Duben/2016
Po 5 leté zkušenosti s malou 125kou musela přijít velká.
Motorka koupena od FIRMA:coolmoto (Luže) - Pán velice vstřícný. Vše ukázal, nechal nás osamotě ať zkoumáme. Udělal si na nás čas i pozdě večer a to dokonce druhý den jel do Rumunska na enduro.
První dojmy - Nemohl jsem zatím naplno vyzkoušet. Proběhla jen testovací jízda u prodejce a pak převoz cca 2 km do garáže. Ještě nemáme značky, technickou ani pojištění takže si ještě chvilku pospí. :)
Motorku bych doporučil pro - Určitě pro lidi s mojí výškou. (192 cm) Samozřejmě, že můžou i menší :-D tam se to dá řešit jiným sedlem, popřípadě změna velikosti kostí u přepákování.
Doplňky na motorce - Protektory Yamaha pro páčky.
Recenze
Byla to moje vysněná motka už několik let. Modrá barva, výška (mám 192 cm), značka, nedobytnej motor, prostě splnila všechny moje přání. Nemusel jsem z ničeho vybírat.
Ze 125cítky je to skok jako prase. Neměl jsem moc šancí si kdy vyzkoušet silnější motorky, takže testovací jízda byla pro mě úžasným zážitkem.
Pokud na konci května vyjdou Alpy, určitě se tu trochu rozepíšu.
Edit 6.3. 2019
Koukám že jsem tu svojí recenzi odkládal hodně dlouho.
Co bych tak k Terce napsal. Za ty tři roky se mi nahromadilo spoustu zážitků, poznatků, ale musím říct, že čím déle ji mám tím víc začínám uvažovat o něčem lehčím. Neházel bych vinu na motorku, Tenerka jako taková je neskutečnej stroj. Údržba minimální. V podstatě měníte olej s filtrem, destičky s řetězovkou a jezdíte vesele dál. Ventily po 40 tis. úplná paráda.
Abych jí jen nechválil tak pár much samozřejmě taky má. Největší mínus samotný motorky je asi podvozek. Předek se potápí, nastavit se dá jen předpětí pružin což ve finále stejně moc nepomůže a zadní tlumič si může o nějakým nastavení jen zdát. Všechno tohle se dá poměrně levně, ikdyž taky ne úplně stoprocentně řešit. Progresivní pružiny udělají svoje. Sada předních s olejem a zadní se dá sehnat od Hyperpra kolem 7 tis. Sám jsem je ještě nekoupil, ale od jiných majitelů co nasadili progresy slýchávám jen samou chválu. Nikdo výměny nelitoval a prý úplně jiná motorka.
Další z mínusů jsou tovární ložiska v krku řízení. Jelikož jsou málo mazána a jsou poměrně často vystavený vodě a bahnu, tak už při prvních 20 tis. (Četl jsem i 10 tis.) začínají reznout a ztrácet účinek. Opět levná záležitost, sada ložisek cca 700,-.Tohle se samozřejmě týká motorek s velmi malým nájezdem kilometrů. Nicméně neuškodí na ně každou zimu kouknout a promazat. (Co taky dělat v zimě ?).
Pozornost bych taky věnoval gumovým špalkům v rozetě. Co jsem tak pozoroval na zahraničních fórech, Yamaha začala špalky vyrábět z "levnější" gumy a po 10 tis. jsou na vyhození. Tohle se dá řešit starou nastříhanou duší na čtverečky, které stačí vložit mezi špalek a místo kde dochází ke tření s jednotlivými železnými výstupky rozety.
Přikládám foto
Krásná Barva
hezký kousek, ta bude stát za to, vzít ji do terénu. Vždyť to má v názvu. Pěknou sezónu a ať slouží
S Tenerkou urcite neprohloupis 10b
Moc šikovná mašina za 10b
naprosto skvělá motorka taky gratuluji