renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 990 Adventure / S (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník tricetsest
Vloženo 4.5.2016
Aktualizováno 13.1.2022
Zobrazeno 2 116x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 29.09.2016, Uskutečněno: 29.09.2016, Stav tachometru: 52942 km, Zhlédnuto: 93x


Na Banditovi jsem byl zvyklý měnit si olej i s filtrem sám, a tak jsem se do toho pustil i na oranžádě. Mnozí mě varovali, že je to trochu složitější úkon... Trochu?! Musel jsem sundat kompletní padací rám, šusplech (v návodu je honosný název "kryt proti podjetí"), levý plast, levou nádrž, část kaslíku a nějaké další drobnosti. Na fotce to sice vypadá jako bych dělal motor, ale je to jen běžná výměna oleje. Když jsem se dostal k jádru pudla, byla potřeba vyčistit dvě olejová sítka, vypustit olej dvěma výpušťáky a vyměnit filtr (HF158). To je taky galimatyáš, protože něco se musí vypouštět na centrálním stojanu, něco na bočním. Po vypuštění zbývalo už jen napustit (Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50) a poskládat všechno dohromady. První problém nastal, když jsem zjistil, že výpušťák na olejové náplni šroubuju a šroubuju a šroubuju... Zřejmě už ho načal minulý majitel a já ho strhnul úplně a zasekl se v takové pozici, že nešel vyšroubovat ani zašroubovat, protáčel se v obou případech. Tak jsem to nechal koňovi, protože vypadal, že drží, nalil jsem olej a příští výměnu mě tedy čeká vložkování (po pár stech kilometrech drží statečně dál!). Jako největší problém se nakonec ukázalo přišroubování padacího rámu, protože už za sebou pár odložení jistě má, a tak je poněkud pokroucený, i když to není vidět. Nasměrovat všechny díry proti sobě aby šly skrz byl skoro nadlidský úkol a situace vypadala asi jako legendární oprava Lakatoše. No nakonec se dílo podařilo, olej byl vyměněn (evidentně správně - do teď jsem nezadřel) a zabralo mi to jen celé odpoledne. Zanedlouho mě čeká přezouvání pneumatik (Michelin S12XC), to bude taky lahůdka!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
tricetsest (39) napsal 21.11.2016 v 17:41

_zdenda_: S tím jsem problém neměl. Ze všech výpušťáků, sítek a filtru to teklo rovně dolů do lavoru. Kdybych to chytal do PETky, bylo by to asi složitější

_zdenda_ (0) napsal 18.11.2016 v 16:25

Abych nezasvinil vše co je pod výpušťákem, tak si z alobalu pokaždé udělám kryt kolem věcí co nechci omatlat. Případně používám trychtýř z malé pet flašky, kterým to z olejové nádrže odvedu stranou.

tricetsest (39) napsal 03.10.2016 v 18:07

RychlejSolista: Netěší mě to, ale vítej do klubu stržených závitů! Jo já jsem to všechno utahoval opatrně, ale asi jsem bezcitnej. Tak ať nám ten silikon vydrží, taky jsem ho tam dal.

RychlejSolista (5) napsal 30.09.2016 v 14:39

Tak jestli tě alespoň trochu potěší, že v tom nejsi sám, povím ti, že jsem v pondělí měnil olej u svého 990 SM-T a stala se mi úplně ta samá věc - závit v olejové vaně napadrť takže zatím to vyřešil silikon, ale čeká mě oprava. Jo a ještě jeden malý tip - ty dva šrouby, co drží olejové víčko utahovat opravdu s citem - rády praskají.

istonbike (2) napsal 30.09.2016 v 07:10

No ku...

tricetsest (39) napsal 29.09.2016 v 19:15

Driver-toys: Já jsem pod tim měl hodně velkej lavor, takže pohodička a teklo to i docela disciplinovaně Ten závit mě sice štve, ale je to ten v nádobce a ne v motoru, tak to ještě dopadlo dobře a vložka by to měla úplně v pohodě vyřešit Ale když už teď vím co a jak, tak budu alespoň pro příště připraven, nejhorší fakt bylo napasovat tam zpátky ten rám...

Driver-toys (1) napsal 29.09.2016 v 19:02

Nesměju se, jen pousmívám...Vyměnit olej v LC8 je fakt lahůdka . Holt to není tak obyčejná mašina, ale spíše sportovní náčiní a jako takové má krom předností i své mouchy.. Poprvé mě přijel vyměnit olej kámoš, abych věděl co to obnáší - koukal jsem na to jako puk . Vypustit nádobku znamená zablít pokaždé vše co je pod vypoušťákem... A když máš ještě strženej závit, tak to moc na náladě při výměně nepřidá. Odkaz na Lakatoše je trefnej - přesně tohle si říkám než se k výměně dokopu .


Nejnovější záznamy v deníku
  • Netěsnící těsnění a nějaké ty novinky

    Přijdu takhle do garáže, abych se trochu věnoval padacímu rámu, který mě trápí, a co nevidím - pod kachnou loužička oleje. Chvíli jsem se vzpamatovával, před očima mi lítaly tisíce za případnou opravu a pak jsem se jal z

    Typ: Oprava
    Vloženo: 09.12.2016
    Uskutečněno: 09.12.2016
    Komentářů: 2x
  • Výměna pneumatik

    Už začíná být víc deštivo, než slunečno, a tak jsem se rozhodl pořídit kačeně nové obutí. Volba padla jednoznačně na Michelin S12XC, které sice v mém rozměru nedělají, ale použít se dají. Bláhově jsem si myslel, že když

    Typ: Údržba
    Vloženo: 03.10.2016
    Uskutečněno: 30.09.2016
    Tachometr: 53426km
    Komentářů: 6x
  • Prvních tisíc kilometrů a přípravy na dovolenou

    Do profilu motorky jsem psal, že tentokrát budu vést deník poctivě, tak sem teda musím alespoň občas něco napsat. S kachnou za sebou máme něco přes tisíc kilometrů, tak je více než vhodná příležitost. Stále je můj styl j

    Typ: Vyjížďka
    Vloženo: 06.07.2016
    Uskutečněno: 06.07.2016
    Tachometr: 46831km
    Komentářů: 4x


TOPlist