renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda VTX 1800 (2009)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rydlos
Vloženo 12.5.2016
Aktualizováno 15.2.2017
Zobrazeno 4 010x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nádherný stroj klasického vzhledu, kterému již v základu moc nechybí.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Triumph Rocket III Touring: velký váhový skok

První dojmy - Dokonalý vzhled, tvarová linie, správné proporce. Vyzdvihl bych tvar a velikost nádrže, které jsem u konkurenčních značek nepřišel na chuť.

Motorku bych doporučil pro - Pro poradny figury :) Pro každého, kdo vyznává tento styl jízdy a vysloveně nevyhledává serpentýny pro škrtání stupaček.

Doplňky na motorce - Nově deflektory na předních vidlicích, doporučuji verzi plexi, ty chromky jsou strašidelné. Nosič zadního kufru (dlouho jsem nemohl najít, nakonec jsem našel shodu s HD). Gripy s opěrkou pro plyn (výborná věc na dlouhé cesty), někdo tomu říká tempomat, ale to je něco jiného. Plotny pro spolujezdce. Zadní mřížka na bzrdovku (to jsem celkem odsuzoval, kvůli bezpečnosti, ale je to OK).























Recenze

Moje začátky s motorkou byly docela zajímavé.
Vlastně jsem si koupil motorku dříve, než jsem si udělal "papíry". Asi jako mají holky "motivační kalhoty".

V životě jsem na motorce neseděl, ani na babetě. Neznal jsem v té době nic jiného než práci a práci na bytě. Vydělané peníze měli padnout na bytové jádro.
Jednou jsem jel domů pozdě večer a všeho jsem měl plné zuby, padla na mě únava dvouletého projektu, který mi zabral veškerý čas.

Na cestě jsem potkal partu motorkářů - chopper/cruiser a vypadali opravdu klidně a spokojeně. Od té chvíle jsem "motorkářem". Večer jsem shlédl typy motorek a vybral si Maraudera VZ800. Koupě proběhla hned druhý den, kde mi pomáhal kamarád. Prodávajícímu bylo divné, proč si mašinu neprojíždím sám, nicméně mi ji druhý den přivezl na vozíku ke garáži. Když jsem ji tlačil do garáže, docela ho vyděsil můj dotaz, jestli se jednička řadí tady "dolu". Když jsem mu řekl moji nemoto historii, nazval se vrahem, dal mi pár rad, jako ať na to nesedám a kvapně odjel.

Jako dnes vidím ten kužel světla zužující se na motorku při zavírání vrat garáže. Nedalo mi to a motorku jsem nastartoval, dal tam jedničku a na spojce pomalu vyjel ven. Jezdil jsem od garáže k autodromu, což je cca 400m. Najezdil jsem tam něco přes 12km. V noci jsem se potil, nemohl spát. Nebylo výjimkou, že jsem ve 2 ráno přejel autem celé město a jenom si na ní sedl. Co až udělám papíry, to z toho asi neslezu, nebo to omrzí?

Papíry jsem udělal na "plnej počet" (auto potřebuji, motivace ztráty oprávnění byla veliká). A... neomrzelo to. Už se mi tak nepotí dlaně, když si vzpomenu na mašinu, ale když se jedu projet kousek po okolí, často se vracím s 300km na tachometru. Po dvou sezónách jsem si na tom ale připadal jako vosa na bonbónu. Další ušetřené peníze na jiný účel tedy padly na současný stroj VTX 1800R Tourer.

VTX 1800R Tourer:
Výběr typu modelu byl velmi jednoduchý, opravdu je na oko výborná, nic navíc, nic nepřekáží. Horší to bylo s nabídkou. U nás za relativně drahý peníz a navíc vše kolem 2004. Taky jsem chtěl typ Tourer (brašny a velké plexi ve standardu) a v neposlední řadě černý blok motoru. No a o zábavu bylo postaráno. Objeli jsme s mým baťůžkem celou naplánovanou trasu. Bylo pár dobrých kousků, ale nic s "wow" efektem. Se slzou v oku jsme třetí den jeli zpátky domů, přespávali někde u Budějek, když se u SK bratrů objevil tu noc favorit. Ráno jsme tam zajeli (9hod cesta tam) a ... wow! Problematika dovozu USA mě málem připravila o rozum. Jednak se řešili nějaké obstrukce, kdy pro zdárný výsledek byla mašina z USA zaregistrována v Polsku, prodávaná Slovákem a já ji přihlašoval v ČR. Jako zajímavý období. Nakonec vše klaplo, přiznávám, že homologace nemám úplně vyřešené, ale že tam nemám žádné provokačky navíc, tak se na STK zatím vždy slitovali (2x a po každé jinde a bez jakékoliv "motivace").

