Honda VT 750C Shadow (2010)

Vlastník SlimM
Vloženo 11.4.2016
Aktualizováno 20.7.2020

Vloženo: 10.08.2020, Uskutečněno: 08.08.2020, Stav tachometru: 108504 km, Zhlédnuto: 14x

8.8.2020
375 km

Pro letošní cestovně – rozpačitý rok jsme vymysleli zkrácenou dovolenou na motorce: výlet na Großglockner. Oproti předešlým rokům se k nám přidají ještě kamarádi na dvou skútrech: nadšená začátečnice Mirela a zkušený matador Luboš. Nevíme ale, jestli si sedneme rychlostí a délkou etap. Proto vznikla dnešní celodenní seznamovací vyjížďka, abychom vychytali případné mouchy.

Pár minut po deváté vyrážíme všichni čtyři směrem na centrum. V sobotu ráno je Praha volná, a tak si od první chvíle jízdu skvěle užíváme. Tradičně první zastavení je po padesáti kilometrech: jako náhodou na vyhlídce u soutoku Labe s Vltavou v Mělníku.

Od Liběchova nastupujeme na oblíbenou devítku směrem na Dubou. Tentokrát nás nikdo nebrzdí, takže si jedeme hezky svým tempem. Je to fakt parádní svezení. Dokonce jsem se párkrát přistihl, jak se do helmy nezřízeně tlemím!

Neplánovanou přestávku máme u jabloně se skvělými letními jablky. Hromádka putuje i do kufru. Kačka z nich v neděli něco upeče. Míjíme Ronov – majestátní kopec se stejnojmennou zříceninou hradu. V Kravařích omylem přejíždím odbočku, díky čemuž jedeme malou, malebnou silničkou přes vesnici Taneček.

Podél Ploučnice míříme do Děčína, odkud stoupáme k nedaleké vyhlídce Belveder. Výhled na údajně „nejmohutnější pískovcový kaňon v Evropě“ je odtud parádní. V Janově u Hřenska jsem našel dobrou restauraci, kam jdeme na oběd.

Po jídle sjíždíme k Labi, do Děčína a pak už konečně do hor. Prudké stoupání k Děčínskému Sněžníku je první lehkou zkouškou pro Mirelu a její Forzu, kterou bez problémů zdolává.

Za drážďanskou dálnicí vjíždíme do Krušných hor. Rozlehlé planiny s horskými loukami jsou opravdu nádherné! Málokde se můžete na motorce projet po hřebeni s výhledem do krajiny, jako tady.

Další z řady zdravotních přestávek máme na Komáří Hůrce. Nikdo z nás tu ještě nebyl. Kromě krásného výhledu (který je dnes kvůli oparu poněkud mlhavý) a hotelu s restaurací je tady pár technických zajímavostí. V blízkém okolí je několik zaniklých dolů na cín a měď. S nimi souvisí i neobvyklý tvar budovy hotelu s dnes již nefunkční vyhlídkovou věží, která je odkazem na předešlou dřevěnou věž se zvonem, který horníkům ohlašoval začátek a konec směny.
Dvousedačková lanová dráha vedoucí z Krupky na Komáří vížku z roku 1952 je nejstarší visutou lanovou dráhou v České republice. Zároveň se svými 2 348 metry je to prý nejdelší osobní lanovka bez mezistanic na našem území.

Důležitý testovací úsek jsem pro Mirelu připravil na silnici do Hrobu. Odbočujeme z trasy a ukázkovými serpentýnami jedeme do Mikulova a zpět. Kdo tenhle úsek zná, musí uznat, že docela hezky simuluje alpské silnice. Všichni čtyři si jízdu po klikatici s novým asfaltem skvěle užíváme.

Přejíždíme planinu u Moldavy, na chvíli zastavujeme u vodní nádrže Fláje a pomalu se začínáme stáčet k domovu. Bez zastávky překonáváme neatraktivní Mosteckou pánev, za kterou vplouváme mezi homole starých sopek Českého středohoří.

Malou přestávku máme u památného dubu knížete Oldřicha v Peruci a poslední – svačinovou, ještě ve Velvarech na náměstí. Dál už jedeme prakticky bez zastavení až domů.

Společný výlet se skvěle vyvedl. Myslím, že i naši spolucestovatelé jsou spokojení, a tak se všichni společně můžeme těšit na pořádné hory.