renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CB 500 (2001)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník zulu12
Vloženo 12.4.2016
Aktualizováno 31.7.2017
Zobrazeno 919x
HODNOCENÍ PROFILU OD 0 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 0

Popis motorky


Dlouho jsem vybíral svoji " vstupenku do velkých kubatur". Nakonec jsem si vybral dle mého názoru to nejlepší v této kategorii.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki GS 500E: Zastaralá konstrukce oproti CB
Kawasaki ER 5: Bubnová zadní brzda, nelíbí se mi tak jako CB500
Suzuki SV 650: Bohužel nebyla k prodeji žádná, která by splňovala mé požadavky. Taky byly dražší :-/

První dojmy - Říkal jsem si, že je to takový malý a hlavně celkově pětistovky mají pověst "motorky pro holky". Ovšem jakmile dosáhl otáčkoměr 8000tis, tak jsem změnil názor :-D. CB mě překvapilo svojí ovladatelností, zároveň ale překvapí vysoká hmotnost (cca 185Kg). Je to ještě poctivé "železo", takže manipulace na místě by mohla být problémem pro něžné pohlaví. Vyšším postavám bych doporučil poohlédnout se po jiném stroji, nejsem žádný dlouhán a i tak bych kolikrát uvítal, aby Honda byla trošku vyšší a malinko delší.

Motorku bych doporučil pro - Moto bych nedoporučil úplným začátečníkům. Doporučil bych pro lidi, kteří mají předchozí zkušenost na menších kubaturách. Díky nízkému sedlu je moto vhodné pro holky, případně pro lidi s menší postavou.

Doplňky na motorce - Moto je komplet v originál stavu. Jedninou úpravou je nerezový kryt výfuku. Tuto úpravu jsem provedl svépomocí. Účelem bylo decentním způsobem zkrášlit nevzhledný originální výfuk a taky zabránit spálení dámských lýtek




Recenze

Motorku jsem si vybral z důvodu dobrých referencí na značku HONDA. Nechtěl jsem "šestikilo" hned ze startu. Chtěl jsem motorku s kulatým světlem, s nízkým nájezdem km, pokud možno v černé barvě, zároveň aby byla pohodlná pro případnou spolujezdkyni na delší trasu, taky aby cena byla přijatelná. Po dlouhém hledání jsem našel. Bylo to sice cca 400km daleko, ale cena a stav motorky byl rozhodující.

Za první sezonu jsem najel cca 5000km. Z motorky jsem měl zpočátku respekt, ale postupem času člověk více tahal za plyn a nebál se lehat do zatáček. První škrtnutí stupačkou v zatáčce na sebe nenechalo dlouho čekat. Lekl jsem se, ale zároveň jsem měl hroznou radost, že jsem už dosáhl určité mety .

Motor
Je to sice dvouválec, ale momentová charakteristika se podobá spíše čtyřválu. Maximální krouťák je v 8tis. otáčkách. S dvouválem má společný pouze brzdný moment při zavření plynu. Motor lehce zatáhne v nízkých otáčkách, následně je průběh momentu v celku nevýrazný. To pravé peklo se nachází ve vyšších číslech otáčkoměru. Mám takový dojem, že 99% lidí nedosáhne za jednu sezonu na hranice možností této motorky a přesedají na Horneta apod. Jsou to tzv. rovnikáři. ( na rovince jednou "třista z místa" ale v zatáčkách by je předjela moje babička na libertě ).

Motorka prodána v září 2016 - zůstala v rodině

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.


TOPlist