renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jeňula
Vloženo 21.5.2016
Aktualizováno 30.7.2023
Zobrazeno 4 719x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 02.04.2018, Uskutečněno: 02.04.2018, Stav tachometru: 8800 km, Zhlédnuto: 15x


Tak jsme se konečně dočkali konce letošní zimy - slovo konečně je fakt na místě, protože to vypadalo , že snad ani neskončí.
Letošní sezóna bude pro Jáwku náročnější - v létě se chystám na ní vyrazit do Rumunska, takže podrobnější kontrolu, hlavně spotřebáků, by nebylo dobré ošidit. Začal jsem sekundárem, který byl zaměněn za CZ 428 Cross Prof., ač originální byl ještě v naprostém pořádku, protažený sotva o půl centimetru na celé jeho délce. Na rozetě jsou ještě viditelné stopy po odvalovačce, klidně by se dala položit do regálu v prodejně mezi nové a nikdo by to nepoznal. Pastorek jsem pro jistotu vyměnil, na něm už mírné opotřebení znát bylo. No a když už jsem měl dole pastorek, nedalo mi to, a vyměnil jsem preventivně i gufero.
Primární řetěz nevykazoval, při porovnání s novým, žádné protažení ani jiné poškození, vůle na spojkovém koši minimální a ozubení jako nové. Lamely spojky sotva zajeté. Na stav primáru jsem byl hodně zvědavý, protože zavisí na přesnosti zákrytu pastorku s ozubením na koši spojky. Evidentně jsem narazil na povedený kousek, když po skoro devíti tisících ujetých km bylo vše v pohodě. Takže nakonec jsem tady vyměnil jenom tradičně netěsnící gumičku na hřídeli řazení a dal místo originálních šroubů s drážkou inbusové.
Další na řadě byla ložiska kol a rozety. Na předním kole stačilo vymýt a namazat, na zadním kole už bylo jedno zralé na výměnu, stejně tak ložisko rozety. Dal jsem tam krytá, protože filcovým prachovkám tak úplně nevěřím.
Kyvka, vykazující tradiční, neodstranitelnou jawáckou vůli, dostala 6mm mazničku, protože její čep už začínal být chycený rzí a nerad bych ho někdy přirezlý odřezával flexem. Kdo to má taky každý rok rozebírat jenom kvůli máznutí vyzelínou, že?
Namontoval jsem cyklotachometr, hlavně kvůli absenci denního počítadla kilometrů na originálním tacho. Mám mizernou paměť na čísla a psát si někde věčně stav km při tankování, případně čučet do nádrže mě nebaví. Montáž sama o sobě byla pohodová, oříškem bylo nastavení obvodu kola. Nakonec vyhrála taková možná trochu sedlácká metoda: křídou čára na kolo a na silnici, popojetí o deset otáček kola, další čára na silnici a změření metrem. Mitas H04 18-3.25, ojetá tak o čtvrtku hloubky dezénu, tlak 1,5MPa, mně vyšla s obvodem 1910mm. Originál tacho, po porovnání hodnot, rychlost přeměřuje a ujeté km podměřuje.
Překvapením pro mne byl průsak benzínu kolem lepeného spoje plastového filtru na palivové hadičce od nádrže. Než vozit pod nádrží takovou zákeřnost, to raději nic. Takže se ocitl v popelnici. Nerad bych někde vzplanul, a hra na benzínový kropící vůz mě taky neláká.
Po namazání všech bowdenů můžu v klidu přivítat nastávající sezónu. Snad se vydaří.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Kire640 (21) napsal 03.04.2018 v 10:42

Tvoje Jawinka má prostě vzornou péči


Nejnovější záznamy v deníku
  • Na konci sezóny...

    Po delší odmlce další záznam do deníku Jawy, i když nebude rozsáhlý, protože toho není příliš ke psaní. Letos jsem motku protáhnul Rumunskem, a jak už to v mém případě bývá zvykem, trefil jsem se do období lijáků,

    Typ: Údržba
    Vloženo: 19.10.2018
    Uskutečněno: 19.10.2018
    Tachometr: 15210km
    Komentářů: 4x
  • Úprava ovládání sytiče

    Konečně proběhla změna v ovládání sytiče. Šmátrat v zateplených rukavicích po původní páčce sytiče na karbu, už mě vážně přestalo bavit. Další výhodou téhle úpravy je možnost plynule zavírat sytič, jak se postupně prohř

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.09.2017
    Uskutečněno: 24.09.2017
    Tachometr: 8100km
    Komentářů: 4x
  • Sestřelen

    Jednou to muselo přijít, srážka s blbcem je na motce asi nevyhnutelná. Pro řidiče dodávky je ideální se před jízdou posilnit několika panáky, které podpoří kreativitu, kupříkladu k jízdě po levé straně silnice. To je tep

    Typ: Havárie
    Vloženo: 22.07.2017
    Uskutečněno: 21.07.2017
    Tachometr: 6600km
    Komentářů: 3x


TOPlist