Poctivá stará malá Gůzza, která pořád dělá co má - jezdí :) Původně motorka manželky, která jak čuchla ke skůtru na šestpade zanevřela - prej neumáčkne spojku... No, spojka je chlapácká, o tom žádná.
První dojmy - Malinkatá motorčička a velkým V2 srdcem a OHV rozvodem. Spřažené brzdy - takovej italskej praduál CBS. Když šlápnu, brzdí vpředu jeden kotouč, vzadu druhej, když šáhnu zpomaluje vpředu ten druhej kotouč - jednoduché a kupodivu to i dobře funguje. Ovladatelná, lehká a ač se nezdá, má vyloženě sportovního ducha.
Doplňky na motorce - Nízká M řidítka Tommaselli, sundaná kapota a naistalované světlo z Jawky.
Recenze
Vybrala si ji žena, protože se jí líbí klasické motorky - jenže netušila, že jezdit na nich je makačka :)
Malou Gůzzu máme už přes deset let, sám jsem na ní nadrtil dobrejch 30tis, pár tisíc přidala i moje drahá polovička. Jízda je převážně kochací, ale když se silnice pěkně kroutí a zatáčky vedou krásně za roh, v člověku bouchnou saze a z kochačky je razdva docela střelba. Motor je krásně točivej, padesát dva koní v motoru tahá solidně v celém spektru otáček - nejvíc nahoře a mám dojem, že je ostřejší než třeba u Brevy 750 nebo V7, které jsem měl tu čest odjezdit před pár lety. S novou verzí tohohle motoru jsem si ale nevrknul, takže mluvím o mašinách kolem roku 2009. Motorka je nízká a krátká, na hubenejch užovkách - za roh se jí vyloženě chce. Přehodil jsem na ní časem nízká řidítka a pocit jak ze starého sporťáku se přiblížill k dokonalosti - takovej maskovanej kafáč, zatáčky pěkně na ucho :) Od Jirky Rianta jsem odkoupil zadní houpáky Koni, vyhodil původní kamenné Marzocchi a jízdní úroveň se zvedla o 100%. Už jsem neměl pocit že mi každá projetá díra urve ledviny, jak před tím. I spolujezdec nepřijde zkrátka, pohodlí má slušné - sedlo je dlouhé, stupačky docela dole, vzadu držadlo - pohoda, jak na Jawce :) Spotřeba - no, tady to žádná sláva není, na tak malou motorku to žere jak letadlo, malý :) - 7l je standard, když človék potáhne, sosne si i víc.
Co se servisu týká, je to vyloženě specifická záležitost. Mechanik zvyklý na japonskou školu je týhle potvory nešťastný, frustrovaný a motorku by nejradši rozkopal - všechno je tam jinak. Proto jsem se snažil údržbu i lehký servis dělat sám a s většími věcmi jezdím do První Kozí, kde mají tyhle staré kousky v malíčku.
V roce 2006 se nám rozpadla spojka, bohužel zrovna ve Španělsku, takže to bylo napínavější než by bylo normálně. V roce 2014 mašina sežrala cestou z práce ventil a tím si zažádala o důchod - jezdil jsem na ní už třetí rok denně do práce - 30 km tam a zase zpátky, a Guzza mi tím taktně sdělila, že se už tolik necejtí, že by chtěla do lázní a pak se jen tak občas projet. No což, koupil jsem ventily komplet na obě hlavy, které jsme zrepásli - radši obě, když už, píst zavařili - protože sehnat tenhle atyp novej nebyla uplná sranda a bylo hotovo - komprese jsem naměřil na obou válcích 11:1 ;). JInak všechny ostatní věci byly buď údržba, nebo prkotiny, i když takový odešlý kondenzátor na jednom válci - motorka má ještě kladívka - dá jednomu docela zabrat.
Cestovat se s mašinou dá, ale po ujetí 300 kilometrů, je člověk dobitej jak hrad v Karpatech. Na druhou stranu - aby si ji člověk do sytosti užil, stačí si dát stovku a jsem spokojenej. Ten příval emocí je totiž hodně intenzivní :D
Super stroj a v dobrých rukou , ať Ti slouží
Parada :) Hodne veci s tebou sdilim!
Tak to je fakt nádhera. Taky tíhnu k starším ročníkům.
Nadherna a správnej ročník
Tohle se mi moc líbí.