PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník callan
Vloženo 6.5.2016
Aktualizováno 27.1.2017
Zobrazeno 6 929x
HODNOCENÍ PROFILU OD 33 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.9

Popis motorky


Moje cervena jawa sportard -dodo- dodelej doma, jeden z prvnich kousku, ktere jawa vyvezla za hranice Ceske republiky>IRL

Více fotografii

Motorka koupena od jawa

První dojmy - Jelikoz tato motorka je jeden z prvnich sportard kousku, ktere jawa vyrobila, tak jsem si musel spoooustu veci dodelat doma. Nastesti me to bavi, takze jsem spojil nekolik polozek v jednu. a moji moto diky tomu nazyvam "DoDo" jawa. Svareni,rezani,brouseni ,lakovani,pilovani,nakresy,rea lizace, zabava i frustrace -tak takove jsou zkusenosti s moji "dodo" jawou sportard.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych doporucil lidem z sikovnyma rukama a nebo majetnym lidem, kteri se neboji zabavy a chteji byt trosku jini, nez perfektni.

Doplňky na motorce - Vyhrivane rukojeti, kufry, el. zasuvka, gps a kamera drzak, pivot pegs stupacky, ukazatel rychlosti, padaky, vyfukova soustava z xt660, bash plate, kryty rukojeti,tutoro retez olejnicka,

