renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Vespa 946 (2014)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Lyer
Vloženo 21.3.2016
Aktualizováno 18.8.2016
Zobrazeno 3 549x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vespa 946 vychází z konceptu ''Quarantasei'' představeného v roce 2011 na italské výstavě v Milánu, kde vzbudil velikou pozornost. Vespa 946 čerpá inspiraci z historického prototypu Vespa MP6 a název 946 se odvolává na zahájení výroby skútru v roce 1946

Více fotografii

Výška jezdce: 176 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Vespa Sprint 125: protože 946 je větší krasavice, u které se nedalo odolat...

První dojmy - Skútr Vespa 946 Ricordo Italiano není ještě zajetý a tak netuším, jak moc se rozjezdí. Do táhlých kopců se motoru zatím moc nechce a v této kubatuře bude zřejmě odsouzen pouze pro městský provoz. Ale to rozhodně nevadí. Ovládání a jízda je strašně lehoučká a jednoduchá. Jízda na skútru tohoto typu je proto radostí samo o sobě, včetně parkování v centru Prahy. Jediné co mi chybí je teploměr vzduchu, varovné blinkry a ruční parkovací brzda, která by se hodila při parkování v kopcích... Po první delší jízdě (přes sto kilometrů) ve dvou mám další poznatky. Spolujezdcovy boty se dotýkají řidičových lýtek při každém zastavení. Bohužel design je tady nadřazen užitné hodnotě a řidič bude mít za špatného počasí špinavé kalhoty. Při jízdě ve dvou je skútr línější což není s výkonem motoru dvanáct koní překvapující, ale že brzdy nebudou stíhat to jsem nečekal. Používat jednu brzdu při plné zátěži je nedostačující a musí se brzdit oběma. Přejezdy příčných nerovností jako jsou hrboly nebo koleje nemá proti prokluz ASR rád. Vždy zasáhne a omezí výkon a to při rozjezdu na křižovatkách docela zpomaluje a obtěžuje. Multimediální systém ovládaný přes chytrý telefon se občas při vypínání a zapínání zapalování zasekne a pak je potřeba jej restartovat. Vychytávka je při indikaci rezervy paliva, kdy systém hned nabídne pumpy pro natankování v okolí. Jinak je ale 946 roztomilá a budí zaslouženou pozornost i přes své mouchy a to i u cizinců, kteří se s ní rádi fotí...

Motorku bych doporučil pro - Skútr je naprosto lehoučký jak s manipulací na místě, tak při jízdě. Jízdu se skútrem 946 nebo jiným podobným zvládne i něžné pohlaví a ještě ji bude slušet jako doplněk ke kabelce. Skútr není ale vhodný pro závodníky F1, kteří budou chtít dosahovat maximálních rychlostí. Objem 124 cm3 a výkon 8,5 kW tomu nasvědčuje...

Doplňky na motorce -




Skútr 946 Ricordo Italiano jsem pořídil s maximální výbavou (nosič, taška, hliníková víčka, plexi, teplá deka na nohy, textilní plachta (která jde opravdu špatně nandat) návleky na řidítka, kožené hefty, držák mobilu a USB zásuvka, multimedální ovládání) kterou Vespa nabízí. Předešlý majitel si ji hýčkal a vybavil přesně jak bych udělal sám. A tak mě zbývá pohrát si už jen s technickými detaily jako je výfuk, vzduchový filtr a případné zvýšení výkonu kitem motoru. Skútr 946 je totiž podvozkově naprosto stabilní a rychlosti kolem 100 km/h mu nedělají problémy. To vše ale bude následovat postupně, až se motor zajede a něco najede...
Mezi první úpravy, které jsem již stihl patří: sportovní vzduchový filtr, a výměna LED žárovky nad SPZ, kde byla obyčejný žárovka :)




Recenze






Skútr 946 Ricordo Italiano je velmi elegantní model značky Vespa, který určuje nový směr bezpečnosti a požitku z jízdy. Tento model je historii (MP6) a zároveň přelomem využití moderních technologií u této značky.





Mezi high tech technologie ve standardní výbavě patří dvoukanálové ABS, kontrola trakce ASR na zadním kole, a narozdíl od svých předchůdců (LX, LXV, S) je sériově vybaven kotoučovou brzdou na obou kolech. Skútr 946 pohání nová generace úsporného tříventilového motoru o obsahu 125 cm3 s výkonem nijak oslnivých 8,5 kW, zato kompenzující spotřebou pouhých cca 2 litrů na sto kilometrů. Interval hlavních servisů je zvýšen na 10 tisíc kilometrů místo původních 6 tisíc kilometrů.





Dalším prvkem moderní technologie je kompletní LED osvětlení (svítí výborně), elektronický displey, který nahrazuje zastaralé analogové ukazatele a multimediální ovládání s chytrým telefonem, které rozšiřuje zábavu s tímto skútrem . Výstřelkem designu je zadní kulaté světlo zasazené do kapotáže, nebo sedadlo zavěšené nad zadní částí skútru Vespa...






S 946 jsem už něco najezdil a mám tu první postřehy. Výfuk předělávat nebudu. Po jízdě s ostatními Vespisty, kteří měli laděný výfuk (včetně souseda co se každý večer vrací z práce) jsem usoudil, že bordel dělat na skútru nechci. Je hezký, že originální výfuk si jen tak pobrukuje a při plném výkonu taky docela dost řve. To jsem vysledoval teď naposledy na Karlštejně, kde jsem jel po pěší zóně a všichni o mně věděli i při pomalém popojíždění.
Od toho se odvíjí i případný kit motoru. Ten dělat taky nebudu. Po městě a okolí výkon stačí (po rovince 90 km/h, z kopce 100 km/h a do prudkého kopce i 50 km/h) a jezdit s 946 do zahraničí nebudu. Z toho plyne, že 946 zůstane v originálním stavu - proto jsem jí taky označil Datatagem, protože vím, že se už nic měnit nebude...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
WadeGYTR
WadeGYTR napsal 03.02.24 v 07:16

Pekná Vespa aj úpravy Ako pokračuješ?

Lyer
Lyer napsal 25.01.19 v 19:40

díky - právě probíhá úprava dodám na jaře nové foto

O.N.E.
O.N.E. napsal 25.01.19 v 19:16 10b.

Parádní Vespa

Frankie
Frankie napsal 04.07.17 v 11:18 10b.

Na skútry moc nejsem, ale tohle je krásná záležitost Italové holt ten design umí...

Miňo-BB
Miňo-BB napsal 18.08.16 v 21:43 10b.


jasných 10

Více komentářů



TOPlist