renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 1050 Adventure (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník DukeUnL
Vloženo 8.5.2016
Aktualizováno 2.4.2024
Zobrazeno 4 306x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Potřeboval jsem větší a silnější a po nekonečném rozhodování nakonec padla volba na tuhle... :)
I přes svou velikost překvapivě zábavnej, ale i velmi pohodlnej stroj..

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Ondřej Šimek - Shiva motoshop (Pra

Výška jezdce: 185 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CRF1000L Africa Twin: Krom toho, že Adventure má lepší posez pro cestování by Honda ani nezapadla do rodiny
KTM 690 Duke: Mnohem větší universálnost Adventure
Suzuki DL 1000 V-Strom: důvod neuveden

První dojmy - Po přesednutí z Duka jsem byl hrozně překvapen z velikosti této motorky.. Nádrž má 23 litrů, což musí být znát. Měl jsem z té velikosti trochu obavy. Ještě během cesty domů jsem ale začal nechápat, proč jsem ty obavy vůbec měl. Trochu mě štve špatné řešení blatníků... Stačí projet jen kaluží a špína je i mezi válci.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny co nechtějí vyloženě supersportovní, zalehávací kapotu typu R1

Doplňky na motorce - Padací rámy od firmy HEED
Kryt pod motor HEED
KTM adventure tankpad
GPR slipon homologovaný výfuk
Kryt světla Touratech
Hrazdička na navigaci Touratech
RAM mount pro navigaci
Držáky zavazdel GIVI
GIVI kovové kufry
Kappa vrchní kufr
Kovové bustery KTM Powerparts
Vysoké turistické kouřové plexi
Široké turistické kouřové plexi Puig
Nízké plexi z R modelu
KTM powerparts padací rámy
Tlumič vibrací řidítek z Aliexpressu - spíše vyhozené peníze
Zásuvka USB
KTM sedlo z R verze
KTM Powerparts sedlo
Různé CNC kryty a zátky
LED blinkry originál KTM (místo žárovkových, které 1050 měla z výroby)
Vysoký blatník z KTM 690 Enduro + držák z 3d tiskárny
Kryty přední vidlice z KTM 890 Adventure R
Kryt chladiče - Aliexpres
Rychlovypínač ABS a MTC - samodoma výroba
Úchyty pro zdvihák
KTM drátová kola 19/17 z modelu Adventure 1190
Řetězová sada 16/44
Široké CNC stupačky pro lepší kontakt s motorkou mimo silnici.
DR2CZ držák telefonu
Samodomo držáky na Insta 360 a ovladač dronu
Centrální stojan z Adventure 1190
CNC kryt spojkového koše
Sklápěcí zrcátka
Molitanové předfiltry v sání od anglické společnosti (bohužel si už nevzpomenu na název)
Neoprény na přední i zadní pružení

Přídavná světla

Recenze

Motor je to hlavní, co téhle motorce dává svůj charakter. Klasická LC8, jak ji známe již z modelů 1190, s lehce upraveným vrtáním a zdvihem. Kvůli možnosti řízení s oprávněním skupiny A2 je její maximální výkon nastaven na 70kW, což je v podstatě výkon totožný s dřívějším topmodelem 990 Adventure. Celkově je motocykl velmi hravý, při nájezdu do zatáček si doslova říká o náklony.. Podvozek, hlavně ve srovnání s jinými silničními KTM (řada Duke), je úplně o něčem jiném, na českých silnicích neskáčete, ale doslova jimi proplouváte. Zadní odpružení je manuálně seřizovatelné (zatím jezdím s továrním nastavením a vyhovuje mi).

