Rok třetí jak jsem kdesi zmiňoval rok kritický se bohužel tak trochu naplnil.
Je 13.4, konečně se dá po práci trochu pojezdit. Zatím jsem stihl jen jednu víkendovku v tatrách a to nebylo nic moc. Neb navrchu se jezdilo po sněhu. Těším se jak nadržený student na maturitní ples.Tak spěchám. Makám za dva. Od rána se potím v kanclu v motorkářských hadrech vybavený spoďárama. Už abych mohl vyrazit. 14H - nakopnu stroj, ujedu 300m a rána . Okamžitě instinktivně vyřadím rychlost a zastavím. Ku..a tak tohle už nepojede. Je mi jasné co se stalo? Nekonečné internetové diskuze o vadných sériiích v praxi. Volám mechanikovi ať vezme dodávku.
Bohužel nejčernější scénář se naplňuje. Celou dobu si říkám že se mi to nemůže stát. O motorku se starám jak o poklad, dodržuju všechny nařízené servisní kotnroly. Na ničem nešetřím.
Pos…...ná konstrukce hlavy motoru u vadné série, co se měla dle výrobce nacházet pouze v Americe se asi záhadným způsobem dostala na Moravu.
Pravým válcem prošel ventil. Paseka je to teda masakriální. Je to hnus, ale pro zkušeného mechanika to zase není tragédie. Tak mě uklidňují.
A výrobce: Néééééé, my za nic nemůžeme. V Anglii přeci nemůžou udělat chybu. JSEM VLASTNĚ PRVNÍ KOMU SE TO STALO.
“Je nám líto ale opravička za své.” - no pobrečím si.
Venku je nádherně. Zima u nás přechází v léto (jaro se kdesi zapomnělo) a já se pomali loučím s letošním jarním tripem do Chorvatska (už jsem tam měl být) Moje kalamáry v oblíbené restauraci letos sežere někdo jiný. Ruším lístek na trajekt Itálie – Řecko. Už jsem měl skoro vyrážet na 10dní. I ty pokuty z loňka co jsem tam měl ,jsem zaplatil. Co já budu dělat?
První úvaha - motorku prodám na díly. Cena za odkup – ha ha tak na to nemám
Druhá úvaha – opravím co nejlevněji do provozu schopného stavu a prodám – ne! tohle není můj styl, to bych nemohl mezi motorkáře
Třetí úvaha – opravím pořádně, prodám a koupím něco nového – jo to je ono!!
Mám čas a tak si domlouvám zkušebních jízdy. Prodejci se předháněji z nabídkama (jen Triumph- na to kašle, KUP za ceník a neotravuj). Postupně zkouším asi 8 strojů a pořád to není ono. Paradoxně ani New Triumph není ono. Je to takové uhlazené, tiché. Takové důchodcovské vozítko. Takže vlastně za chvilku pro mě. Jak tak srovnávám s tím mým starýmTigrem nemůžu se uspokojit. Mé zoufalství dokonce probouzí solidární myšlení manželky . Sama nabízí že naše letité úspory, utratíme za nový stroj. (tohle bylo fakt divné, neušlo mi něco??)
Je 30.5. – vyzvedávám motorku v servise s tím abych jí prvních 1000km pořádně naložil. Jsem opravdu nasraný!!! a tak motor zažívá peklo. (až je mi to proti srsti) Za den a půl mám hotovo. Vracím moto do servisu a netrpělivě čekám. Výměna oleje + celková kontrola všeho co by se mohlo pokazit. Motor jede jak Švýcarské hodinky. Po sezóně udělány a překontrolovány ještě ventily. Vše super.
Dostávám informace, že hlava je jiná než původní, (pohlídáno aby se nemohlo opakovat). Zajímavé je že výrobce ty původní díly sám už nemá v nabídce. Mají prostě jiné katalogové čísla a jsou jiné! Na to že o ničem neví???
Moto je 100%. A cena? Vlastě to stálo jako všechny moje plánované výlety na rok 2018. Prostě hrozně moc. Pozitivní je, že ušetřím dovolenou.
Krásně to mlátí, buší, táhne, prostě cítím, že to mám pod zadkem. Jak to mám rád. Konečně se zase směju. Nalítal jsem dalších 10tis kiláků (na podzim jsem si zajel i na ty kalamáry) bez jediného náznaku nějaké závady.
Letos jsem najel poprvé asi 5tis ve dvou (dcerka dorostla) a jsem mile překvapen, že motor parádně zvládá větší zátěž. Jak jsem si na to zvykl nepocítil jsem žádný rozdíl v ovládání. Do zatáček jde samo. Až jsem se musel mírnit o stupačky na asfaltu aby se mladá nebála.
První 2tis se neubráníte tomu aby jste neměli pořád ucho na motoru, nezkoušeli co tamto a co ono. NIC. Prostě to jede jak má. Jen ty přední tlumiče. To je likvidátor pneu. A ve dvou jsem byl nemile překvapen jak rychle se dá guma odskákat. Srandovní nastavení vidlí je k ničemu. Klidně bych investoval do výměny. Chtěl bych celé tlumiče ne jen pružiny, ale není za co vyměnit.
Ano teď to můžu s klidným svědomím prodat. A napsat že hlava je vyměněna. Prozatím se ale na to nechystám. Já to té mojí mašině odpustil. Láká mě myšlenka dotáhnout to společně na 100tis.(dovolené mám na to dost). No a pak už to vlastně asi nikdo nekoupí.
Pokukuju sice po novém stroji (když už mám to schválení od rodinky). Pokud se ta Evropa nezblázní z toho jejich ostrovního brexitu, tak první volba bude Triumph Explorer.
A když to nepůjde tak už mám vybráno- ale to si nechám až to nastane. (je to totiš řetízkáč)
Bohužel jsem si na ty projevy této motorky tak zvykl, že hledám na každém jiném stroji co mi chybí. A ne co je lepší. Navíc pořád po 70tis. kilometrech vipadá skvěle. Tak se vlastně zamýšlím co získám tím že to vyměním?... jinou hromadu čínských sučástek
Vlastník | hlousici | |
---|---|---|
Vloženo | 7.5.2016 | |
Aktualizováno | 1.5.2020 | |
Zobrazeno | 2 837x |
Moc mě to pobavilo, výměna je vždy dilema. Přeji dobrou volbu.
Aji jsem si dobře početl,jo je to tak