Co další na úpravu? Převodovka přeci.
První co mě zarazilo bylo, že ani Malossi ani Polini nenabízí kit na převodovku u 946. Přitom u Sprintu a Primavery, které mají stejný motor (3V IE) to nabízí. Vzledem k tomu, že nikde není informace o počtu zubů na soukolí, nezbývalo než převodovku rozebrat a spočítat je.
Po rozebrání jsem zjistil, že 946 má axiální soukolí = šikmé zuby, tedy tišší převod, zabírá více zubů najednou, nevýhoda tu je ve větších tlacích v ose na ložiska, tím ztráta výkonu cca 5-7 %, celkový převodový poměr cca 9,9. Primární i sekundární převody tedy lze zaměnit.
Malossi nabízí sekundární převody soukolí radiální = rovné zuby, tedy menší ztráta výkonu 3-5 %, nevýhoda je, že často zabírá jen jeden zub - náchylnější na poškození, vyšší hlučnost, celkový převodový poměr cca 8,6.
Polini děla kompletní soukolí taky axiální, je tam ale horší celkový převodový poměr, mají to více na rychlost (až 6,6) a to se do města nehodí a maximálku pokořovat nebudu.
Porovnával jsem celkové prevody s motorkami a originál převodovka 946 má převodový poměr jako druhý převodový stupeň u motorky - ta ale zase nemá variator 😄
Soukolí tedy budu ladit až po kitu motoru - co to bude dělat se uvidí - je to alchymie s tím variátorem
Výměna převodového oleje učiněna...
Vlastník | Lyer | |
---|---|---|
Vloženo | 21.3.2016 | |
Aktualizováno | 18.8.2016 | |
Zobrazeno | 3 554x |