vypadá líp)
Stavitelný CNC páčky (mám malý ruce)
V plánu:
Ráfky v černym komaxu
Zadní tlumič z GSX-R
Omlazení zadku, světel,... (hodně, ale hodně možná)

Recenze

Psát tu nějakej chvalozpěv na stroj tak strašně profláklej jako je tenhle mi příjde poměrně zbytečný, přesto bych tu shrnul pár dojmů, který třeba někomu příjdou užitečný.

V první řadě je nutný si uvědomit, že historie tohohle stroje sahá až do počátku 80. let k modelu GS450, ze kterýho v podstatě přímo vychází. Fakt, že se pětistovka bez nějaký zásadní změny (facelift v r. 2004 za moc zásadní nepovažuju) vyráběla od roku 89 nějakýho čtvrt století mi příjde až neuvěřitelnej. Možná proto má "GéeSo" něco do sebe a mám takový tušení, že až jí jednoho krásnýho dne prodám nějakýmu mladýmu střelci jako jsem byl já (a z velký části pořád jsem), bude se mi po ní fakt stejskat.

Rám: No, řekněme že nádech moderní konstrukce tam je, ale jako celek to až tak úžasně nefunguje. Co mě štve, je měkký odpružení a mašina je trochu uskákaná. Co bych nikomu nepřál, je rvát motor z rámu a hlavně ho cpát ZPÁTKY. Tady tu konstrukční zaostalost fakt proklínám. Když už je řeč o motoru...

Motor: Na rovinu, žádná hitparáda. Něco zajmavýho se děje akorát mezi 6000 a 9000 ot./min., kolem 4000 se dá jezdit po městě a před těma šesti tisícema je ale hrozně znatelnej propad výkonu - schválně mrkněte na graf z brzdy někde na googlu, nikdy bych nevěřil že ten malej hrb bude tolik znát!
ALE! Tohle vzduchem ošlehaný srdíčko je snad nesmrtelný. Jasně, nemá ani 4 ventily na válec, o vodníkovi nemluvě... Jestli tahle konstrukční jednoduchost nedělá tenhle stroj legendou zmiňovanou na začátku, tak nevim co teda. Já sám jsem živoucím důkazem, že i někdo v tomto ohledu nepolíben si ten stroj dokáže v dosti primitivních podmínkách dát dohromady.

Motor podruhé: Olej a benzín. Nic víc nechce. Nevím kde se stala chyba, ale oproti dojmu, kterej jsem nabyl na fórech, kdy mašina s nakroucenejma šedesáti tisícema by měla žrát tak decku oleje na nádrž benzinu, ten můj nezmar na něj má snad alergii, nezaznamenal jsem že by jakkoliv ubejval. Při 62tkm+- jsem měl spodek rozpůlenej a většina komponent byla svým opotřebením hluboko pod servisním limitem. Ke spotřebě ještě jednou: 3,6l/100km a to fakt nemám lehkou ruku.

Vzhled: Zepředu dobrý, klasická nahotinka, nikde žádný fancy šílenosti, jen ty zlomený řidítka vypadaj na takový mašině krapet zvláštně. Zezadu... Uff... Podíval se odtud někdo v Suzuki jak ta mašina vlastně vypadá? Někdy mám fakt pocit, že Suzuki je nějakej japonskej výraz pro "sarkasmus", většinou si musej všichni myslet že jim to v provozu natřel nějakej veterán ze sedmdesátejch... Taky je fakt, že ta mašina je poměrně drobeček, což ale nevidim jako velkou nevýhodu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist