PROFIL MOTORKY

Jawa 350/640 (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Jeňula
Vloženo 21.5.2016
Aktualizováno 17.11.2020
Zobrazeno 3 900x
HODNOCENÍ PROFILU OD 21 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Popisovat Jawu mi přijde stejně zbytečné, jako popisovat kupříkladu žárovku.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:JAWA moto (Brodce)

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Jezdím 28 let na ČZ, s jedničkou dolů, takže co by mě mělo překvapit? Jawa je logicky těžší, vyšší, dvakrát silnější a, což mě opravdu překvapilo, vejde se do stejné spotřeby jako moje ČZ 175. Aspoň zatím ano.

Motorku bych doporučil pro - Jak tady psali mnozí: ideální moto pro toho, kdo není "fiflena" a nebojí se si sem tam umazat ruce od šmíru, věnovat jávce trochu času doma v garáži. Kdo se tohohle pravidla bude držet, téměř na sto procent se neušpiní nikde cestou a vždycky ho doveze zpátky domů. Kdo touží po adrenalinu, je závodník - amatér, případně kaskadér samouk - je na špatné adrese.

Doplňky na motorce - Doplňky: denní svícení, kryty rukou, oilmaster, komplet kufry, padáky, zásuvka včetně USB, kde je to možné tak LED žárovky, blinkry Arrow LED, ovládání sytiče z řidítek, snímač hladiny oleje v nádržce oilmasteru, tlumič řízení...

Průměrná spotřeba - 3.98654 l/100km

Recenze

Proč jsem si vybral Jawu? A proč ne? Slovy Martina Pavluse z Mates Moto: "Japonec až na konec". Po tolika letech na Číze, na které jsem vždycky dojel, na které si až na vyvážení klikovky (zatím jsem ovšem motor nepůlil- nebylo třeba) udělám všechno sám, byla volba jasná. Na ČZ mě mrzí akorát to, že vzhledem k její maximálce, jsou dlouhé štreky přece jenom až příliš "dlouhé", nemluvě o štrůdlu nervózních řidičů, polykajících modrý dým, za mnou. Jávka už taková "brzda" není a všechny výše uvedené výhody pro ni přesto platí taky.
Jelikož se jedná o "funglovku", tak motor se teď, kolem té první tisícovky, začíná probouzet k docela veselému životu. Výkonově mi 350 bohatě stačí - nikdo mě neplatí za závodění v běžném provozu, a i kdyby ano, tak by mě to ani trochu nelákalo, stejně jako ten černý gumový "spacák", kterým to až nechutně často končí.
Na téma "kde se cítí motorka nejlépe", pasuje jednoduchá poučka: v Čechách. Je konstruovaná primárně do našich poměrů, pro každého, tak, aby věrně sloužila na rozmlácených, zablácených cestách jezeďákovi z pohraniční vísky, ale i tak, aby se za ni nemusel stydět městský frája. Vybavená oilmasterem a plnou syntetikou si mírně pokuřuje tak první dvě minuty, po zahřátí jde z výfuků jenom teplý luft. Už z Týnce mám k motce kompletní sadu kufrů a až se mi podaří opatřit Pav, tak nevidím důvod, který by mi bránil si na ní zajet, kam se mi zlíbí.
Ale abych jenom nechválil: jelikož ve výrobním zavodě už třiapůle nemontují - vše jde v bednách na export mimo milovanou EU (emise) - je kvalita montáže těch několika mála kousků pro tuzemské nadšence dost diskutabilní. No, bylo mi už předem jasné, že když nějaký Tonda ji bude šroubovat přesčasově po běžné šichtě, tak se s tím moc mazlit asi nebude, což se mi potvrdilo. Do-do, jak se říkalo dříve. Suchá lanka, šrouby utažené snad jenom rukou a zmatek v karburátoru- tzn. clonka, ale tryska 92, navíc clona sání před filtrem. Za dvě odpoledne vše utaženo, namazáno, prořezáno, vylámáno a dnes už i odpuštěno. Jezdí skvěle!
Po dvou sezónách provozu jsem si říkal, že by bylo na místě dopsat několik řádků, podělit se zkušenosti a tak podobně. No, není dohromady o čem psát. Dělá přeně to, k čemu je určená: jezdí, brzdí, svítí, bliká a houká. Spotřeba letos pod čtyři litry, opravy z důvodů závad nebo opotřebení žádné, nějaká ta vylepšení mám popsaná v deníku. Po najetí více než 8000km by motor měl být už zajetý a snad mě čeká několikaleté období relativní pohody, s občasnou výměnou spotřebáku, ale to už patří k provozu a nemine nikoho. Takže zatím v pohodě, nemám si na co stěžovat.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kvido350
Kvido350 napsal 12.11.20 v 22:13

Je vidět, že jsi opravdový fanda do Jawy, tak jako já, prostě máme ji rádi a baví nás. Přeji ti vždy štastný návrat domů a atˇ slouží!!!

raid
raid napsal 15.04.19 v 13:15 10b.

Moc pěkná, s PAVikem super

mrm
mrm napsal 24.03.18 v 17:14 10b.

Palec nahoru

Hery22
Hery22 napsal 02.10.17 v 12:55 10b.

pěkná jawička pro jawky začínám mít slabost, začínám uvažovat, že si jednu 350 taky časem pořídím

fzr6
fzr6 napsal 30.01.17 v 10:55 10b.

Hezká, vychytaná motorka 10b.
jen k tvému komentáři - píšeš něco na způsob: jezdím na jawě, protože se nechci zabít. S tím absolutně nesouhlasím, v rychlostech kolem kila, kterou určitě taky jezdíš, je moderní motorka (cca r.v.1995 a výš) neporovnatelně bezpečnější! Brzdy, přilnavost pneu, výkon, ovladatelnost... Spíš bych řekl, že v této rychlosti je náchylnější k problémům Jawka!
Vím o čem mluvím, najel jsem cca 100tkm z toho 25 jawka 350.

Více komentářů



TOPlist