Při vybírání jsme měl šanci si projet snad všechny typy VTX1800. Líbí se mi Retro, ale přiznávám, že "C" byla daleko lépe ovladatelná. V zásadě se liší jen řídítky, kde nemají takový zavírací efekt jako R a koly. Další odlišnosti nemají na jízdní vlastnosti vliv.

První cesta na tak "velkém" stroji byla výzva. Těžko ovladatelná na místě a čekala mě cesta cca 700km, kterou jsme měl v plánu jet na dvakrát. No ale skamarádili jsme se velmi rychle, dostalo se mi všeho, co jsem na "malém" Marauderovi postrádal. Dobrý posed, nohy na tažené, ruce akorát a taky jsem měl prvně plexi. Takže to bylo na jeden zátah. Měřím 187cm a váha přes 120kg.´

Jízdní vlastnosti jsou k velikosti a váze stroje dobré, zrovna tak i brzdy, záleží na stylu jízdy. Servisní práce jsou srovnatelné s jinými typy, výměna svíček obnáší sundání nádrže (4ks) a nejsou zrovna laciné. Zase ale vydrží. Otázku výdrže pneu beru zpět, díky za připomínku, tak to dopadá, když někdo přepočítává míle na km...několikrát :)

Jediné co mě trápí a řeším je proudění vzduchu. Když mám nohy ve standardní poloze, teče mi proud vzduchu přes nárty a vnitřní část stehen pod helmu, což vyvolává vibrace a poměrně brzkou únavu a ztrátu koncentrace. Včera jsem si koupil deflektory na vidlice a je to o dost lepší. Resp, ve shodné poloze je problém vyřešen, ale při uvolněné poloze s opřenýma nohama o plotny jsme přesně ve soustředěném proudu od deflektorů. Ještě si s tím pohraju a řešením bude i nějaký šikovný předkopy, stačí totiž posunou nohy o pár cm od mašiny a je to OK.

JO! A co je vysloveně pr... problém až nemilá věc, je originál klakson. Velmi historický zvuk, který v provoze není slyšet, což jsem si ověřil na pražském okruhu, takže doporučuji alespoň el. šneka.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Guga
Guga napsal 31.03.18 v 11:42 10b.

Kráska!

DDooDDoo
DDooDDoo napsal 13.01.18 v 19:34 7b.

Mám VTX 1800R a chápu tvoje nadšení

exyp
exyp napsal 10.04.17 v 07:42 10b.

Ahoj , krásný úvod, výborná volba slov i malý literární vklad.
Děkuji za pár osobní poznatků a upřímných vyjádření - velmi příjemně podaných. Mám VZ800, tak že se nedivím , "útěku" bývalého majitele. Můj osobní názor je , že jsi začal dobře. Vždy když se "rodí" nový motorkář je potřeba, aby prožil pár bezesných nocí.
Ta mašina je nádherná a už dlouho pokukuji po něčem podobné , protože jak jsi napsal . Marouš není největší a mám podobné míry jako Ty - 187cm /106kg.
Gratuluji ke krasavici a kolama vždy dolů.

Ta mašina je nádherná a už

Soucino
Soucino napsal 23.09.16 v 07:58 10b.

Mám něco podobnýho a vím vo čem mluvíš
Tak hlavně kolama dolů a hodně šťastných majlí

Johnny-five
Johnny-five napsal 31.05.16 v 15:31 10b.

Nadherny stroj. Vymazleny...at slouzi a hodne km v poho

Více komentářů



TOPlist