Recenze

Motorku jsem kupoval tak nejak z myslenkou dodelej doma- "DoDo" efektem, tak aby moto jen nestala a mohl jsem se z klidnym srdcem v necem stourat, nakonec musim uznat, ze jsem se vydal na nikdy nekoncici cestu, nastesti je tento plan dobrodruzstvi a plny prekvapeni.
Motorka jezdi slusne, tedy kdyz jezdi, a to je jedna z nejvetsich slabosti moji "dodo" jawy, baterie musi byt nabita na 100%, nebo se nehnu. Motor toci normalka, ale neda jiskru. Zatim, at koumam, zkoumam a predelavam, tak jsem na problem neprisel. Mozna nekdo umi poradit? Elektricke schema sportardu, ktere jsem ziskal z jawy absolutne nekoresponduje a nesouhlasi z elektrikou me "dodo"motorky, takze vetsinu kontaktu a kabelaze musim stopovat jak nemecky ovcak uprchliky prez dunaj, ale nu co, silnejsi a obracena baterie vcetne kabelaze funguje skvele. Puvodni baterie ma kontakty blizko ramu, coz nejni nejak moc stastne reseni. Ted jsem ve fazi kontroly vsech dostupnych a hlavne vyhledani nedostupnych, aneb zkrytych uzlu, zajimave.
Po dotazu, zda jde koupit a namontovat centralni stojan na moji dodo motorku- dostalo se mi zajimave odpovedi, bohuzel, mate jednu z prvnich, nemozne, sorry.
Tak jsem si ho sam vyrobil, kdyz to nejde v jawe, jde to u me na dvorku.A funguje velice dobre, jen se musi chtit zapracovat na problemu.
Moto mela maly rejd, takze jsem vypiloval vetsi mezery na konci dorazu a je po problemu.
Vyfuky jsem sundal a nahradil jednim znacky metal mule,(xt660) usetril jsem tim 8 Kg na vaze, dva origo jawa vyfuky vazi 12Kg, panecku, Dalo to hodne prace a predelavani, ale vedet, kdykoliv budu menit vyfuk koupim jednu koncovku na xt660 a mam pekny vyber za mensi penizky. Drzaky na kufry jsou diky dvou vyfukum frozne siroke a diky tomuto kroku jsem je zuzil a usetril 15cm na sirku, docela je to znat hlavne z kuframa ve meste.
Dalsi zasadni vec, co jdem predelal jsou stupacky origo jawa stupacky jsou nezklapeci, koupil jsem a predelal Pivot pegs, siroke,pohodlne,naklapejici, zklapejici a neklouzave, super volba. Radicka taktez vymenena, jelikoz originalni mi nevyhovovala.Takze jsem poridil hlinikovou a zklapecku, kdyby neco, to v pripade kolize z parezem, vetvi nebo sutraku a upadnuti, hlavne mimo silnici. Nozni brzdu jsem prevaril niz, to me vyhovuje lepe.
Padaky se ohnou pri padu, respektive jejich drzaky a definitivne nevykonavaji funkci v pripade padu(zkuste za ne zabrat a budete prkvapeni,jako ja, ale nemile)
Bohuzel jsem mel tu cest, setkat se zblizka se silnici, diky tomu jsem zjistil tuto zavadicku, vse jsem predelal na jednodusi a robustnejsi system, ktery je zakomponovan do noveho centralniho stojanu a ramu z vystuhami.
Lakovani moji" dodo "jawy je HROZNE a neni pouzita kapka zakladove barvy, jakmile barva praskne a to na na jakemkoliv miste, vse jde dolu. Jednou jsem na to sahnul a vse uz je rezave v zakladu.Proste opiskovane a nastrikane barvou bez zakladu, barva ktera neni ani trosku flexibilni, nu co, co bylo dole z motorky, tak jsem nechal nastrikat zakladem a vrchni barvou a kam jsem se nedostal, tam pomuze stetkova uprava.
Bashplate nasel sve misto na spodku motorky pri vymene vyfukove soustavy a svetla vyska mote se i diky tomu zvedla o 4 cm, coz je vynikajici pri vyjezdu a sjezdu schodu, ktere mam u baraku a v terenu. Drive jsem drhnul o vyfukove potrubi na spodku moto, dnes problem nemam, protoze tam proste nejsou.
Utrzena rozeta z alu pouzdra me malem stala pekny pad a po reklamaci u vyrobce, jawa bezproblemu zaslala kompletni novy dil a bezplatne. Komunikace z firmou na na super urovni, to musim uznat, kdykoliv, kamkoliv a v ramci moznosti.
A to i v mem pripade, i kdyz ziju v Irsku a "dodo" jawu mam tady, zakoupenou v IRL.
Spokojenost , alespon v tomto ohledu.
Dalsi vec, kterou firma nedomyslela jsou svetla, ktere jinak sviti absolutne spickove, oproti jedne velke lampe i v porovnani z jinymi stroji.
Jawa nedomyslela jednu vec. Moto vyvazi do UK, Irska kde se jezdi v levo, ale svetla jsou ponechana na pravou stranu jizdy, takze vsichni jsou oslnovany, nebo svit niz, hlupaku. Hle, zlate ceske rucicky a hlavicka rozebrala lampy, zrcadlove obratila stinidla a uspech se dostavil. Kdyz uz jsem mel rozebrana svetla, tak jsem pridal rucni vyskove stelovani svetel, takze mohu menit vysku svetel podle potreby, nalozenej dolu a prazdnej nahoru. Super jednoducha vychytavka, za minutku nastelovano i za tmy, bez pomoci klicu. Drzak svetel jsem predelal a prevaril 3 cm do vnitrni strany masky. protoze lampy jsou moc vystrcene, subjektivni pocit, mozna, ale ted je to malilinko lepsi.
Dale jsem zabudoval ukazatel rychlosti dovnitr budiku, takze nejsou videt zadne kabely a vse je zakryte,predelal jsem plexi, ktere se mi rozlamalo pri padu, vystuzil jsem cinske plasty laminatem a navaril delsi vyztuhy v predni masce, neni to moc vzhledne, ale kdo nevi, neuvidi, nebo si nevsimne.
Dalsi vec, ktera se mi nelibila je predni perovani, moc meke na muj vkus, takze jsem zakoupil progresivni hyperpro a predelal jsem perovani k memu vkusu a vaze. Zadek jsem pritvrdil a v poho. Jinak kdyz dodo jede, tak je to pohodlna masinka, trosku vybruje, jednobuch obecny, ale zato mam cestu i s masazi.
To by bylo par zmen ktere jsem uvedl, na dalsich pracuji.
A jen abych nekritizoval, nebo nepsal konstruktivni kritiku, tu motorku mam stejne rad, mam k ni nejak tak vztah, asi by me opet nebavilo vrtat se v bmw, honde nebo yamaze. Mel jsem "obe tri" znacky , ve vsem jsem se vrtal, ale vse bylo moc perfektni. Tady to je zabava a dobrodruzstvi, neco jako rubikova kostka,pamatujete? kamosi rikaji, ze jsem blazen, co vic predelava, nez jezdi, souhlasim, ale kdykoliv meli nebo maji potize, vi ze je predem vyreseno.
Verim, ze dnesnim dnem jsou mnohe problemy na tomto stroji vyreseny a predelany a verim, ze bude jen a jen lepe, Holt mam jeden z prvnich kousku ... chtel jsem to, tak to mam, hehe
Kdyby jawa zapracovala na predni masce, trosku ji zuzila, svetla bliz k sobe a ukoncila tu diru kolem svetel polykabonatovym plastem, bude to pekny, ale opet, musi nekdo chtit. Ja se do toho dam casem sam, az nekdy, znate to.
Mejte hezky den,
PP

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
RostaB12
RostaB12 napsal 01.01.18 v 12:32 10b.

Franky
Franky napsal 02.09.17 v 23:09 10b.

Určitě velké uznání za trpělivost a závist, že máš čas a chuť se do toho pustit. V Irsku se asi žije trochu jinak, než-li v domovské zemi původu DoDo-strojku .

DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 11.07.17 v 21:11 10b.

chevyr
chevyr napsal 27.01.17 v 12:50

Jsi borec , ale když to čtu tak je mi smutno kam to JAWA dopracovala

chevyr
chevyr napsal 27.01.17 v 12:48

Jsi borec , ale když to čtu tak je mi smutno kam to JAWA dopracovala

Více komentářů



TOPlist