Honda VT 750C Shadow (2010)

Vlastník SlimM
Vloženo 11.4.2016
Aktualizováno 20.7.2020

Radyně a dvě chaloupky

Vloženo: 23.09.2020, Uskutečněno: 20.09.2020, Stav tachometru: 110458 km, Zhlédnuto: 9x

20.9.2020
269 km

Poslední letní neděli vyrážíme za pár zajímavostmi na Plzeňsko. Pro začátek cesty vybírám menší, klidnější, kochací silničky. Šineme si to přes Karlštejn do Hořovic, kde máme první, občerstvovací přestávku.

Jedním z cílů dnešní cesty je zřícenina hradu Radyně, stojící na stejnojmenném kopci nad Starým Plzencem. Pokaždé když jedu kolem, říkám si, že se tam musím podívat. Tak na to konečně došlo! Z původního hradu, vybudovaného ve čtrnáctém století stojí do dneška mohutné, vysoké palácové zdi a věž s dalekým výhledem do krajiny. Na placenou prohlídku bohužel nemáme čas, ale jako zpestření vyjížďky a protažení nohou můžeme návštěvu Radyně doporučit. Výhodou je i parkování těsně pod hradem a pro hladové tu mají i restauraci.

Po malé offroadové vložce v nedaleké Losiné, kde jsem nedbaje zákazu drze projel stavbou místní komunikace, míříme k hlavní atrakci dnešního dne: chatce na sloupu. Kolem Chotěšova kdysi vedla železniční vlečka do nedalekého Bayerova dolu, kde se těžilo kvalitní kamenné uhlí. Po jejím zrušení zůstal uprostřed Radbuzy stát kamenný sloup, v minulosti nesoucí most přes řeku. Na jeho vršku někdo postavil celkem nepřístupnou dřevěnou chatku. Chaloupka na mohutné kamenné nožce. K dokonalému pohádkovému výjevu chybí už jen čarodějnice!

Když jsme u pohádek… třetí plánovanou zastávkou dnešního dne je pařezová chaloupka Křemílka a Vochomůrky. Ne, opravdu jsem se nezbláznil! To jen nějakého kreativce napadlo z obyčejné autobusové zastávky udělat turistickou atrakci. Stojí u Němčovic na silnici 232 a určitě stojí za zhlédnutí.

Návrat domů přes Křivoklátské lesy a sběr výtečných jablek jsou malé bonusy dnešní krásné vyjížďky. Dobrou náladu nám nezkazil ani nastupující večerní chlad.

Hyacint (39) napsal 24.09.2020 v 21:06

Pěkný místa.

Miraz250 (16) napsal 23.09.2020 v 22:01+1

Pěkný výlet. Taky jsem jednu viděl, v pohádkové vesničce v Podlesíčku.

• Mykoprůzkum

1.7.2023 366 km Jak už jsem se párkrát zmínil, moje žena a věrný batůžek Kačka je vášnivá mykoložka. Na větší sběr hub sice nemá cenu jezdit na motorce, ale na průzkum terénu (abychom na podzim věděli kam vyrazit) t

Vloženo: 01.10.2023
    Uskutečněno: 01.07.2023
    Tachometr: 121910km
  • Všednodenní odpoledne

12.6.2023 138 km Celou loňskou sezónu jsme kvůli uzavírce nenavštívili Břežanské údolí. Na sklonku roku ho znovu otevřeli. Když jsem dnes přišel z práce dříve než obvykle, uzrála mi v hlavě myšlenka, že bychom mohli

Vloženo: 03.07.2023
    Uskutečněno: 12.06.2023
  • Na chalupu

20.5.2023 288 km Sobotní výlet na chalupu s tvarohovými koblížky a moučnými červy tam a čerstvými vejci zpět.