renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TDR 125 (1998)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Chippcz
Vloženo 7.4.2016
Aktualizováno 7.10.2020
Zobrazeno 2 147x
HODNOCENÍ PROFILU OD 1 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Překvapivě spolehlivé a jednoduché endurko, které si člověk opraví na koleni..

Motorka koupena od Jeden mladík, co za něj jedná maminka... - Původní majitel mě pěkně "ošulil". Motorka má překlepané VIN. A prodejce mi o tom neřekl a ještě si sám udělal evidenčku. A už se to víc než půl roku snažím vyřešit.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 125V Varadero: Za ten obsah se mi nechtělo dávat přes 30 000, budu ji mít na rozjěždění.
Yamaha XV 535 Virago: Zrovna jsem nenašel

První dojmy - První jízdu jsem absolvoval asi po třech měsících vlastnictví do servisu. Čekal jsem na papíry. Jinak motorka je i pro mou osobu 180cm dostatečně velká a krásně ovladatelná. Trochu mě překvapilo, jak moc se při brždění houpe a asi by to chtělo tužší tlumiče. Páni inženýři v Yamaze ji asi vyráběli pro 50 kilové slečny.

Motorku bych doporučil pro - Vzhledem ke kubatuře a velikosti je motorka vhodná pro začátečníky muže i ženy vyšší postavy.

Doplňky na motorce - Výfuk Giannelli

Recenze

Motorku jsem koupil v docela špatném stavu. Měl jsem s ní rok birokratickou honičku a teď jsem se dostal k opravě technických závad.
Hodně lidí se mně ptá, proč jsem to nevzdal a proč i když přichází další a další problém jsem se na to už neevykašlal. Je to asi proto, že nejsem zvyklí věci vzdávat a chci to dotáhnou do konce a dokázat, že když se chce, tak všechno jde.


SEZÓNA 2016
Mám za sebou prvních pár kilometrů a už teď můžu říct, že mě motorka docela příjemně překvapila. Nejlepší je výkon při cca 7500 ot/min. Občas jsem si připadal, že mám najednou motory dva, bohužel i spotřebou. Na svůj obsah je motorka velice čiperná a do 100 km/h s ní lze i docela pěkně předjíždět. Podvozek je na silničky Vysočiny úplně ideální, dobře pobere nerovnosti, ale zároveň motorka není úplně do terénu, pokud nevážíte 30 kilo, protože hlavně přední tlumič jde docela rychle na dorazy. Další recenzi nechám, až budu mít najeěděno trochu víc kilometrů. jen bych rád ještě řekl, že jako velký nedostatek vidím brzdy. několikrát jsem brzdil i očima, ale je to pravděpodobně špatným technickým stavem stroje, budu ho muset do příští sezony dát dohromady. Letos už si nezajezdím, protože musím podstoupit motorku policii aby zjistili její původ. Předchozí majitel totiž provedl sám evidenční kontrolu a zapomněl se zmínit, že motorka má přeražený VIN. Dostal jsem "Černého Petra".

PŘÍPRAVA NA SEZÓNU 2017
1) vyřešit tahanice (hotovo)
2) technickou
3) přetěsnit a vyměnit filtr
4) vyměnit gufero vodní pumpy a řadící páky
5) brzdové destičky
6) rád bych si vyrobil nebo sehnal nosič na cestování.
7) USB zásuvka (skoro hotovo)
8) komplet vyčistit

SEZÓNA 2017




(A přece se mi do auta vejde)

Všechny tahanice vyřešeny, motorka má obnovený VIN. Před sezonou jsem se pustil do rozborky motorky, abych zjistil, v jakém je stavu, protože do ní předchozí majitelé očividně nazasáhli už nějakou dobu. Proto mě až překvapilo, že je vnitřek motorky až na pár věcí vpohodě. Jediné u čeho jsem chtěl někoho nakopat bylo, když jsem vyndal výfukovou přívěru a zjistil, že jeden z předchozích majitelů zapomněl při skládání přívěry přívěru sešroubovat a místo šroubku tam dal tyčinku, která zničila závyt. Takže přívěra držela jen na dvou malých tyčinkách a byla šíleně zanesená a zdeformovaná.




(foto je ilustrační)
Závitníkem jsem vyřezal větší závit, očistil přívěru chemicky co to šlo, sesadil dohromady a pomocí pilníků, a brusných ubrousků jsem ji co nejvíc vrátil původní tvar, uhladil ji a dal zpět. Myslím, že toto mohlo způsobovat pokles výkonu kolem cca 7000 ot/min.




(foto je ilustrační)
Dále jsem vyměnil gufero řadící páky a pustil jsem se do "strašáka" - unikající chladící kapalinu skrze těsnění víka vodní pumpy. Vypustil jsem chladící kapalinu, která byla úplně čistá, což byla super zpráva a pak jsem sundal výko a zjistil, že problém je v jeho nezarovnanosti. takže zarovnat, nové těsnění a zpět na motorku.





Stihl jsem ještě opravit několik plastů, vymněnit zadní brzdové desky a svíčku. Už zbývá jen doplnit kapaliny, udělat technickou a může jezdit.






S motorkou najeto prvních 1000 km. Zatím jsem přišel na to, že přívěra je potřeba opravdu hodně utáhnout a asi bude potřeba nová, po každé delší jízdě se motorka chová trošku jinak. A bohužel je na motorce vidět, že ji předemnou mělo asi 6 majitelů, páčky, plasty atd. jsou v horším stavu, než jsem myslel.

A finanční přehled:
Pořizovací cena: 23000,-
Přepis a evidenčka: 1000,-
Technická(neprošla): 550,-
Nová vidlice: 2900,-
Oprava a přetěsnění vidle: 3018,-
Výměna přední pneu: 1846,-
Gufero řadící páky: 120,-
Sada těsnění: 700,-
Filtr: 130,-
Brzdové destičky zadní: 500,-
Spojovací materiál: 200,-
Gufero výstupní hřídele: 200,- (zatím nevyužito)
Gufero vodní pumpy: 500,- (zatím nevyužito)
Sleva od prodejce: - 5000,-
___
Zatím celkem: 29664,-

SEZÓNA 2018

Motorka prodána...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
spike-cz
spike-cz napsal 20.01.17 v 18:16 10b.


Dotáhnuls to do konce pěkně, tak ať slouží ..

Více komentářů



TOPlist