Velmi se mi líbí elektronický plyn "ride by wire", který je spolu s kontrolou trakce a ABS nastavitelný ve čtyřech režimech "Street, Sport, Offroad a Rain". Odevza plynu je při přenastavování opravdu až velmi odlišná. Při režimu SPORT stačí pohnout plynem o setinu milimetru a už letíte dopředu.. Na jízdu po městě, nebo celkově jinak pohodlnou jízdu je ideální režim Street. Zajímavostí je režim Offroad, kdy dojde k vypnutí ABS na zadním kole a při jízdě po nějaké té polňačce je větší "sranda"...

Nejvíce bych doporučil motorku těm, kteří čekají universálnost. Je naprosto dokonalá pro dlouhé cestování, ale v klidu se s ní dá jezdit i "kolem komína". Spotřeba při prvních pěti stech kilometrech se pohybovala lehce okolo 5.8l/100km, ale při dlouhých cestách není v pohodě jet okolo pěti litrů, vše záleží na stylu jízdy.

Aktualizace po osmi letech vlastnictví - duben 2024
Motorka mi zkrátka přirostla k srdci. Využívám ji často zejména na kratší trasy včetně tvrdšího terénu. Zaplavala si už v severočeských doslova bažinách, ale i v balkánských řekách.

Ujel jsem s ní velmi náročným způsobem 35tis kilometrů. Za celou dobu tvrdšího zacházení se rozbily dvě věci: 1) měrka paliva v nádrži, což je nemoc velké většiny všech Advíků 2013-2020 (alespoň v mém okolí se měnilo u každého ADV). Tato výměna proběhla ještě v záruce, stejně jako druhá rozbitá věc - budík tachometru a palubního počítače, do kterého se dostala voda.
Olejový servis dělám většinou jednou ročně (max 5tis km).
Vzduchový filtr měním častěji kvůli častým cestám ve více motorkách po prašných cestách.
Přední i zadní destičky jsem měnil dvakrát, v obou případech ale spíš preventivně.
Ve 30tis km seřízeny ventilové vůle
Ve 25tis km měněna řetězová sada (také spíše preventivně + kvůli použití v terénu dán unašeč s méně zuby a rozeta s více).
V 10tis km měněna přední gufera, přes které jsem tehdy dal neopreny a od té doby je klid. Zkrátka jsem nedostatečně umyl kluznice po použití v terénu.

Motorka je celkem pravidelně rozebrána a důkladně čistěna.

Za ty roky tak největší investicí byly doplňky a různé grafické polepy (holt jsem si nemohl pomoci :)). Naštěstí už neexistuje moc věcí, které bych na ni mohl dát :D.
Všechny originální, ale i dokoupené a nevyužité díly stále skladuji, takže v garáži není hnutí.

Do galerie jsem nahrál hodně fotek za ty roky. Myslím, že mluví za vše. Motorka vše zvládá s prstem v nose a dovolím si říci, že díky pravidelné údržbě a čištění je v téměř bezchybném stavu. Jak technickém, tak i vzhledovém. Pravidelně na ni dávám různé keramické povlaky, aby bahno netvrdlo v laku a funguje to. Navíc jsou všechny plastové díly stále pod různými polepy, nebo foliemi, takže i ty jsou ve stavu nových.

I přes to, že má tahle 1050 v garáži již vedle sebe novou sestřičku 1290 Super Adventure R, tak ji neplánuji prodat a budu si ji užívat i dále. Letos na ni plánuji zase nějaký ten Balkán v terénu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
lakys
lakys napsal 14.04.20 v 21:51 10b.

Co tam máš za enduro pneu a jak jsi spokojen? Jinak paráda, je vidět, že se bláta nebojíš

vanamira
vanamira napsal 25.02.20 v 11:16 10b.

libac22
libac22 napsal 12.02.18 v 15:07 10b.

Krásná !

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 11.07.17 v 21:08 10b.

chooki
chooki napsal 12.12.16 v 11:12 8b.

pekna moto, hlavne ta posledna foto v tom bahne.. :) na tych pneu si to asi musel tahat dost dlho potom.
ten padaci ram je des..o polovicu mensi (original) musi stacit..

Více komentářů



TOPlist